Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arkkitehtuuria Oulun yliopistossa opiskelevat!

Vierailija
16.09.2023 |

Minua on "aina" houkutellut arkkitehdin työ. Nyt olen jo yli 40 ja edelleen mietin, mikä minusta tulisi isona. Minulla on muodostunut käsitys, että ainakin Oulussa opiskelevat tulevat arkkitehdit edustavat modenia linjaa rakentamisessa. Puu ja yksinkertaiset muodot, rimakatot ym. tuntuvat olevan kaikille tuntemilleni tärkeitä rakentamisessa. Lisäksi villitys talojen ja muidenkin rakennusta mustaksi vetäminen on in. Omaa käsitystäni kauniista rakentamisesa nämä eivät edusta. Arvostan ja ihailen erityisesti vanhoja pitsihuviloita ja muutenkin vanhojen rakennusten kauneutta ja vaalimista, pehmeitä muotoja ja sävyjä jne. Kysymys kuuluukin, kannattaako minun hakea Ouluun (tai yleensäkään Suomeen) arkkitehtuuria opiskelemaan? Olisin kiitollinen kaikista asian tuntevien vastauksista.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö tähän vastaajia?

Vierailija
2/9 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehdit varmasti haluaa suunnitella ksuniita taloja mutta todellisuudessa tilaajilta harvemmin heruu rahaa koristeluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös koska ympäristövaikutusten laskenta tulee ensi vuonna pakolliseksi uudisrakennuksille, koristelua ja hukkatilaa ym. vedetään minimiin...

Vierailija
4/9 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehdiksi voi opiskella myös AMK:ssa

Vierailija
5/9 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustusarkkitehdiksi. Arkkitehti vain yliopistossa

Vierailija
6/9 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkkitehdiksi voi opiskella myös AMK:ssa

Ei voi, mainitsemasi koulutus on rakennusarkkitehti, ei arkkitehti.

Opiskelin itse Oulussa arkkitehtuuria ja ei sillä varmaan uran kannalta ole väliä missä opiskelee kunhan pääsee kouluun sisään mikä on se vaikein osuus. Sitten valmistuneena voi vapaasti toteuttaa itseään tilaajan mieltymyksien mukaan. Pääsykokeet on monivaiheiset ja kokoajan enemmän digitaalisessa muodossa, mm. Matematiikan koe tehdään nykyään tietokoneella mitä en itse osaisi tehdä

Vierailija
7/9 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on hyvää korjausrakentamisen opetusta. Jos se kiinnostaa, niin Oulu saattaa olla paras vaihtoehto Suomen arkkitehtikoulutuksista.

Vierailija
8/9 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko korjausrakentamisen opetusta nimenomaan yliopistossa? Kuuluuko siis arkkitehdin opintoihin vai onko jokin eri?

ap

Vierailija
9/9 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjausrakentamiseen voi paremmin perehtyä jossain muualla kuin opiskelemalla arkkitehdiksi. Toiseksi arkkitehdiksi on vaikea päästä opiskelemaan ja työllistyminen on vaikeaa tätä nykyä. Etenkin, kun olet jos sen ikäinen, että muilla hakijoilla on useamman sivun CV alan työtehtävistä.