Miten saan veren alapainetta laskettua?
Yläpaine on hyvä (120), mutta alapaine kohonnut (85). Miten saan alapaineen pienemmäksi? Olen sairastanut, voiko se vaikuttaa paineisiin?
Kommentit (22)
Painon pudotus, jos sitä on liikaa. Muuten liikunta, jos sitä on liian vähän. Salmiakki pois, jos sitä on tapana syödä.
Vierailija kirjoitti:
Painon pudotus, jos sitä on liikaa. Muuten liikunta, jos sitä on liian vähän. Salmiakki pois, jos sitä on tapana syödä.
Olen normaalipainoinen ja liikun paljon. En syö salmiakkia. Lisää vinkkejä?
Ohis
Et välttämättä mitenkään jos se on geeneissä. Lääkkeillä sitten viimeistään jos vielä kohoaa.
Nuo lukemathan ovat aivan kelvollisia vielä, en olisi yhtään huolissani. Itsellä alapaine nousi n 105, lääkitys oli sillä selvä. Ja tehosi ja tehoaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Nuo lukemathan ovat aivan kelvollisia vielä, en olisi yhtään huolissani. Itsellä alapaine nousi n 105, lääkitys oli sillä selvä. Ja tehosi ja tehoaa hyvin.
Haluaisin vaikuttaa asiaan ajoissa, etten tarvisi jatkossakaan lääkkeitä. Aiemmin mitattaessa mun alapaine on ollut jotain 73, joten on noususuunnassa. mietin vaikuttaako usean viikon sairastaminen siihen, tai sit se on muuten noussut. Haluaisin kuitenkin huolehtia ettei nouse enää lisää- ap
85 on ihan hyvä alapaineeksi. Verenpaine vaihtelee vuorokaudessa tosi paljon. Monilla työhön liitännäinen stressi nostaa verenpainetta hetkellisesti. Jos alapaine laskee ennen nukahtamista, ei ole syytä huoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vaikuttaa asiaan ajoissa, etten tarvisi jatkossakaan lääkkeitä. Aiemmin mitattaessa mun alapaine on ollut jotain 73, joten on noususuunnassa. mietin vaikuttaako usean viikon sairastaminen siihen, tai sit se on muuten noussut. Haluaisin kuitenkin huolehtia ettei nouse enää lisää- ap
En ole lääkäri, mutta omasta kokemuksesta tiedän että sairastaminen vaikuttaa verenpaineeseen. Mittaan omani säännöllisesti, ja aina kun olen ollut kipeänä, paineet ovat olleet normaalista poikkeavia.
Minulla on ollut koko elämäni ajan alapaine 90-100, olisiko tästä pitänyt olla huolissaan? Yläpaine huitelee 120-135 välillä.
N29
Minun alapaineeni on nykyään ajoittain jopa pikkuisen liian alhainen, mutta ei sen takia vereniainelääkeitä oteta pois koska olen jo yli 65 v. En tiedä laskiko jokin yksittäinen asia verenpainearvojani (alapaine oli jatkuvasti yli 90 ja yläpaine välillä jopa liki 200), mutta tein vajaat pari vuotta sitten elämäntaparemontin ja siinä sitten muuttui koko keho (paino, kolestroli- ja sokeriarvot, maksa-arvot jne.). Liiat suolat ja sokerit ja valkoiset vehnätuotteet pois ruokavaliosta sekä kovat rasvat, punaisen lihan syönti vähälle, paljon juureksia, hedelmiä ja marjoja, entistä pienemmät annoskoot ja säännöllinen ruokarytmi sekä liikunta.
syö vähemmän rasvaa ja liiku paljon. ei muuta tarvi
Lakkaa tuohtumasta av:n porvoo aloituksista?
Vierailija kirjoitti:
Höpö ja pöpö höps!
Tein empiirisen tutkimuksen!
Söin salmiakkia ja lakua, eikä se noussu mihinkään, eikä kahvikaan nostanut, vanhanaikaisia uskomuksia.
Ja ylipainoakin on ja ihan on ok alapaineet yläpaineet jne.
Ainoa mikä nostaa niin on tuo hehkuttamasi liikunta! Ihan sai sairaalassa lopettaa sen fillarin poljennan kun kohosi ja nopeesti kohosikin! Liki kolmeensataan!
Älkää siis uskoko kaikkea mitä lehdet syöttää!
Ai niin, suola on mulla se, makkarat veke, juusto veke, suolainen leipä veke!
Hyvä kysymys, itselläni sama ongelma.