Miksi naiset haluavat toimistotöihin, sihteereiksi tai pankkivirkailijoiksi
Miksi naiset haluavat toimistotöihin, sihteereiksi ja pankkiin rivivirkailijoiksi pas&alla palkalla töihin vain koska se on muka niin hienoa.
Kommentit (28)
Huoh, yleistä nyt vielä vähän enemmän.
Joo, noissa on naiset yliedustettuina, ehkä se huono palkka on asia, joka tavallaan ajaa miehet hakemaan muita töitä ja jättää noi paskahommat herkemmin naishakijoille. Ja sitten on tietty naisia, jotka eivät usko unelmiensa ja osamaiseensa, kun heille taotaan muksusta lähtien kalloon, että naiset hoitaa kodin, lapset ja työskentelee paskalla palkalla jossain hoiva-alalla koska kutsumus.
No mulla ei enää niin p palkka oo. Ja tykkään " lapioida pskaa". Olen laitoshuoltaja. Vuosituloraja 40 000e ja täydet lomat.
Helppoa hommaa, saa istua jossain tiskin takana ja työaika on arkisin virka-aikana.
Määrittele toimistotyö? Aika monet niistä on hyvin palkattuja. Minulle maksetaan 5200€/kk.
Iso osa pankin työntekijöistä on aloittanut sieltä tiskiltä ja sen jälkeen edennyt parempiin tehtäviin. Ehkäpä miehet ylentävät vain toisia miehiä? Tämä on itse asiassa tutkitusti ollut totta ainakin ennen.
En halua. Mieluummiin vaikka kaivaisin ojaa ja täyttäisin sitä kun istuisin toimistossa näpyttelemässä ja puhelimeen vastaamassa. Voisin olla mielelläni myös pakkaaja, hyllyttäjä tms suorittavan työn tekijä.
En ole koskaan halunnut sihteeriksi tai pankkiin töihin,mutta toisaalta en myöskään nousujohteiseen uraan valtiolle enkä politiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
En halua. Mieluummiin vaikka kaivaisin ojaa ja täyttäisin sitä kun istuisin toimistossa näpyttelemässä ja puhelimeen vastaamassa. Voisin olla mielelläni myös pakkaaja, hyllyttäjä tms suorittavan työn tekijä.
Pakkaaja tai hyllyttäjä voisin olla jos siitä maksettaisiin kunnon palkkaa, mutta kun ei makseta ja toisaalta aina on joku savustamassa helpoista hommista ulos muka parempiin töihin eli valtiolle tai politiikkaan (ja itsehän niihin hommiin en itse halua).
Mukavaa hommaa, kun meillä voi vielä tehdä etätöitä.
Monet haluaa tehdä kevyttä, siistiä sisätyötä. Voi olla ettei fysiikka edes kestäisi raskasta ruumiillista työtä.
En usko, että hienoudesta on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Joo, noissa on naiset yliedustettuina, ehkä se huono palkka on asia, joka tavallaan ajaa miehet hakemaan muita töitä ja jättää noi paskahommat herkemmin naishakijoille. Ja sitten on tietty naisia, jotka eivät usko unelmiensa ja osamaiseensa, kun heille taotaan muksusta lähtien kalloon, että naiset hoitaa kodin, lapset ja työskentelee paskalla palkalla jossain hoiva-alalla koska kutsumus.
En halua naisena miesvaltaiselle alalle, koska kokemani mukaan kaikista hirvein työilmapiiri ja kiusaaminen on nimenomaan miesvaltaisilla aloilla. En halua myöskään mitään miehistä ammattia kuten en myöskään halua olla miehen näköinen tai -oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa hommaa, saa istua jossain tiskin takana ja työaika on arkisin virka-aikana.
Voit itse vaikka alkaa palkanlaskijaksi, ei se ihan niin helppoo ole, mitä voi kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa hommaa, kun meillä voi vielä tehdä etätöitä.
Etätyö valtiolla tarkoittaa, että kotona käy hiippailemassa niin oven takana kuin kotona sisälle hurja määrä eri tiedusteluporukoita ja mä en jaksa enää sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit itse vaikka alkaa palkanlaskijaksi, ei se ihan niin helppoo ole, mitä voi kuvitella.
Oikeasti inhoan yli kaiken palkanlaskentaa ja kirjanpitoa.
Ei niihin haluta vaan ajaudutaan. Kuka nyt paskahommiin haluaa!
Mun kirjanpidon numero todistuksessa on asteikolla kaikists huonoin joten kyllä varmaan haastattelijat huomaa etten sovellu kirjanpitäjäksi.
Ennen oli hyviä töitä nämä mutta nykyään kova työmäärä huonolla palkalla. Ainainen kiire.
Vierailija kirjoitti:
Ei niihin haluta vaan ajaudutaan. Kuka nyt paskahommiin haluaa!
Opiskelin taloushallintoa vain sen takia, että joku korruptoitunut idiootti keksi ostaa minut työpaikoilta ulos. En oikeasti ole koskaan ollut taloushallinnosta kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua naisena miesvaltaiselle alalle, koska kokemani mukaan kaikista hirvein työilmapiiri ja kiusaaminen on nimenomaan miesvaltaisilla aloilla. En halua myöskään mitään miehistä ammattia kuten en myöskään halua olla miehen näköinen tai -oloinen.
Miesvaltaisella alalla oleva nainen täällä! Yhden kerran olin kiusaamisen kohteena mutta siihen puututtiin välittömästi. Nykyään viihdyn työssäni erittäin hyvin. Surkeammat kokemukset on nimenomaan naisvaltaisista hommista p**kojen (nais)esimiesten toimesta
Nousujohteiset etenemismahdollisuudet