Jalkaterien turvotus
Veemäinen kiusa. Jalat turpoaa pulleiksi.
Se sattuu.
Lääkäri ei osannut sanoa syytä. Käytän tarvittaessa
tukisukkia, syön ja juon sellaista mikä poistaa nestettä.
Onko vinkkejä millä tän välttäisi ja miten sitä hoitaisi?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Onko kengät liian kapeat. Käytä kenkiä joissa on leveälesti.
Ei ole. Kengät ei ole syy.
Ehkä mulla on laiskat laskimoläpät.
Syö selleriä, mansikoita, ananasta, kurkkua, viinirypäleitä.
Jalat pitää nostaa vaikka tuolille useita kertoja päivässä, sen lisäksi, että harrastat, alat harrastaa ahkerasti kävelyä ja muuta liikuntaa. Vähennä suolaisten syöntiä ja kaikkea, mikä kerää nestettä elimistöön, esimerkiksi makkarat, suolakurkut, suolakeksit jne.
Minulla meni jalkaterät pilalle kahdessa vuodessa siivoustyössä, missä piti juosta 5 h päivässä matottomilla lattioilla. Lisäksi jalkapohjiin kasvoi kovaa kivulloista rustoa. Vedin siellä ensin liian ohutpohjaisilla kengillä kun mistään mitään välittämätön esimies ei neuvonut hankkimaan paksupohjaisia työkenkiä. Mutta eivät nekään lopulta auttaneet.
Ovat alkaneet nyt parantua kun sanoin itseni irti.
Myös runsas pastan ja leivän syöminen aiheuttaa minulla särkyä ja turvotusta ranteissa, sormissa ja jalkaterissä. Diagnosoimaton keliakia ilmeisesti.
Myös pitkä paikallaanolo ja istuminen ovat "myrkkyä" tällaisille jaloille. Samoin puristavat vaatteet, jotka estävät normaalia verenkiertoa. Tukisukatkin pitäisi pukea pitämällä ensin jalkoja hetki ylöspäin, nehän ovat myös puristavia. Sokeristen tuotteiden poisjättäminen auttaa hyvin moniin terveysongelmiin, samoin tietysti päihteiden välttäminen. Hoikempana koko elimistö toimii paremmin ja moni sairaus jopa estyy kokonaan.
rupeet harrastamaan kövelyä ja liikuntaa, ja lopeta sohvalla istuminen
Onko kengät liian kapeat. Käytä kenkiä joissa on leveälesti.