Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni omaishoita on omaishoitaja ns pakolla

Vierailija
18.09.2023 |

Ollut kotiäitinä tai rouvana ja jäänyt siitä omaishoitajaksi. Mitä näille pitäisi tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että siitä pestistä voi olla hankala päästä eroon, kun siihen kerran on ryhtynyt. Ja varmasti vaikuttaa myös se, että tietää, kuinka paljon huonommaksi hoito menee/voi mennä, jos itse lopettaa. Kaikilla ei näin tietenkään käy, mutta ihan syystäkin osa tätä pelkää.

Vierailija
2/6 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kans vähän vaatentahtoisesti. Raskasta ja huonosti palkattua.

Mutta hyvät vaihtoehdot on vähissä

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että siitä pestistä voi olla hankala päästä eroon, kun siihen kerran on ryhtynyt. Ja varmasti vaikuttaa myös se, että tietää, kuinka paljon huonommaksi hoito menee/voi mennä, jos itse lopettaa. Kaikilla ei näin tietenkään käy, mutta ihan syystäkin osa tätä pelkää.

Siinä menee se puolison eläke sinne hoitolaitokseen. Itselläni ei ollut aikanaan varaa laittaa laitokseen puolisoani. En saanut muuta työtä.

Vierailija
4/6 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan maksettava kohtuullinen palkka, koska vanhuksen laitospaikka on mielettömän kallis ja vanhukselle on ihmisarvoista, että omainen hoitaa.. Mistä Purra ja Orpo repii laitospaikkoja ja rahaa tähän.. 👍👍👍

Vierailija
5/6 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei,  ne dementoituvaa vaimoaan hoitavat eläkeläismiehet eivät ole koskaan olleet kotiäitejä eivätkä rouvia! He ovat voineet tehdä reissutöitä koko työuransa ja kun nyt viimein saavat olla kotona, joutuvat hoitamaan puolisoaan.

Mitä näille pitäisi tehdä?

Laitokseen saaminen on todella vaikeaa. Siitä voisin kirjoittaa oppikirjan niille, jotka vielä eivät ole siinä onnistuneet.

Vierailija
6/6 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei,  ne dementoituvaa vaimoaan hoitavat eläkeläismiehet eivät ole koskaan olleet kotiäitejä eivätkä rouvia! He ovat voineet tehdä reissutöitä koko työuransa ja kun nyt viimein saavat olla kotona, joutuvat hoitamaan puolisoaan.

Mitä näille pitäisi tehdä?

Laitokseen saaminen on todella vaikeaa. Siitä voisin kirjoittaa oppikirjan niille, jotka vielä eivät ole siinä onnistuneet.

Kyllä jotkut haluavat hoitaa. Sitä kutsutaan rakkaudeksi. Puutu vain omiin asioihisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän