Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen työuupunut sijainen, onko mahdollista saada lyhennetty työaika vai jäänkö vain sairaslomalle työsuhteen loppuun?

Vierailija
16.09.2023 |

En tiedä mitä tehdä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että joku sijainen saa lyhennetyn työajan, kun me vakituisetkaan ei saada? Älä edes ehdota tai pian koko työyhteisö on sinulle kateellinen.

Ei se ole vain vakkareiden etu.

Vierailija
22/23 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse myös uupunut ja etsin ulospääsyä tilanteesta. Pakko varmaan hakea sairaslomaa silläkin uhalla että se voi olla palkaton.

Ei ole palkaton, kyllä lääkäri osaa kaivaa sopivat diagnoosit, jotta saat sairauspäivärahaa Kelalta. Olen itse kokenut saman.

Työnantajahan sen päättää, maksaako palkan sairauslomalta vai tarjoaako muita töitä. Meillä tarjoaa muita töitä masentuneille, unettomille jne. ja jos niistä kieltäytyy, on sairausloma palkaton, pitää itse hakea Kelan korvausta 1+9 sairauslomapäivän jälkeen. Erittäin hyvä systeemi, jolla saadaan turhanaikaiset sairastelut kuriin. Mahataudissa ja koronassa ei tätä mallia ole käytössä.

Ei tarjoa jos lääkärintodistuksessa on mainittu "ei" kohdassa katsooko lääkäri henkilön olevan kykenevä tekemään muuta työtä.

Kyllä tarjoaa, koska lääkäri ei voi tietää, mitä kaikkea tarjolla on. Ihan laillista, lääkäri pystyy määrittämään työkyvyttömyyden vain asiakkaan senhetkisiin tehtäviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä lyhennttyä aina voi yrittää. Itse sinnittelin määräaikaisuuden loppuun, vaikka en ollut työkuntoinen. Työelämä on niin julma, että koin, ettei oo varaa kertoa mut-ongelmista jatkoa ajatellen. Mutta en tiedä voiko tuota kenellekään suositella.