Miehelläni on sellanen tapa että hän pyyhkii pienellä leivän palalla lautasen
kun on syönyt. On kuulemma kotona sen oppinut jo lapsena.
Kommentit (33)
Itse olen 3-kymppinen nainen ja teen myös noin kotona. Lounasravintolaissa en toki tee, vaikka ruoka olisi ollut kuinka hyvää. :D
Mä en syö leipää ruuan kanssa, muuta kuin joskus harvoin, kun syön keittoa. En kaavi keitonjämiä leivällä, ei kai kukaan?
Mikä on ongelma? Noinhan se kuuluukin tehdä!
Ihan ok tapa, tosin harvemmin kai nykyään aterialla leipääkin syödään.
Meillä vaari putsasi voin rippeet voiveitsestä leivänsiivuun tekemäänsä viiltoon ja minä teen nykyään samoin (vaarin elinaikaan leivänkin päälle laitettiin voita, nykyään käytetään levitteitä).
Joo kyllä sivistyneen ihmisen tunnistaa siitä, että hän heittää 90% häntä varten valmistetusta ruuasta roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en syö leipää ruuan kanssa, muuta kuin joskus harvoin, kun syön keittoa. En kaavi keitonjämiä leivällä, ei kai kukaan?
Kyllä keitonkin rippeitä voi koota leivän avulla yhteen ja saada vielä lusikallisen, minkä jälkeen leivällä voi pyyhkiä loputkin. 😄
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 3-kymppinen nainen ja teen myös noin kotona. Lounasravintolaissa en toki tee, vaikka ruoka olisi ollut kuinka hyvää. :D
Mikset nuole lautasta? Sillä tavalla saa vielä tehokkaammin syötyä kaiken kastikkeen.
Jo muinaiset suomalaiset noudattivat tuota käytäntöä. Se oli tarpeellinen toimenpide, kun ruokailuvälineet pistettiin sellaisenaan seinähirren rakosiin odottamaan seuraavaa ateriointia. Jos niihin olisi jäänyt ruokaa, niin "musta ratsuväki" eli luteet sun muut olisivat lisääntyneet huomattavasti. Hienoa, että miehesi noudattaa perinteellisiä tapoja
Minulla ei ole miestä.Naisena minulla samanlainen tapaa aina ollut, kaikialla missä syön ruokaa.
Ap pitää ilmeisesti miehensä tapaa erikoisena tai se ärsyttää. Tyypillistä naisten touhua. Kaikki pitää tehdä niin kuin nainen tekee.