Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wemmi -markkknat Jyväskylässä todisti että meillä on Suomessa paha ylihinnoittelu ongelma

Vierailija
17.09.2023 |

Vaikka suppilovahveroista ja kanttarelleistä on tällä hetkellä hyvän sienisadon takia reilusti ylitarjontaa ja sienten kysyntä on sen vuoksi romahtanut, niin epätoivoiset sienestäjät yrittivät myydä Wemmi -markkinoilla kyseisiä sieniä 20-40 euron kilohintaan eikä niiden hintoja edes suostuttu puottamaan vaan myymättä jääneet sienet dumpattiin markkinoiden jälkeen biojätteeseen. Kontrastina esim Jyväskylän kamuppatorilla samoja sieniä on myyty kesällä alle 10 euron kilohintaan ja siitäkin huolimatta niiden myynti on ollut nyt hyvin nihkeää.

Ja kyyseessä siis on vuotuinen maatalous- ja sadonkorjuu markkinat Ween maan wiljaa, lyhyesti Wemmi, joka järjestetään Jyväskylässä näin alkusyksystä kaupungin keskeisen sijainnin ja 1800-luvulla alkaneen maalaismarkkinaperinteen vuoksi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin Wemmin väliin jo varmaan kolmannen kerran. Just tuollaisen kiskonnan takia.

Vierailija
2/10 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn keräämässä itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin teen minä aina nettikirppareillakin, jos en saa tuotteesta haluamaani hintaa se menee roskiin mielummin kuin annan tinkijöille alella.

Katso sitä tarkoittaa omistamisen vapaus. Kun omistan sieniä tai lasten vaatteita, saan ihan itse päättää mitä niille teen.

Vierailija
4/10 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonut tästä monta vuotta, mutta kukaan ei kuuntele. Kaiken huippu oli kerran Bilteman Yosmite -merkkinen pyörä, jota myytiin Torissa 500 eurolla ja myyjä perusteli hintansa sillä, että käytetty ja kierrätetty pyörä on trendikkäämpi ja ekologisempi kuin uusi ja pyörään oli"juuri vaihdettu uudet sisuskumit." Uusi Biltema -pyörä maksaa noin 300 euroa kaupasta.

Vierailija
5/10 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai todisti? Paikka oli eilen huonosta säästä huolimatta tupaten täynnä ja kauppa kävi. Ruokapaikkoihin ulkona joutui jonottamaan.

Vierailija
6/10 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin teen minä aina nettikirppareillakin, jos en saa tuotteesta haluamaani hintaa se menee roskiin mielummin kuin annan tinkijöille alella.

Katso sitä tarkoittaa omistamisen vapaus. Kun omistan sieniä tai lasten vaatteita, saan ihan itse päättää mitä niille teen.

Vaikutat tyhmältä.

Vierailija
7/10 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä yleensä sanelee hinnan ja asiakas joko päättää ostaa tai olla ilman. Esimerkiksi itse sijoitin muutama vuosi sitten ottamalla halvalla kokonaisen kerrostalon, mutta jos en saa vuokrattua asuntoja tarjoamallani hinnalla niin puran koko kerrostalon ja rakennan sen tilalle omakotitalon pelkästään omalle perheelleni.

Vierailija
8/10 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikähän siinä on että kaupat ei jaa ruokaa ilmaiseksi jos se ei mene kaupaksi? Olisiko se ettei kukaan enää ostaisi yhtään mitään vaan odottelee että tuotteet vanhenee hyllyyn ja jaetaan ilmaiseksi.

Vierailija
9/10 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mikähän siinä on että kaupat ei jaa ruokaa ilmaiseksi jos se ei mene kaupaksi? Olisiko se ettei kukaan enää ostaisi yhtään mitään vaan odottelee että tuotteet vanhenee hyllyyn ja jaetaan ilmaiseksi.

Tapana on että jos maitotiloilla on ylituotantoa maidosta niin ylimääräinen maito kaadetaan maahan jotta se ei vaikuttaisi hintaan.

Vierailija
10/10 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapana on että jos maitotiloilla on ylituotantoa maidosta niin ylimääräinen maito kaadetaan maahan jotta se ei vaikuttaisi hintaan.

Muistan lapsuudesta kun naapuritalon isäntä poltti omia viljapeltojaan ja kun kysyin että mitä hän tekee niin naapurimme kertoi että viljaa oli liikaa ja siksi se oli valtion käskystä hävitettävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän