Miten vuokratyösuhde merkitään CV:hen? Vuokrafirma vai se työn tekopaikka
Laitetaanko siihen tehtävä ja se paikka missä on ollut töissä, vai tehtävä ja vuokratyöpaikan nimi jonka kanssa soppari on tehty?
Kommentit (9)
Molemmat jos haluat olla rehellinen.
Saattaa tulla ongelmia sitten jos pyytävät työtodistusta etkä ole maininnut varsinaista työnantajaasi.
Vuokratyösuhdetta merkitessäsi CV:hen pitää mainita sekä vuokratyöfirma että se yritys, jossa varsinaista työtä teit. Tämä antaa tarkemman kuvan kokemuksestasi ja vastuualueistasi.
Esimerkiksi:
Työkokemus
1/2023 - nykyhetki: [Tehtävänimike], [Vuokratyöfirma]
Työskennellyt asiakasyrityksessä [Työn tekopaikka]
[Lyhyt kuvaus tehtävistäsi ja saavutuksistasi.]
Tämä formaatti auttaa rekrytoijaa ymmärtämään nopeasti, millaisessa roolissa olet toiminut ja minkä tyyppisissä yrityksissä olet työskennellyt.
Lukijalle positiivisemman käsityksen antaa, jos kertoo millaisa työtehtäviä on tehnyt. Toivottavasti onnistut!
Kumpi on merkityksellisempää, työtehtävä vai palkanmaksaja?
Henkilöstöpalvelu Oy, myyjä kukkakauppa floorassa.
1.1.2022-1.1.2023
Työnantaja: vuokrafirma Oy
Tilaaja: asennusfirma Oy
Työtehtävä: kaapelin kelaaja
Eli selkeästi mainitset että vuokrafirman kautta teit sitä ja tätä firmassa x.
Kiitos kaikille! Eli laitan molemmat tahot ja tehtävän.
ap
Vierailija kirjoitti:
1.1.2022-1.1.2023
Työnantaja: vuokrafirma Oy
Tilaaja: asennusfirma Oy
Työtehtävä: kaapelin kelaajaEli selkeästi mainitset että vuokrafirman kautta teit sitä ja tätä firmassa x.
Joo, esim mä olin eri puolilla pääkaupunkiseutua töissä, päivä siellä, toinen täällä, ei kaikki edes kirjoita työtodistusta päivästä.
Voisin laittaa esim paikassa xx 3pvä xxx sijaisena
paikassa xxc viikko
suorittaen mm tehtävää, en varmaan päivän keikkoja laittaisi, vain ne pitkät keikat
Rekrytointeja tekevänä sanon, että molemmat. Jos jätät vuokrafirman pois se on eräänlaista valehtelua, hehän antaa kuitenkin työtodistuksen (=he maksaa palkan). Asiakasorganisaatio voi ihan firmassa työskentelevälläkin vaihdella projektin mukaan. Se on tärkeää kokemusta kyllä sekin
Mä oon laittanut "henkilöstöpalvelu xx kautta firma xx:ssä sinäsuntänä""