Muita 50+ naisia, joilla ei ole enää yhtään seksihaluja?
Ennen tykkäsin ja seksi oli hyvää, mutta nyt jo pelkkä ajatus on luotaantyöntävä. En oikeastaan edes haluaisi haluta, elämä on helpompaa ja miellyttävämpää, kun seksi ei pyöri mielessä.
En varmaankaan ole ainut?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Mihin +50 v nainen tarvitsee seksihaluja?
Mummoikäiset naiset eivät kiinnosta miehiä.
Kyse on pelkästä biologiasta.
Jos tuolle linjalle lähdetään, mihin homoseksuaaalit tarvitsevat seksihaluja, eihän heidän suhteestaan synny lapsia. Kyse on myös muista asioista, halusta olla toisen ihmisen lähellä yms.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä teitä hanurinhinkkaajia yhtään. Seksi on tympeetä. Mieluiten nukun.
Kun saisikin nukuttua. Seksiä on paljon helpompi saada kuin unta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on pelkästä biologiasta.Samaa mieltä tuosta biologisesta puolesta: seksihän liittyy lähinnä lisääntymiseen ja lisääntymisviettiin, ja kun biologian puolesta se mahdollisuus on ohi, on ihan normaalia ettei seksi enää välttämättä kiinnosta. Ne hormonit, jotka sen seksinhalun sai aikaan, kun ei enää erity.
Mutta ei se silti välttämättä tarkoita ettei kiinnostaisi toisia samanikäisiä tai vähän vanhempia. Kumppania voi haluta nekin, joita seksi ei enää juurikaan tai ollenkaan kiinnosta. Itsellänikin, minä 49 ja mies 56, onnellinen seksitön parisuhde, elämänkumppanuus.
Tämä. Minun libidoni hiipui hyvin nopeasti lisääntymisiän ohitettua - kuten biologisesti on tarkoitettukin. Se sijaan olisin erittäin kiinnostunut kumppanista, jonka kanssa syventää suhdetta henkisesti, nauttia elämästä, ja jakaa hellyyttää ja syvää rakkautta ilman seksuaalista pakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on pelkästä biologiasta.Jos tuolle linjalle lähdetään, mihin homoseksuaaalit tarvitsevat seksihaluja, eihän heidän suhteestaan synny lapsia. Kyse on myös muista asioista, halusta olla toisen ihmisen lähellä yms.
Ei mihinkään. En edes usko, että lisääntymisiän ohittaneilla homoseksuaaleilla on sen enempää tarpeita kuin heteroillakaan. Ei ihmisen biologia muutu seksuaalisen suuntaumisen myötä. Libido seurailee biologiaa.
Mikäs mun biologiassa on vikana kun olen 50v nainen ja seksihaluja riittää?
En oikein tiedä, onko edes sopivaa osallistua tähän ketjuun, mutta olen suorastaan kateellinen ap:lle ja muille haluttomille. Huomasin jo varsin nuorena, että sukupuoliviettini taitaa olla astetta voimakkaampi kuin yleensä. 25-55 ikävuodet odotin hartaasti, että tulisi vaihdevuodet ja halut vähenisivät, kuten on kerrottu. Eipä auttanut. Vaihdevuodet tulivat ja menivät, mutta halut pysyivät. Nyt 60 v ja oman miehen potenssi jo heikentynyt. Vakio rakastaja ollut 12 vuotta ja vaihtelevasti satunnaisia. Nyt suunnitelmissa rinnalle toisen vakinaisen otto. Haluttomuuteen on erilaisia hoitoja ja lääkityksiä, liikahalukkuuteen ei ole löytynyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulukaan olla. Pelkkää biologiaa. Miehellä halut sen sijaan pysyvät.
Halut voivat pysyä, mutta entäs se suorittaminen? Vai ns. sisnistä nappia vaan naamaan ja se onkin sitten ihan luonnollista?
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä, onko edes sopivaa osallistua tähän ketjuun, mutta olen suorastaan kateellinen ap:lle ja muille haluttomille. Huomasin jo varsin nuorena, että sukupuoliviettini taitaa olla astetta voimakkaampi kuin yleensä. 25-55 ikävuodet odotin hartaasti, että tulisi vaihdevuodet ja halut vähenisivät, kuten on kerrottu. Eipä auttanut. Vaihdevuodet tulivat ja menivät, mutta halut pysyivät. Nyt 60 v ja oman miehen potenssi jo heikentynyt. Vakio rakastaja ollut 12 vuotta ja vaihtelevasti satunnaisia. Nyt suunnitelmissa rinnalle toisen vakinaisen otto. Haluttomuuteen on erilaisia hoitoja ja lääkityksiä, liikahalukkuuteen ei ole löytynyt mitään.
Terve Pena! Olisi luullut, että tuohon ikään mennessä on mies kuullut jarrusta? Ihan on saatavilla sukupuoleen katsomatta 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on pelkästä biologiasta.Samaa mieltä tuosta biologisesta puolesta: seksihän liittyy lähinnä lisääntymiseen ja lisääntymisviettiin, ja kun biologian puolesta se mahdollisuus on ohi, on ihan normaalia ettei seksi enää välttämättä kiinnosta. Ne hormonit, jotka sen seksinhalun sai aikaan, kun ei enää erity.
Mutta ei se silti välttämättä tarkoita ettei kiinnostaisi toisia samanikäisiä tai vähän vanhempia. Kumppania voi haluta nekin, joita seksi ei enää juurikaan tai ollenkaan kiinnosta. Itsellänikin, minä 49 ja mies 56, onnellinen seksitön parisuhde, elämänkumppanuus.
Tämä. Minun libidoni hiipui hyvin nopeasti lisääntymisiän ohitettua - kuten biologisesti on tarkoitettukin. Se sijaan olisin erittäin kiinnostunut kumppanista, jonka kanssa syventää suhdetta henkisesti, nauttia elämästä, ja jakaa hellyyttää ja syvää rakkautta ilman seksuaalista pakkoa.
No ota joku täällä pyörivistä +50 naisista jotka julistaa ettei seksi kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Olemme yksilöitä. Tuskin sinä kuitenkaan lisäännyt, ja eiköhän tuo tarpeesi kanipanemiseen myös 15 vuoden sisällä laannu. Et ole erikoisyksilö, seksuaalisuus ei ole meriitti. Rauhoitu.
Kyllä minä ihan rauhallinen olen. Toivon todella, että halut laantuisi. Miehelläni kun halut ovat heikolla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Mihin se yli 50-vuotias nainen tarvitsee se##sihaluja? Ikääntyvä nainen on hedelmätön ja biologinen turhake. Raskaaksi tuleminen alkaa vaikeutua jo yli 35-vuotiailla naisilla. Vain 50-59 prosenttia 35–39-vuotiaista naisista onnistuu tulemaan raskaaksi vuoden aikana. Ja yli 50-vuotiaalla naisella mahdollisuus tulla raskaaksi on hyvin haastavaa, koska keskimäärin 50-vuotiaana munasolujen kehitys loppuu. Heldelmöityshoidot ovat asia erikseen.
Suurimmalla osalla vaihdevuosi-ikäisistä naisista ei ole enää mitään se##ihaluja viisissäkymmenissä. Mies voi painostaa naista se##iin ja silloin avioliitto, avoliitto tai parisuhde päättyy usein eroon.
Kaikilla yli 50-vuotiailla ei ole parisuhdetta tai puolisoa. Kenen kanssa hän harrastaisi se##iä? Pitäisikö ikääntyvän naisen notkua baareissa ja kaljaterasseilla bongatakseen "yhden yön" suhteita? Pahimmillaan hyväuskoinen seuranhakija voi kohdatata arvaamattomia ja uhkaavia rikoksentekijöitä. Varastetaan rahat ja lompakot ja lyödään ja pahoinpidellään. On myös suuri vaara saada sukupuolitauti.
Muuten samaa mieltä, mutta aika halventavaa kutsua ihmistä biologiseksi turhakkeeksi. Entäs, jos seksihaluja on? Ovatko sitten esim. håmåt biologisia turhakkeita (miehet ja naiset ja kaikki siltä väliltä?)
Vierailija kirjoitti:
Mihin se yli 50-vuotias nainen tarvitsee se##sihaluja? Ikääntyvä nainen on hedelmätön ja biologinen turhake. Raskaaksi tuleminen alkaa vaikeutua jo yli 35-vuotiailla naisilla. Vain 50-59 prosenttia 35–39-vuotiaista naisista onnistuu tulemaan raskaaksi vuoden aikana. Ja yli 50-vuotiaalla naisella mahdollisuus tulla raskaaksi on hyvin haastavaa, koska keskimäärin 50-vuotiaana munasolujen kehitys loppuu. Heldelmöityshoidot ovat asia erikseen.
Suurimmalla osalla vaihdevuosi-ikäisistä naisista ei ole enää mitään se##ihaluja viisissäkymmenissä. Mies voi painostaa naista se##iin ja silloin avioliitto, avoliitto tai parisuhde päättyy usein eroon.
Kaikilla yli 50-vuotiailla ei ole parisuhdetta tai puolisoa. Kenen kanssa hän harrastaisi se##iä? Pitäisikö ikääntyvän naisen notkua baareissa ja kaljaterasseilla bongatakseen "yhden yön" suhteita? Pahimmillaan hyväuskoinen seuranhakija voi kohdatata arvaamattomia ja uhkaavia rikoksentekijöitä. Varastetaan rahat ja lompakot ja lyödään ja pahoinpidellään. On myös suuri vaara saada sukupuolitauti.
Taitaa suurin ongelma kylläkin olla se, että ikääntyvät naiset eivät kiinnosta miehiä. Viiskymppiset naiset ovat ylipainoisia, kiukkuisia, katkeria, ryppyisiä ja kaikkea muuta kuin sukupuolisia haluja nostattavia. Sekin on pelkkää biologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä 63v eikä mikään ole parempaa kuin toisen läheisyys. Kunpa saisikin ditä useammin!
No kyllä täälläkin vähän ennen menopaussia alkoi halut vähentyä, eipä paljon enää kiinnosta sen enempää oma, kuin ketkään muutkaan miehet. Valitettavasti mies olisi vielä varsin viriili, ja on pari vuotta nuorempikin... Pitää katsoa, miten tilanne etenee, kun tuo jälkikasvukin pian täysi-ikäinen.
N55
Täällä yli 50v jolla erittäin hyvä parisuhde ja seksiä aina kun haluan. Minulla haluja enemmän kuin miehellä.
Mies kyllä innostuu aina koska pitkässä parisuhteessa on oppinut mistä toinen tykkää.
Ja kyllä uusia asioita kokeillaan ja niistä keskustellaa. Olemma myös harkinneet parinvaihtoa tai kolmatta osapuolta.
Seksuaalisuus muuttuu iän myötä mutta ei se mihinkään katoa. Olin tyttären kanssa baanalla ja sain nuorelta mieheltä erittäin marittelevan kommentin. Tytär ei ollut uskoa korviaa.
Olisin kyllä voinut lähteä nuoren miehen matkaan jos olisin yksin ollut reissussa. Tästä olisiki saanut kotona miehen kanssa hyvät keskustelut aikaiseksi.
Halut on useimmiten kiinnin korvien välistä. Jos joku näkee sinut haluttavana ja kohtelee hyvin niin silloin olkaa keho hyrräämään.
Toiset ihmiset korvaavat seksuaaliset halut vaikka urheilulla tai työllä...
Itse rakastuin ensimmäistä kertaa vasta vähän vajaa 50-vuotiaana ja samalla löysin itsestäni aivan uuden puolen myös seksuaalisesti. Kai tälle on joku nimikin, onko tää sitä demiseksuaalisuutta? Nuorempana ei tosiaan kiinnostanut vaikka olin aina parisuhteessa, sitten yhtäkkiä halusinkin koko ajan. Haluan edelleen, vuosia myöhemmin. Ihan niin paljon seksiä en saa kuin ehkä haluaisin mutta läheisyyttä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve Pena! Olisi luullut, että tuohon ikään mennessä on mies kuullut jarrusta? Ihan on saatavilla sukupuoleen katsomatta 😅
Huoh. Tämänhän se yleensä on reaktio, kun NAINEN puhuu halukkuudestaan 🙄
Kas kun ei yksikään lääkäri ole tarjonnut tuota mainitsemaasi jarrua, vaikka olen asiasta gynekologilla säännöllisissä tarkastuksissa puhunut. On tarjottu vain erilaisia limakalvoja kosteuttavia ja parantavia tuotteita.
Aisa kirjoitti:
Yli 30 naisen tulisi harrastaa lähinnä kuntoilua nimerkki:lihavuusepidemia
Ja kun saat ensimmäiset seksuaalikokemuksesi toivottavasti huomaat, että reipas seksi on ihan mukavaa kuntoilua.
Olen 54 v. eikä seksihalut ole vähentyneet ollenkaan.
No minulla oli vielä haluja viimeisimmässä suhteessa, mutta mies ei halunnut minua, ja haukkui niin pataluhaksi että loppuivat ne minultakin.
En usko että jaksaisin jatkuvaa höyläämistäkään, mutta silloin tällöin olisi ollut ihan kiva.
Olen kyllä sinkkuna ollut pitkiä aikoja elämässäni, eikä se seksinpuute ole koskaan mikään ongelma ollut. Vasta kun ihastuin tuohon viimeisimpään niin alkoi kunnolla halut hyrrätä. Turhaan.