Nyt on sitte niin huono mieli..
Lapsi sairastui flunssaan ja kuumeeseen ja on ollut nyt pari päivää kipeänä. se siis tarkoittaa sitä että yöt on itkua ja valvomista. olen jo kahdesti menettänyt hermot, ensin kun lapsi ei suostunut syömään ja toisella kerralla en saanut lääkettä annettua. eli kun hermot menee huudan lapselle ja nyt kaduttaa ihan kamalasti.. lapsi on vasta kaksi vuotias, sen ikäiselle ei todellakaan tarvitsisi huutaa. normaalisti en huudakkaan, nyt vain olen niin väsynyt.
Kommentit (14)
Juomaa vaan ja yritä nyt relata :D
elä turhaan jankuta lapselle syömisestä. kunhan juo ja lääkkeet saat alas. mutta koita vaan levätä. ja laske kymmeneen...
Reilu yks vee vielä edes tajua mitä tekee tai muista ainakaan.
Jos se on yskä, menkää lääkäriin. Anna yötä vasten särkylääkettä ja höyryttäkää. Tuuleta lapsen huone ennen kuin hän menee sinne nukkumään. Oletko varma, ettei ole korvatulehdusta? Kipeänä ei tee mieli syödäkään, älä pakota lasta syömään. Kunhan nesteitä menee, se riittää. Ihan sama sitten, että mitä nesteitä.
Mulla kuoli viime lauantaina isoäiti ja setä tänään, että aiinä vähän ap:lle perspektiiviä huonoon mieleen!
Ymmärrän kyllä ettei ruoka kipeänä maistu, mutta tiedän myös sen että olo on vielä huonompi jos ei syö mitään. ap
ettei usko jotain asiaa vaikka kieltää kauniisti 10 kertaa. Sitten korottuu ääni, ja jos lapsi vielä tämän jälkeen pelleilee, on tuhma ja nauraa päälle niin huudan. Puolitosissani, en raivona. Meidän tämän ikäinen ainakin ymmärtää paljon asioita, itse sanookin välillä että " kohta äiti hemmottuu" jos tietää tekevänsä jotain väärää.
ap
vaan jos kurkku on tosi kipeä, ei muuta saa alas kuin nesteitä. jäätelö saattaa olla ok syötävää, toiset tykkää syödä vauvojen hedelmäsoseita tai jugurttia/vanukkaita/limujäitä.
Ei lapsi siihen kuole, vaikka ois viikonkin syömättä, kunhan menee nesteitä. Esim. pirtelössä, kaakaossa ja mehussa on enempi jo kaloreita.
se " kohta äiti hemmottuu" voi olla täysin papukaijamaisesti opittu sananparsi, ei mitenkään kuvaa hänen tajuamistaan tilanteesta tai linkitä mitään syy-seuraus-juttuja pienen päässä!
Huh! Olen pk:ssa töissä ja meillä ei tarvitse huutaa ja raivota minkään ikäisille lapsille.
esim usein ton ikäset tekee kiellettyä ja höpisee itsekseen samalla että ei saa tehdä jne...
ton ikäiset eivät ole tahallaan tuhmia. vasta opettelemassa itsekontrollia. ja vanhemmat pääsevät harjoittamaan sitä piiiitkää pinnaa..
Meillä 2 viikkonen vauva sai lenssun ja joutu sairaalaan. Itketti, kunnes kattelin pikkusia lapsia jokka vietiin vastapäiselle syöpäosastolle hoidettaviksi.
Ei sairaalle saa huutaa jos ei halua/ jaksa syödä. Jos ei ota lääkettä niin koitat uudestaan kohta.
Jos sulla on joku kaveri tai tuttu niin pyydä vahtiin hetki niin saat olla rauhassa ja ladata akkuja.
Oma väsymys ei oikeuta myyjää karjumaan asiakkaalle, tai työkaveri huutamaan toiselle. Et sinäkään varmaan halua että lapsesi karjuu toisille väsyneenä? Koska sen mallin annat!
Jos sulla lapsi nukkuu nyt päikkyjä niin voit kysyä itseltäsi miksi et ole itse lepäämässä vaan omavalintaisesti kiljut lapselle kun oot väsynyt.
Autaa tukkoisuuteen. Ja nosta pääpuolta vähän jalkapäätä ylemmäs niin ei mene nenä niin helposti tukkoon.
vaan jos ihan oikeasti on tuhma.