Pentulivessä viuhuvat Whippetit 29.9. alkaen
Pentulive alkaa syyskuun lopulla. Ylen suosittu Pentulive tulee taas. Pentulivessä seurataan tällä kertaa keskikokoisen vinttikoirarotu whippetin pentujen kasvua syntymästä luovutusikään. Ohjelma starttaa 29. syyskuuta Yle Areenassa. Kamerat käynnistyvät kolmatta kertaa syyskuun lopulla, kun whippet-emo Sinin laskettu aika lähestyy. Pentulaatikon tapahtumia seurataan joulukuuhun asti, kunnes pennut kasvavat luovutusikään. https://www.voice.fi/viihde/a-226574
Kommentit (726)
Vierailija kirjoitti:
En ole ennen katsonut pentuliveä, mutta tätä pentuetta jäin seuraamaan. Aamulla herätessä ja illalla nukkumaanmentäessä oli ihana rauhoittua katsomalla pentujen tuhinaa tai touhua. Kiitos kaikille tahoille järjestelyistä .
Kuin mun kirjoittama 😍
Nordicilla pyörii ohjelma koirissa (untold story). Aika huikeita eläimiä ovat ja niin moneen asiaan ja monenlaiseen ilmastoon tottuneita. Tuollaiset laihat pitkäkoipiset ovat hyviä hiekka-aavikolla jne.
Lammaskoira pystyi 300 omasta lampaasta erottamaan hajusta sen, joka ei kuulunut omaan laumaan. Ja ne voivat nokosilla ollessaankin havahtua siihen, että susi liikkuu lähistöllä.
Ihmislaji ei olisi ilman koirien apua näin pitkälle kehittynyt.
Toista se on meillä kissoilla, riittää kun on söpö:)
Tässä erikoisen värisestä ketusta kuvaa iloksenne.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/unik-flerfargad-rav-i-paja…
Multa meni tämä pentulive aikalailla ohi, en ymmärrä miksi Yle ei mainostanut paremmin, kun esim viime vuonna sain ilmoituksia Areenan sovelluksesta ja tänä vuonna en yhtäkään. Pennut olivat jo kolme viikkoa vanhoja kun edes huomasin koko liven ja olen kuitenkin netissä päivittäin, yhtään uutista tms ei etusivulla ollut. Harmi koska nyt en sitten oikein päässyt ollenkaan mukaan ja chatit sun muut meni ohi koska ilmoituksia ei tullut (ja joo tarkistin asetukset moneen kertaan).
Viime vuonna Möpsön pentue tuli tosi läheiseksi kun niitä seurasi syntymästä asti ja oli hienoa seurata emon touhuja ja pentujen kasvamista koko 8 viikon ajan. Kun ne lähtivät uusiin koteihin, meinasi ihan tippa tulla itsellekin linssiin.
Mä huomasin tän vuoden pentuliven mainoksen ylen TV-kanavilta.
Vierailija kirjoitti:
Mä huomasin tän vuoden pentuliven mainoksen ylen TV-kanavilta.
Ok, mä en katso lainkaan televisiota niin en ole näitä mainoksia nähnyt. No ei se siis mitään, harmitti vain vähäsen mutta eipä ole onneksi vakava asia :). T. Edellinen
Pahaenteinen 666 viestiä kun tulin tarkistamaan onko uusia viestejä. 😄 Mikä rotu teitä kiinnostaisi nähdä mahdollisessa seuraavassa Pentulivessä? Itse en oikein tiedä, tärkeintä että terve ja ei pilalle jalostettu rotu. Ihan pienistä koirista en tosin syty, ehkä kun ollut tekemisissä vain isompien kanssa. :)
Vierailija kirjoitti:
Pahaenteinen 666 viestiä kun tulin tarkistamaan onko uusia viestejä. 😄 Mikä rotu teitä kiinnostaisi nähdä mahdollisessa seuraavassa Pentulivessä? Itse en oikein tiedä, tärkeintä että terve ja ei pilalle jalostettu rotu. Ihan pienistä koirista en tosin syty, ehkä kun ollut tekemisissä vain isompien kanssa. :)
Musta olis kivointa nähdä sekarotuinen pentue, esim. rescue-mamma, jonka pentujen perimä ei olisi edes tiedossa ennen syntymää. Mutta ymmärrän että nämä tuotannot pitää suunnitella tarkasti etukäteen joten ei varmaan tämmöinen onnistu vaan mennään kasvattajien aikataulujen mukaan.
Rotukoirista haluaisin nähdä vehnäterrierin :).
Itse olen isojen koirien ystävä, mutta ehkä kuvaus- ym. järjestelyn puolesta pienemmät rodut olisivat helpompia? Joku pieni/pienehkö terrieri tai mäyris. Toki suomenpystykorva ja karjalankarhukoira olisi mahtavia, tuttuja lapsuuskodistani.
Jatkumo olisi kiva eli Sinin uusi pentue, Raffelin tai ainakin Eloisa Ginnyn. Oltais jo vanhoja tuttuja eikä katsojillekaan jäis näin kova ikävä
Oli kyllä mukavat viikot Sinilän pesueen kanssa. Ihastuin rotuun varmaan Sinin hienon luonteen vuoksi. Ihana Sini! Ihanat pennut! Parhaiten jäi mieleen älykkö Puhti ja introvertti Wauhti. Toki Eloisa on kaunis ja siro pentu ja muutkin pennut mukavia.
Miksei Wauhdin ja Inton lähdöstä uusiin koteihinsa ole tehty videoita tai laitettu kuulumisia uusista kodeista?
Lupasivat päivittää ylen pentulivesivuja, mutta mitään ei ole tapahtunut. Olisi edes pari sanaa miten pennuilla menee.
Kiva kun kasvattaja ajatteli meitä katsojia ja seuraajia valitessaan pentujen kennelnimet. Kiitos 💖 Hienot ovat.
Sanoisin, että ei kannata ottaa koiraa. Koirani hajotti juuri toisen tietokoneeni pudottamalla sen alas lipaston päältä.
Jossain aiemminkin näin tämän tyyppisen maininnan. Jos itse olen löytänyt oikean pentueen, ei nimissä mielestäni näy laatikkonimet tai pentulive mitenkään? Olenko väärässä pentueessa?
Olet väärässä pentueessa. Valitettavasti en voi sanoa muuta etten rikkoisi sääntöjä.
Tänään tullut päivitys Wauhdin uudesta kodista
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä pentueessa. Valitettavasti en voi sanoa muuta etten rikkoisi sääntöjä.
Kiitos, nyt löytyikin oikea! Ihanat nimet tosiaan. :)
Kiitos vinkistä liittyen Wauhtiin.
Hyvä että oikea pentue löytyi. Pari vihjettä annoin, mutta tarkistutin ylläpidolla ja nekin hatarat vihjeet olivat sääntöjen vastaisia. Mutta kennelnimi alkaa siis kirjaimella L (ja taas liikaa paljastettu?)
Akan pentuja yritin katsoa, mutta boxielämänsä ahdisti. Möpsön pennut olivat kivoja karvaturreja, mutta jostain syystä en innostunut. Sinin pennut kolahti lujaa! Hienoköytöksinen mammakoira, rauhallinen kasvattaja ja pennut joiden parissa olisin viihtynyt 24/7, silloinkin kuin ne maailman suloisimpina vain nukkuivat. Verenpaine tippui heti pentusia katsellessa. Kiitos Sinin sisäkkö ja Yle.