Tupakointi ja muut nikotiinituotteet ovat turhia ja haitallista
Meidän perheessä kukaan ei polta (sisältäen vapetuksen, nuuskaamisen yms nikotiinin käytön). Olen myös päättänyt, jo ennen lasten saamista, että jos lapseni joutuisivat huonoon seuraan, niin meidän perhe muuttaisi tai löytäisin jonkun muu ratkaisun välittömästi.
Muuttaa ei ole tarvinnut, mutta esim. meidän 12 v ei tosiaan saa vapaasti kokeilla tupakointia ilman, että tekisin vanhempana radikaalin siirron. Kukaan meistä ei ole edes maistanut tupakkatuotteita. Eikä kiinnosta maistaa.
Tupakkatuotteista on puhuttu paljon. Olen sanonut, että luokkakavereita ei saa kiusata siitä, jos haisevat tupakalle (tai likaisuudelle), koska lapsi voi olla häpeissään vanhempiensa käytöksestä ja asuinolosuhteistaan. Lapseni inhoavat tupakan hajua eli ovat kyllä onnellisia seurasta, joka ei haise, mutta voivat olla hetken ulkona pelaamassa myös lasten kanssa, joilla selvästikään kotona ei mene niin hyvin.
Lapseni tekeytyvät alueensa keskiverroiksi. Esim. uusia kalliita vaatteita ei kannata hankkia, vaan hyvin tavalliset, eikä kannata leuhkia mistään muustakaan. Opetan olemaan leuhkimatta ja kerron, että se on tapa pysyä itse turvassa. Huono-osaiset saavat leuhkia enemmän, mutta sen lisäksi he louskuttavat suutaan, miten mikään ei heille koskaan riitä, aina on jostain pulaa ja toisilla perheillä on paremmin.
Lapseni inhoavat myös koulukavereiden käytöstä, kun joillaan on nuuska poskessa ja energiajuoma kädessä. Ihoavat, kun on myös huono käytös, levottomuutta yms. Lapseni onneksi vaihtoivat 7. luokalta painotetuun opetuksen luokalle, jossa kukaan ei käytä näitä aineita.
Niin ja lapseni eivät opiskele minimiä, vaan tälläkin hetkellä heillä on 3 tuntia enemmän viikossa opetusta. Koska voivat sen ilmaiseksi saada, niin ei ole syytä opiskella vähemmän. Kaksi pitkää vierasta A-kieltä ja valinnaisia. Eivät häiriköt tahdo tällaiselle luokalle. Onneksi.
Kommentit (50)
😂😂😂
Jos nuo asiat olisi siitä kiinni, mitä äiti tai isä on asiasta mieltä, niin maailmassa ei olisi yhtään tupakoijaa, alkoholistia, huumeidenkäyttäjää.
Ja muut esittämäsi asiat muka lastesi suusta, kuulostavat suoraan siltä, että olet itse pakottanut niitä lastesi mielipiteiksi. Siksi niitä sinulle sanovat, kun tietävät, että haluat kuulla.
Tekevät sitten kuten itse oikeasti haluavat.
Provohan tää oli, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä juttu.
Ei nuorien kuulukaan käyttää yhtään mitään. Voivat sitten aikuisena yliopistossa kokeilla.
Tupakalla jaksaa paremmin työelämässä, siksi kovimmat työläiset käyttää nikotiinia.
Vie nälän, antaa aivoille palkinnon, jaksaa pidempää työpäivää ilman ylityölisiä, säästyy työruokailussa ja tuo energiaa.
Se on tärkeää että ei kehuskella sellaisella mitä ei ole edes kokeiltu tai ei tehdä. Tekemättömyydellä kehuskelu on kaikista alhaisinta toimintaa. Tärkeää on että lapset elävät puhtaan elämän ja sitten aikuisena saa kokeilla ja käyttää omilla rahoillaan minkä kerkeää ja jaksaa.
Jaa, musta tuli ainakin tupakan myötä märkä rätti joka ei jaksanut mitään.
Sittenhän se on helppo lopettaa, kun ei jaksa märkänä rättinä edes käydä hakemassa kiskalta lisää tupakkaa.
Niin lopetinkin ja energiatasot on jollain aivan muulla tasolla kun tupakka aikana.
Moni saa rytmihäiriöitä sydämeen tupakasta.
Juttelin yhden miehen kanssa joka oli tullut Ukrainasta. Oli sotinut sielä.
Yksikään sotilas ei ollut savuton. Kummasti tupakka maistui kaikille, jopa niille jotka oli vastustanut tupakointia aikaisemmin.
Tupakka auttoi heitä.
Miten selität sen asian?
Susta on varmasti kunniallista kuolla savuttomana sodassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä juttu.
Ei nuorien kuulukaan käyttää yhtään mitään. Voivat sitten aikuisena yliopistossa kokeilla.
Tupakalla jaksaa paremmin työelämässä, siksi kovimmat työläiset käyttää nikotiinia.
Vie nälän, antaa aivoille palkinnon, jaksaa pidempää työpäivää ilman ylityölisiä, säästyy työruokailussa ja tuo energiaa.
Se on tärkeää että ei kehuskella sellaisella mitä ei ole edes kokeiltu tai ei tehdä. Tekemättömyydellä kehuskelu on kaikista alhaisinta toimintaa. Tärkeää on että lapset elävät puhtaan elämän ja sitten aikuisena saa kokeilla ja käyttää omilla rahoillaan minkä kerkeää ja jaksaa.
Sittenhän se on helppo lopettaa, kun ei jaksa märkänä rättinä edes käydä hakemassa kiskalta lisää tupakkaa.
Niin lopetinkin ja energiatasot on jollain aivan muulla tasolla kun tupakka aikana.
Moni saa rytmihäiriöitä sydämeen tupakasta.Hyvä että lopetit hienosti tehty. olit tosi urhea. Taputan sua päähän palkinnoksi niin että tukka menee lättään. TAP TAP TAP hienosti tehty kun et enää polta.
Hyvä kun et enää tee tupakointia ja koet sen kovaksi teoksi. Se on kova teko ja siksi taputan sinua päähän olemattomasta teosta.
Sitten voitkin kehuskella asioilla joita olet oikeasti tehnyt ja listata ne meille tänne kuuluviin.
Menikö tunteisiin.
Jos kehuskelee ihan turhilla asioilla anonyyminä, niin kyllä se ottaa kalloon minua täysijärkistä ihmistä.
Miksi mun pitää lukea sun olemattomista teoista?
Suomaalisuuteen ei muutenkaan kuulu teoista kehuskelu ja niiden luettelointi. Etenkin kun kyse on raittiudesta, niin ei kovinkaan moni muukaan tupakoimaton koe tupakoimattomuutta "tekona".
Ooksä vähän dille?
Mikä hemmetin mulkvisti sinä olet, sun teot ja pään aukomiset on yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä juttu.
Moni saa rytmihäiriöitä sydämeen tupakasta.Hyvä että lopetit hienosti tehty. olit tosi urhea. Taputan sua päähän palkinnoksi niin että tukka menee lättään. TAP TAP TAP hienosti tehty kun et enää polta.
Hyvä kun et enää tee tupakointia ja koet sen kovaksi teoksi. Se on kova teko ja siksi taputan sinua päähän olemattomasta teosta.
Sitten voitkin kehuskella asioilla joita olet oikeasti tehnyt ja listata ne meille tänne kuuluviin.
Menikö tunteisiin.
Jos kehuskelee ihan turhilla asioilla anonyyminä, niin kyllä se ottaa kalloon minua täysijärkistä ihmistä.
Miksi mun pitää lukea sun olemattomista teoista?
Suomaalisuuteen ei muutenkaan kuulu teoista kehuskelu ja niiden luettelointi. Etenkin kun kyse on raittiudesta, niin ei kovinkaan moni muukaan tupakoimaton koe tupakoimattomuutta "tekona".
Ooksä vähän dille?
Mikä hemmetin mulkvisti sinä olet, sun teot ja pään aukomiset on yhtä tyhjän kanssa.
ohis.
Se näpäytti sua oikein huolella. Toivottavasti otit opiksesi ja jatkossa pyrit olemaan enemmän suomalainen käytökseltäsi.
Reilu, rehti, nöyrä, ahkera (muttei kehuskele tekemättömyyksillä tai teoillaan), uhrautuvainen.
Sinun pitää ottaa mallia ihmisestä joka näpäytti sinua ja toi järjen valon ummehtuneeseen pääkoppaasi elämäsi vanhoilla vuosilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joitakin houkuttaa ja joitakin ei? Näitä ei kannata kokeilla edes kertaa. Sukupolvi toisensa perään voi elää kokonaan ilman näitä.
Niinkuin aika montaa muutakin asiaa esim televisio, valkoinen sokeri, sosiaalinen media, omakotitalo, oma auto, etelänmatkat, älypuhelimet, meikit/kosmetiikka ym. Siinä muutama muu haitallinen turhake joita ilman kaikki voisivat elää ja voisivat paremmin. Tietysti elämä voi käydä aika yksitoikkoiseksi jos kaikki viihdykkeet ja nautintoaineet poistetaan vaan sen takia että ovat epäterveellisiä ja ilmankin voi elää.
Eikös haitalliset ja koukuttavat aineet ole yleensä laittomia?
Vierailija kirjoitti:
Eikös haitalliset ja koukuttavat aineet ole yleensä laittomia?
Ei. Yleensä ihminen itse välttelee myrkyllisiä asioita.
Kommunismissa ja kansallissosialismissa on määritelty valtion omistamille kansalaisille asiat jotka on laillisia ja laittomia. Vapaa maailmankansalainen päättää itse omista asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä suosittelisin ainakaan yrittämään tupakoinnin lopetusta nikotiinituotteiden kanssa koska ne eivät poista nikotiiniriippuvuutta, joka on valttämätöntä tupakointitavasta eroon pääsyn lisäksi. Terveyskeskuksesta tai työterveyshuollosta saa reseptin ja ohjeet vieroituslääkitykseen ja sitten ei tarvita muuta kuin oma tahto ja päätös päivästä, jolloin tupakointi loppuu totaalisesti ja kokonaan. Vieroituslääkkeiden avulla olin itse täysin irti 40 vuotta kestäneestä tupakoinnista n. 4 viikossa. Rahan säästyminen myös motivoi lopetettamaan.
Luin kirjoituksesi pariin kertaan, mutta en ymmärtänyt, mitä mieltä lopulta olet.
En kyllä suosittelisin...
Et siis suosittelisi tupakoinnin lopetusta nikotiinituotteiden avulla.
Sitten suosittelet kuitenkin hakemaan reseptin näihin tuotteisiin.
?????
Älkää missään nimessä hankkiko Champix-lääkkeitä lekurilta. Siinä touhussa lähtee helpostikin henki tai tulee psykoosi. Erittäin vaarallinen lääke.
Johtunee korkeasta kolesterolista tai korvien välistä. T. 35 vuotta tupakoinut kestostondis.