Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittakaa tänne missä voisi säästää rahaa ja ei mitään itsestään selviä.

Vierailija
18.09.2023 |

Eli ei näitä perinteisiä miten säästän ruoassa tai sellaisia jossa säästää 2 €/vuodessa. Aloitan: irtisano itsesi ammattiliitosta, mutta pysy työttömyyskassassa

Kommentit (176)

Vierailija
41/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin älkää ikinä pihistäkö ruuan laadusta ja treenistä kohtuudella ja kivun rajoissa niitä pienemmäksi tehden!

Koska vaikka olisi ympärillä kaikki luxusta mutta olet paskana itse

Et nauti elämästä!

Kavereita kannattaa kutsua käymään mutta ei kokoontumisia kerrostaloihin ne muualla siis yli 5 tyyppiä tyyliin ellei olla sovittua yhtiön kanssa.

Terveys ja sosiaalinen elämä yhdessä edulliseksi muokaten on hyvä! Muusta voi tinkiä yllättävän paljon. Älä ole pihi ystävillesi ne eivät tykkää kuten et itsekään siitä. Se on laatuaikaa.

Vierailija
42/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovu vessapaperista ota sukka käyttöön!

Osta 10 kpl halvinta dödöä

Sama hammastahnoissa

Käytä luutuiksi vanhan t paidat

Osta isot shampoopullot

Osta vain palasaippuata Sunlight plus jne

Palasaippuasta teet litkua raastamalla

Pese vain täydet koneelliset kaikissa

Syö joka aamu sama aamupala vaihdellen marjoja

Älä käy kahviloissa kuin 20e kk

Käy kahviloissa joissa ostat pienen kupin mutta saa santsata

Säästä kaikki paperi ja sokerit kahviloista

Säma muualla

Korjaa lenkkarit kuumentamalla samaa massaa kattilassa ja paikkaa ja tasoita

Pidä kotona puhtaita vaaleita sukkia ei tarvi pyyhkiä lattiaa ne pyyhkivät enimmät

Osta kirpparilta kaikki alusvaattet ja treenivaatteet ja takit

Puhdista ja kuivaa kaikki kengät ja laukut ulkoa tullessa

Tässä muutamis

Jos haluaa elää säästeliääsit, niin ei todellakaan pidä käydä kahviloissa lainkaan. Jos on pakko juoda kahvia, niin kotona keitetty tulee moninverroin halvemmaksi. Tiskikone ei todellakaan ole mikään pakollinen laite. Pese tiskit käsin, niin pääset paljon halvemmalla. Ne aamupalamarjat pitää tietysti poimia itse metsästä. 

Lisäksi lehdet voi lukea kirjastossa ja siellä voi ilmeisesti käyttää nettiäkin millä voi hoitaa pankkiasiansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin älkää ikinä pihistäkö ruuan laadusta ja treenistä kohtuudella ja kivun rajoissa niitä pienemmäksi tehden!

Et nauti elämästä!

Kavereita kannattaa kutsua käymään mutta ei kokoontumisia kerrostaloihin ne muualla siis yli 5 tyyppiä tyyliin ellei olla sovittua yhtiön kanssa.

Terveys ja sosiaalinen elämä yhdessä edulliseksi muokaten on hyvä! Muusta voi tinkiä yllättävän paljon. Älä ole pihi ystävillesi ne eivät tykkää kuten et itsekään siitä. Se on laatuaikaa.

Kilpailuta lainat ja yhdistele ne, mutta huolellisen harkinnan jälkeen aina!

Tarkista onko sinulle myyty puh ipd läppäri tukipaketteja joita et tarvitsekaan! Esmi minulle oltiin lisätty windows ominaisuuksien tuotteita vaikka oli linux!!!

Tuo ettei isoja poppoita ja biletystä krstaloon

On turvallisuusjuttu

Jos sinne sammutaan sitten kynttilöiden sekaan ja horjutaan ja nukahdellaan suihkuun vesi päällä lorottaen

Tulee katastrofi! Ja iso lasku!

Se kokoontuminen : on otettava huomioon naapurit, , sillä monella on kuollut omaisia tai kipuja ja muuta ei ne jaksa kuulla tuntikausien räkätystä! Ihan perusasioita! Toiset huomioiden säilyy fiilikset kaikilla

Eikä mitään kommentteja että muuta pois jos et kestä tai ei me tehdä niinkuin sä haluat koska olet alempi (????wtf??) vaan järki päässä.

Vierailija
44/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos käytät pk-seudun julkisia, rytmitä pakolliset menot niin että kausilippujen väliin jää aina mahdollisimman pitkä väli, jossa et tarvi julkisia. Toimii jos tarve ei ole muuten päivittäinen.

Vuodessa voi tulla paljonkin säästöä.

Vierailija
45/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin paljon säästöä syntyi kun olin töissä lounasravintolassa ja etuna oli syödä 2x päivässä. En ostanut kunnon ruokaa kotiin kuin viikonloppuisin.

Hankkiudu vastaaviin töihin.

Vierailija
46/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kotivaran pitämisen. Ruokaa meni ihan mielettömästi hukkaan, vaikka kuinka yritti syödä sitä mukaa ja ensiksi pilalle meneviä tuotteita.

Niinpä vain kuivakaapista löytyy vanhaksi menneitä kuivatarvikkeita tai tölkkejä.

Samoin jääkaapissa pitävä "ruokavara" on ihan turhaa. Aina siellä on joku tuote ehtinyt pilaantua / mennä vanhaksi.

Siis joka viikko piti ruokaa heittää roskiin suoraan kaapeista.

Yritä käyttää / hyödyntää jo kaapeissa olevia tuotteita, ennenkuin ostat taas uutta tilalle. Esim. käytä ne kaapissa yli vuoden olleet jauhot tai pakasteessa olevat kalapuikot.

Ja jos ostat vaikkapa salaattia tai paprikaa tai muuta, niin ala käyttämään sitä HETI samana päivänä. Muuten ne jää sinne vihanneslaatikkoon ja oho, viikon kuluttua ne on syömäkelvottomia.

Ketjun paras vinkki, allekirjoitan kaiken.

Älä osta hävikkiruokakaupoista 15kpl 2€ kastikkeita tai keittoja, et syö niitä kuitenkaan. 

Älä juokse tarjousten perässä, vaan tee edullinen perusruokalista, ja pysy siinä- tulee vuositasolla paljon halvemmaksi kun laskee mukaan vaivannäön sekä todelliset säästöt. Toki jos mietit kaupassa tekeväsi keittoa ja siskonmakkarapaketti on tarjouksessa 3€, osta pois- mutta sellainen "euro täältä, toinen tuolta"-säästäminen on ihan turhaa jossei sulla ole tyyliin 20€ loppukuuksi budjetti. 

Vierailija
47/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on yksi asia missä voi säästää todella paljon. Voit säätää sitä mitä syöt halvemmaksi, tai voit laihduttaa ja kolmas on pätkäpaastoilu. Ruoka on yksi kalleimmista asioita asumisen lisäksi tällä hetkellä. Kaikki muu on ihan karkkirahoja.

Itse huomasin, että syön nyt huomattavasti vähemmän kun aloitin pätkäpaaston. Ei enää iltamässyilyä ja aamullakaan harvoin on nälkä. Syön klo 12-18 välillä. Juon kyllä aamukahvin klo 7, joten ihan täyspaastoa ei ehdi tulemaan kuin 13 tuntia. Mutta silti olen säästänyt pitkän pennin ja laihtunut jo monta kiloa. Tiedän, että pätkäpaasto aiheuttaa joissakin ärsytystä, mutta suosittelen sitä silti. Sen voi aloittaa kevyesti siirtämällä aikoja jolloin syö ja pikkuhiljaa pidentää syömättämyyden aikaa. Pätkäpaasto on myös terveellinen elimistölle. Nukun paremmin, kaikki kivut ja aivosumu on poistunut.

Yllätyin itsekin, miten helppo oli luopua iltapalasta. 

Parina iltana kurni nälkä, sitten helpotti. Nykyään jo kuvottaa ajatuskin yötä vasten syömisestä.

Pelkästään tämä paransi verensokeriarvojakin.

Vierailija
48/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietä aikaa köyhien ihmisten kanssa niin ei tule sosiaalisia painetta lappaa rahojaan esimerkiksi ravintoloihin.

Helposti käy niin että vastavuoroinen kotivierailu ei onnistu vaan kun sinä ensin kutsut rikkaan kotiisi, hän kutsuu vuorostaan sinut kahvilaan. Ne ovat ihan helvetin kalliita.

Vierailija
49/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa netti kännykästä, et tartte mitään kiinteää maksullista linjaa

Vierailija
50/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et nauti elämästä!

Tarkista onko sinulle myyty puh ipd läppäri tukipaketteja joita et tarvitsekaan! Esmi minulle oltiin lisätty windows ominaisuuksien tuotteita vaikka oli linux!!!

On turvallisuusjuttu

Jos sinne sammutaan sitten kynttilöiden sekaan ja horjutaan ja nukahdellaan suihkuun vesi päällä lorottaen

Se kokoontuminen : on otettava huomioon naapurit, , sillä monella on kuollut omaisia tai kipuja ja muuta ei ne jaksa kuulla tuntikausien räkätystä! Ihan perusasioita! Toiset huomioiden säilyy fiilikset kaikilla

Eikä mitään kommentteja että muuta pois jos et kestä tai ei me tehdä niinkuin sä haluat koska olet alempi (????wtf??) vaan järki päässä.

Siis kavereita ei voi kutsua kylään koska joltain naapurilta on joskus kuollut omainen?? Mitähän ihmettä nyt taas. Ja liittyy säästämiseen miten?

Vierailija
51/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisesta, asumisesta ja asumisesta. Kodin varustelusta. Sellaiset asumisolosuhteet jotka oli varsin hyvät 50-luvulla ei tänäpäivänä tunnu kelpaavan kenellekään.

Mulle kelpaa.

Vierailija
52/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minä 30v nainen säästän: (olen tehnyt näin jo 10v)

- en käy kampaajalla ollenkaan, leikkaan hiuksia itse ja värjään itse, youtubesta löytyy ihan hyviä vinkkejä hiustenleikkuuseen. Viimeeksi onnistuin vähän kerrostamaan ja tekemään sivuotsiksen

- en käy kauneushoidoissa, hieronnassa käyn mutta smartumilla

- ei kuntosalikorttia tai muitakaan kuukausimaksullisia kuntoilujuttuja, lenkkeilen ja pyöräilen jne ja jos käyn niin maksan kertamaksun joskus

- ei mitään suoratoistopalveluita, spotifyta tai mitään mihin menee kuukausimaksu

- jaan netin kännykästä läppärille ja toistaiseksi olen pärjännyt sillä jopa amk opinnoissa.

Vielä jos haluaisin säästää niin voisin jättää kahvilakäynnit ja vaatteiden ym. heräteostokset pois mutta sitä en vielä ole tehnyt, vähentänyt kyllä.

Vierailija
53/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TAitaa olla mennyttä aikaa jo, mutta iltapäivälehti+kahvi+sämpylä, siinä säästää pitkän pennin jos joka päivä ostaa tai ainakin siis 5x viikossa.

Joku puhui voidepurkeista, sama on jugurttipurkin loppu, sinne hulauttaa tuoremehua ja vähän ravistaa niin on juotavaa jugurttia.

Villapaitoja ja-takkeja ei tarvitse aina pestä, tuuletus riittää.

TUOREMEHUA ja jugurttia sekaisin?? Hyi yrjö :D. Noin pitkälle säästämiseni ei tule koskaan menemään, ihan voi lusikalla syödä jugurtin loppuun.

Taitaa tarkoittaa sellaista litran isoa jugurttitölkkiä? Ei sitä loppua oikeen lusikoida voi. Mutta mehua en kyllä laittaisi, outo ajatus. Laitan maitoa tilkan, ravistan voimakkaasti ja juon.

Vierailija
54/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et nauti elämästä!

On turvallisuusjuttu

Siis kavereita ei voi kutsua kylään koska joltain naapurilta on joskus kuollut omainen?? Mitähän ihmettä nyt taas. Ja liittyy säästämiseen miten?

Ei vaan on sosiaalisesti lahjakasta ottaa huomioon naapurit koska et tiedä miyä siellä eletään läpi! On taloja joissa on kuollut omainen viimeaikoina monestakin taloudesta !

Ja tahallaan luit väärin sanoin ettei 5 enempää kerralla koska turvallisuus. Isoja Kokoontumisia ei saa tehdä ilmoitusta.

Kokoontumistiloissa on poispääsytiet jne .

Liittyy säästämiseen siten ettet joudu muuttamaan se on kallista aina. Ihmiset eivät maksa kotirauhastaan turhaan älä siis elämöitse maksattaen toisilla. Ja jos on juhlat on kohteliasta ilmoittaa ne muille etteivät tuskastu.

Vierailija
55/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi hankkia parempi palkka kuin kitua penniä venytellen.

Vierailija
56/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et nauti elämästä!

On turvallisuusjuttu

Ei vaan on sosiaalisesti lahjakasta ottaa huomioon naapurit koska et tiedä miyä siellä eletään läpi! On taloja joissa on kuollut omainen viimeaikoina monestakin taloudesta !

Ja tahallaan luit väärin sanoin ettei 5 enempää kerralla koska turvallisuus. Isoja Kokoontumisia ei saa tehdä ilmoitusta.

Kokoontumistiloissa on poispääsytiet jne .

Liittyy säästämiseen siten ettet joudu muuttamaan se on kallista aina. Ihmiset eivät maksa kotirauhastaan turhaan älä siis elämöitse maksattaen toisilla. Ja jos on juhlat on kohteliasta ilmoittaa ne muille etteivät tuskastu.[/quote

isoja kokoontumisia ei saa tehdä ilman ilmoitusta. Jos rappu laitetaan uuteen kuosiin juhlissasi ja roskataan tiedetään lähettää sinulle lasku.

Vierailija
57/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhennä varpaitten kynnet säännöllisesti ne syö sukat

Peita sukkia kuluttavat lattiat matoilla

Korjaa sukat itse

Korjaa vaattet itse

Tuunaa vaattet itse pidä mieluisia vaan ja loppuun saakka

Osta H et M t paitoja jotain 3 ekee vaan useita

Jos löydät kadulta sukkia tai lapsia t pipoja jätä päiväksi tyrkylle ellei lähde ota käyttöön vaan pestyäsi ne .

Jakakaa kukkia kavereitten kesken kyllä ne kasvavat

Mutta jos tulee vieraita älä pihistele tarjoiluissa se antaa ikävän vaikutelman heti! Parasta vaan älkäkä kysy montako kuppia juo se ei ole kohteliasta. Kahvin laadun voi kysyä.

Jos ottaa kadulta lapsia mukaansa, joutuu vankilaan. En suosittele.

Hahahah totta:)! LAPASIA SIIS :)! Karmee virheppä tuli, antteksi tosiaankin.

Heh, no näitä sattuu. En muista mistä luin (ehkä jyvistä ja akanoista), eikä tälle saisi nauraa, mutta naurattaa kuitenkin. Jonkun kuolinilmoituksessa oli aikoinaan virhe; "kaipaamaan jäivät lapset ja lapsenlapaset" Voi kääk :D

Vierailija
58/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jso miettii meneekö kahvilaan tai ostaa turhakkeen niin kannattaa ostaa mieluummin leffalippu koska saa sisältöä elämään. Tai kirppiskirja. Kahvilaan seuraa mukaan että tulee laatua aikaan.

Jos ei ole kavereita voi kuunnella musaa tai selata muuta.

Näistä älä pihistä

1. Ruoka ja uni ( niin säännöllistä ja riittävää kui ikinä)

2. terveyskeinot ennaltaehkäisevinä

3. Virkistäytyminen, luonto, ystävien tapaaminen, leffat ja taide

4.ikuinen omaehtoinen opiskelu

Vierailija
59/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kertyy rahaa tilille, vaikka palkka on pieni. Luulen, että yksi merkittävä syy siihen on ostoksilla käynnin välttely. Meillä on Ei mainoksia -lappu postilaatikossa, enkä koskaan seuraa alennusmyyntejä. Ostetaan vain tarpeeseen, ei mainosten perusteella.

Kun jotain tarvitsee hankkia, katson ensin Torin ja laadukkaiden käytettyjä merkkivaatteita myyvien nettikauppojen tarjonnan. Hankin uutena vasta sitten, jos ei niistä löydy. Siisti ja minimalistinen työtyyli on muotoutunut vuosien mittaan, laatuvaatteet kestävät.

Meillä syödään monipuolisesti, siitä on karjalaistaustaisen vaikea tinkiä. Mutta mitään tyhjää energiaa ei osteta. Limut jäävät kauppaan, mehut ovat aina täysmehuja. Kannattaa pitää kirjaa menoista, se voi yllättää.

Jos säästämisestä puhutaan niin onko ne mehut edes pakollisia. Itse olen opetellut pärjäämään vedellä niin säästyy rahaa ja hampaat. Ostoksia voi myös yrittää ajoittaa alennusmyynteihin.

Vierailija
60/176 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhennä varpaitten kynnet säännöllisesti ne syö sukat

Peita sukkia kuluttavat lattiat matoilla

Korjaa sukat itse

Korjaa vaattet itse

Tuunaa vaattet itse pidä mieluisia vaan ja loppuun saakka

Osta H et M t paitoja jotain 3 ekee vaan useita

Jos löydät kadulta sukkia tai lapsia t pipoja jätä päiväksi tyrkylle ellei lähde ota käyttöön vaan pestyäsi ne .

Jakakaa kukkia kavereitten kesken kyllä ne kasvavat

Mutta jos tulee vieraita älä pihistele tarjoiluissa se antaa ikävän vaikutelman heti! Parasta vaan älkäkä kysy montako kuppia juo se ei ole kohteliasta. Kahvin laadun voi kysyä.

Jos ottaa kadulta lapsia mukaansa, joutuu vankilaan. En suosittele.

Hahahah totta:)! LAPASIA SIIS :)! Karmee virheppä tuli, antteksi tosiaankin.

Heh, no näitä sattuu. En muista mistä luin (ehkä jyvistä ja akanoista), eikä tälle saisi nauraa, mutta naurattaa kuitenkin. Jonkun kuolinilmoituksessa oli aikoinaan virhe; "kaipaamaan jäivät lapset ja lapsenlapaset" Voi kääk :D

Heh aikamoista :)! Palstalla on kivaa siksikin kun joskus saa nauraa kunnolla itselleenkin:)!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän