Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on hyvä puhelin, missä menee raja.? Onko hinnat teistä päätä huimaavia.

Vierailija
14.09.2023 |

Ostatteko käytettynä, ostatteko uutena, millaisia puhelimia käytätte, ja hyödynnättekö/hyödyttekö oikeasti 5g nopeuksista. Itselläni sellainen pieni muotoinen tutkimus päällä, kun en ihan aina jaksa uskoa näihin puhelin brändi juttuihin mitä julkaisevat.
Mitä merkkiä suositte ja miksi? Minä voin esimerkin antaa jos joku ei vielä tiennyt. Niin esim vuonna 2017 oneplus jäi kiinni ihmisten vakoilusta yms.? Sovellukset mitkä taustalla ni lähettää osittaista tietoa "china" servuille, mutta ottakaa huomioon, niin tekee samsungitkin?. Mistäkö tiedän? Luen muitakin tiede lehtiä kuin

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluatteko tietää jotain mitä moni kuluttaja ei välttämättä tiedä puhelimista näin 2023. Puhelimet kuluttavat aivan järjettömästi akkua olette huomanneet eri mallien keskustelu palstoilla on juttua, että optimoikaa akkuni oneplus/samsung/nokia/huawei yms Tai sama englanniksi. 

Johtuu siitä että esim, uudet snapdragonit ainakin vielä gen 8 version 1. jopa 10w piikki, (tuo on sama melkein kun kannettava tietokone jopa enemmän osaa). Joten onko ihme että uusien akkujen takuu on 6kk ja puhelin 2vuotta. 

Tämä on mielestäni kuluttajien huomattava. Kyse ei ole viasta vain törkeästä virrankulutuksesta, hehän eli merkit brandit eivät sitä myönnä, mutta tutkimukset on tutkimuksia. Ja kiitos näiden , olen nykyään eri mieltä prosessorin tärkeydestä.

Saanen muistuttaa esim vanha ego luoka snapdragon 690 5g riittää peleihin,videoihin yms perus ja teho käyttöön vielä 2023. Kaikki nuo mitä on tullut on ihan täysin markkina kikka. Niitä tulee sitä mukaa ulos maarkkinoille ettei mitenkään keretä hyödyntämään vanhaa täysin kun jo 20% tehokkaampi cpu ja 40<5gpu on ulkona.

Kannattaa tutkia perinpohjin puhelimensa, että mitä se sisältää ennenkuin ostaa, LUKI AKUNKESTOSTA mitä tahansa, se ei meinaan pidä paikkaansa. Vai onko yksikään uusi phelin kun kaupassa lukenut 2-3vrk niin kestänyt kolmea jos pelaat,katsot youtubea yms ? eipä kestä.

2/15 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman sadan euron Sony on hyvä. On Sonyllakin jotain yli tonnin ökymalleja, mutta tämä halpispalikka riittää mulle 😎

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vuoden 2003 puhelin?

Vierailija
4/15 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin made in Vietnam Samsungin. Maksoi hunajata, mutta eipä mene nekään rahat Kiinan tukemiseen!

Vierailija
5/15 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, itellä kans lippulaiva, mutta energia tehokas sellainen. Tein tosi paljon vertailua ja piti karsia jossain. AINA joutuu jos haluaa että akku kestää nimittäin tämän päivän 5000mHa on vanhan ajan 1000mHa ihan vain näin 3210 ajoilta kun miettii. Minä voisin linkata tänne montakin juttua mistä huomaisitte että puhun totta, ja varmasti on tosiasia. Mutta ne on englanniksi kas kummaa, eipä suomalaisia kiinnosta moiset, he ostavat sitä mikä paperilla näyttää hyvältä, tietämättä sitä kuuluisaa totuutta. Esim tehokas gpu ei ole mikään järki siis on oltava sellainen että pärjää jo 6x sarjan adrenot olivat niitä mitkä riittivät hyvinkin pitkälle. Ja mediatekilla on monta hyvää esim itse jos valitsisin 9000/+ - 9200/+ tai 8020 niin noista juurikin tuo 8020 on hyvä mikä löytyy esim motorola edge 40 puhelimesta. 

Kyse on siitä että näyttö/akku/pelaaminen /videot yms , niitä pitää vertailla ja katsoa mikä itselle sopii.

Jos esim nyt uudessa kestää akku kovassa käytössä 8-10h niin vuoden päästä se on yleensä alle puolet tuosta (jos on ns kuluttava huono malli).

Vierailija
6/15 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apple iPhone Pro 12 on päätä huimaava

Vierailija
7/15 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutaman satasen luuri. Hyväksi on osoittautunut. Akku kestää pari päivää minun käytölläni kun en roiku puhelimella juurikaan.

Vierailija
8/15 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun taktiikkana on yleensä ollut ostaa edellisvuoden huippumalli, jonka hintaa on siis jo pudotettu esim 50%. Puhelimen olen uusinut noin 4n vuoden välein. Siinä vaiheessa puhelimen akku alkaa olemaan kulahtanut ja puhelimen reagointiherkkyys on ärsyttävällä alentuneella tasolla.

Toki hintojen nousun seurauksena tälläkin metodilla masiinasta joutuu nykypäivänä maksamaan esim 600€.

Ja huippumalleiksi en itse laske niitä järkyttävän kokoisia sirkusfriikkejä, joissa on taittuvaa näyttöä ja muuta sontaa, hintaa 2000€, yäk!

Vierailija
9/15 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut uskaliaasti käytettynä viimeiset 5 kännykkää. Nyt uusimpana Samsung note s20 ultra hintaan 550e. Käytetyn ostaminen aina riski, että mitä saa ja ettei vaan joudu huijatuksi. Hyvää tässä on hyvä kamera, akun kesto ok, s-pen kynä aika pakollinen minulle, ja iso koko 6,9" näyttö.

Vierailija
10/15 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni noin 200-300 eurolla saa hyvän puhelimen, sen yli menevän ostaminen on jo enemmänkin statussymbolin hankkimista.

Vierailija
11/15 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nykyinen hyvä I Phone SE 2022 128gb 5g hinta 579eur, ennen ollut android puhelimia, mutten enää ottaisi, osissa makselen kuluton ja koroton, vielä vähän maksettavaa jäljellä ja otin tähän myös vakuutuksen, kun kalliimpi kuin aiemmat puhelimet

Vierailija
12/15 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä 1,5k€ ylöspäin alkaa saamaan ihan ok luureja.

Vierailija
13/15 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen käytettyä Applea, koska muut eivät tarjoa pienikokoisia puhelimia. Olen lopen kyllästynyt halkoihin, jotka kyntävät asfalttia kun vähän ote lipsahtaa tai kulma ottaa kiinni taskun reunaan.

14/15 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän useimmat eivät huomaa, että suurimmalla osalla Android-luureja päivitykset loppuvat kahden vuoden kuluttua julkaisusta ja sen jälkeen mennään lähinnä tuurilla etteivät rikolliset viitsi hakkeroida tunnettuja tietoturva-aukkoja, joihin ei enää päivityksiä tule. Tietenkin on olemassa custom-rommeja, mutta ne on lähinnä harrastajille, ei normi-ihminen jaksa alkaa niiden kanssa säätämään.

Tietääkseni halvimmat luurit joille saa kunnon päivitykset ovat Samsung A34, joka maksaa nykyään 280 euroa ja vähän tyyriimpi A54, joka on jotain 350.

Noille on tietoturvapäivitysten kesto viisi vuotta julkaisusta eli luureja voi käyttää huoletta vuoteen 2028 saakka.

Sitten on toki Fairphone 5, jolle on luivattu peräti kymmenen vuoden tuki ja se julkaistiin juuri. Hintaa on toki sitten reilusti enemmän eli päälle 700 euroa.

Apple on toki myös päivitysten suhteen hyvä, mutta olisi syytä ollakin niiden kiskoman hinnan kattamiseksi.

Mutta siis ei paljon kannattaisi ostella noita kahden vuoden päivityksellä olevia Androideja ellei sitten ostele niitä halpismalleja, jotka ovat muutenkin valmista paaliin kahden vuoden jälkeen.

Vierailija
15/15 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 5 vuotta vanha Nokia 5. Maksoi uutena 139 euroa. Olen ollut tyytyväinen, kun en pelaa kännykällä. Reittitiedot näkee ihan riittävän hyvin GPS:n avulla ja joitakin kertoja olen katsonut TV-sarjoja MTV Katsomosta ongelmitta. Kamerassa riittävät 13 megapikseliä.

Ne raskaammat hommat hoituu läppärillä.