Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottava "ystävä"

Vierailija
17.09.2023 |

Olen päättänyt kylmettää ja hiivuttaa erään inhottavan "ystävyyden".
Jatkuvasti vuosien ajan on tullut todella ilkeitä ja viiltäviä kommentteja, ja olen yrittänyt antaa olla.

Tein päätökseni muutama kuukausi sitten, ja nyt nuo vuosien ajan satunnaisesti sanotut ja tehdyt ilkeydet on alkaneet nousta pintaan. Saatan päivittäin muistaa jonkun vanhan jutun ja inhota kyseistä henkilöä sydämeni pohjasta ja kärsiä katkeruutta.

En haluaisi piehtaroida asiassa päivittäin. En ole edes nähnyt häntä pariin kuukauteen.
Mitä pitäisi tehdä? Puhuminen ei ole vaihtoehto.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän samanlainen muitakin kuin sinua kohtaan ? Vai oletko sinä liian kiltti ja "nössö" ? Ei oo mikään pakko olla tuollaisen kaveri. Älä ota yhteyttä. Jos hän haluaa tavata niin keksi jokin tekaistu este ettet ehdi. Pikku hiljaa luovuttaa ja etsii toisen kiusattavan.

Vierailija
2/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän samanlainen muitakin kuin sinua kohtaan ? Vai oletko sinä liian kiltti ja "nössö" ? Ei oo mikään pakko olla tuollaisen kaveri. Älä ota yhteyttä. Jos hän haluaa tavata niin keksi jokin tekaistu este ettet ehdi. Pikku hiljaa luovuttaa ja etsii toisen kiusattavan.

On, olen keskustellut asiasta muidenkin hänen lähipiirissään olevien kanssa. Raukka ihmettelee itsekkin kun monet eivät enää "ehdi" tapaamaan häntä, ja aion liittyä heihin. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen ystävä joka oli niin tyhmä ettei tajunnut edes sitä etten ollut ottanut häneen yhteyttä varmaan 5 vuoteen lainkaan vaan kaikki kontaktit olivat vain hänen varassaan. Silti tuo typerys odotti että olisin ollut 24/7 käytettävissä hänen tukihenkilökseen, seuraneidiksi kun oma perheensä oli muualla ja olemaan valmiina hyllyllä odottamassa vain häntä varten. Sitten kun lopulta lakkasin vastaamasta (ensin ihan oman elämän kiireistä johtuen, sittemmin tarkoituksella), raivostui kokonaan eikä nähnyt mitään syytä itsessään ja omassa käytöksessään miksi lakkasin tuolloin monta vuotta sitten jo pitämättä hänestä.

Vierailija
4/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on katkeraa kirjoitusta. Jos olisitte päässeet yli, niin olisitte päässeet.

Kirjoitukset kertoo ihan toista.

Vierailija
5/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä projisoit omaa ilkeyttäsi ystävääsi.

Mene peilin eteen ja katso.

Taitaa syyllinen löytyä peilin heijastuksesta.

Vierailija
6/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuollainen kommentoija on vaan rajaton persoona, hän ei todellakaan vaan ymmärrä että joku asia mitä hän sanoo voi satuttaa jotain toista todella paljon. Yritä katsoa asiaa siltä kannalta että ystävä ei ole mielenterveydeltään terve, ymmärrä ja hyväksy asia.

Vierailija
7/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille ihmiselle suoraan mitä ajattelet. Minulle nimittäin tehtiin niin, että ystävä oli mielessään miettinyt minusta sitä, mitä sinä nyt ystävästäsi, muttei kertonut mikä loukkaa. Jos olisi kertonut, olisin voinut ainakin korjata pari väärinkäsitystä eli oli ymmärtänyt pari kommenttiani täysin väärin (mitä olin viesteissä kirjoittanut). Itse otin pahalla tuon, että loukkaannutaan eikä kerrota vaan teeskennellään ja mielessä mietitään katkeruuksia. Arvostan aitoutta, vilpittömyyttä. Että kerrotaan mikä närästää niin sitten voidaan puhdistaa ilma ja joko jatkaa ystävyyttä tai jos ollaan arvomaailmoilta tms liian kaukana niin lopettaa ystävyys, mutta tervehtimisvälit aina säilyttäen.

Vierailija
8/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sille ihmiselle suoraan mitä ajattelet. Minulle nimittäin tehtiin niin, että ystävä oli mielessään miettinyt minusta sitä, mitä sinä nyt ystävästäsi, muttei kertonut mikä loukkaa. Jos olisi kertonut, olisin voinut ainakin korjata pari väärinkäsitystä eli oli ymmärtänyt pari kommenttiani täysin väärin (mitä olin viesteissä kirjoittanut). Itse otin pahalla tuon, että loukkaannutaan eikä kerrota vaan teeskennellään ja mielessä mietitään katkeruuksia. Arvostan aitoutta, vilpittömyyttä. Että kerrotaan mikä närästää niin sitten voidaan puhdistaa ilma ja joko jatkaa ystävyyttä tai jos ollaan arvomaailmoilta tms liian kaukana niin lopettaa ystävyys, mutta tervehtimisvälit aina säilyttäen.

Ja lisään, että itse en loukkaannu oikein paljon mistään. Lähtökohtaisesti ajattelen, ettei ihminen tahdo minua loukata tahalleen, ja ajattelemattomat kommentit päästän toisesta korvasta sisään ja toisesta samantien ulos tai pyrin selvittämään mitä toinen tarkoittaa, miksi sanoo sen mitä sanoo. Jos taas loukkaa tahalleen eli näyttääkseen itse paremmalta tms niin ajattelen vaan, että kurja kun ihmisellä noin paha olo itsensä kanssa, että saa sen paremmaksi vain toisia haukkumalla. Tämän voisin todeta suoraan ihmiselle, ja luullakseni sellainen ihminen kommentin kuultuaan pistäisi itse välit poikki.

Vierailija
9/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä tajunnut, miksi hankalan ihmisen kanssa pitäisi vartavasten hakeutua johonkin tuollaiseen haastavaan vuorovaikutustilanteeseen, jollainen vanhojen loukkausten puinti varmasti on. Anteeksipyyntöjä melko varmasti turha odottaa. Mulle jo se loukkauksen pintaan nouseminen on tervehdyttävää, koska siinä tajuaa, että itse ei ole syyllinen siihen pahaan oloon. Lopulta ne muistot painuvat taka-alalle eivätkä enää satuta. Joskus myös noiden puiminen jonkun kolmannen osapuolen kanssa voi auttaa paljon. Siis ihan kertaalleen niistä puhuminen vaikka jollekin oikealle ystävälle. 

Vierailija
10/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko jonkun esimerkin ilkeästä kommentista.

Sivulta

Vierailija
11/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuollainen loukkaus on vain jäävuoren huippu joka katkaisee kamelin selän ja josta saa hyvä tekosyyn lopettaa viimeinkin koko tuttavuus joka ei ole tuottanut ko. osapuolelle hyvää oloa enää aikoihin. Siinä kohtaa päätös on tehty jo aikaa sitten ja kaikki keskustelut ovat auttamattomasti myöhässä. Kohtele ystäviäsi paremmin niin ei tarvitse pelätä tämän hylkäämistä.

Vierailija
12/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole mitään hätää. Et ole nähnyt häntä kahteen kuukauteen. Mitä ilkeää hän on sinulle sanonut, kun et pysty sanomaan asiasta hänelle itselleen?

Vierailija
13/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko useinkin tekemisissä.

Vierailija
14/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samanlainen ystävä joka oli niin tyhmä ettei tajunnut edes sitä etten ollut ottanut häneen yhteyttä varmaan 5 vuoteen lainkaan vaan kaikki kontaktit olivat vain hänen varassaan. Silti tuo typerys odotti että olisin ollut 24/7 käytettävissä hänen tukihenkilökseen, seuraneidiksi kun oma perheensä oli muualla ja olemaan valmiina hyllyllä odottamassa vain häntä varten. Sitten kun lopulta lakkasin vastaamasta (ensin ihan oman elämän kiireistä johtuen, sittemmin tarkoituksella), raivostui kokonaan eikä nähnyt mitään syytä itsessään ja omassa käytöksessään miksi lakkasin tuolloin monta vuotta sitten jo pitämättä hänestä.

5v?

Ja sun käytöksessä ei ollut mitään mitä olisit voinut tehdä toisin?

Selevä.

Vierailija
15/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ehdottomasti ja lopullisesti moro ja näkemiin.

Vierailija
16/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5v?

Ja sun käytöksessä ei ollut mitään mitä olisit voinut tehdä toisin?

Selevä.

Niin katsos pitkät ystävyydet ovat siinä mielessä kuin avioliitto, että sitä haluaa uskoa toisesta hyvää, haluaa antaa anteeksi, haluaa katsoa läpi sormien jotain asioita. Sitten kun näitä vain kasaantuu, täytyy tehdä vaikea päätös ajatella itseään ennen muita. Se vie aikaa.

Vierailija
17/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pelle

Vierailija
18/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on katkeraa kirjoitusta. Jos olisitte päässeet yli, niin olisitte päässeet.

Kirjoitukset kertoo ihan toista.

Missä on määrätty, että kaikesta pitää päästä yli? Ilkeys ja satuttaminen jää usein vaivaamaan loppuelämäksi. Parasta on, totta kai, että yrittää unohtaa ja jatkaa elämäänsä.

Vierailija
19/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyydetkin voi päättyä erilaisiin elämäntilanteisiin. Jos on itse kuormittunut niin saattaa kokea toisen "inhottavaksi" vaikka ongelmat olisi siellä omassa elämäntilanteessa. Toisaalta ihmisetkin muuttuu elontiellä niin sinä kuin se ystävä ja polut erkanee.

Vierailija
20/33 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän naiset voi. Naiset on kyräilijöitä. Miehet puhuu suoraan tai selvittää asian nyrkein. Naisvaltaisilla aloilla huono ilmapiiri just koska naiset on seläntakana juonijoita, selkäänpuukottajia. Edessäpäin ollaan mielinkielin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä