Kuinka nopeasti tulitte raskaaksi?
Ollaan yritelty jo yli puolisen vuotta muttei vieläkään tärppää. Pitäisköhän alkaa olla huolestunut vai mikä se miniaika oli jotta lääkärillä kannattaisi käydä?
Kommentit (23)
Et kai anna pillerivauvalle mahdollisuutta enää?? Miksi syödä e-pillereitä kun ne eivät tehoa. Ja niistä taatusti on vain haittaa syntyvälle lapselle. Minulle KOKENUT lääkäri sanoi että " no, ei siitä yleensä mitään suurta vaivaaole.. Mutta on niitäkin raportoitu" kun kysyin e-pillereiden haittoja sikiölle. Minullakin on nimittäin yksi pillerivauva. Ja todellakin jää ainoaksi - hormonikierukkaehkäisy on huomattavasti tehokkaampi jos pillerit eivät toimi. Jos haluat lapsia ja siksi käytät tehotonta ehkäisyä, niin olet terapian tarpeessa.
Meillä
1. ekasta kierrosta, meni kesken
2. ekasta kierrosta
3. onnellinen vahinko : )
4. toisesta kierrosta.
Kun aloin odottaa eskoista, olin syönyt Merciloneja jo vuoden.
Kun aloin odottaa toista pillerivauvaa, söin Cerazetteja (minipillerit, imetysajalle). Edellinen lapsi oli vasta 6kk kun tulin raskaaksi.
Lääkäri tokaisi vain että " näitähän sattuu aina silloin tällöin" .
En siis ole vielä puhunut lääkärin kanssa asiasta. En tiedä, onko minulla ollut vain " huonoa" tuuria (lapset rakkaita, joten tuuri on loppujen lopuksi ollut ihana!) vai onko e-pillerit minulle tosiaan tehoton ehkäisy.
En tietenkään ehdointahdoin lähde pillerivauvaa tekemään, siis jos lääkäri sanoo, ettei e-pillerit tehokkaasti toimi minulla. Mutta tarkoitin siis sitä, että jos vaikka tulisin raskaaksi ehkäisystä huolimatta niin aborttia en tekisi. En, vaikka olisin yli sen 30v. mitä ennen ajattelin kaikki lapset ehtiä tekeväni. Raskaaksi ehtisin vielä tulemaan alta 30v. mutta synnytys menisi jo kolmekymmenvuotispäivän yli..
Ollaan kyllä miehen kanssa harkittu sterilisaatiotakin, luultavasti menisimme tasapuolisuuden nimissä sellaiseen molemmat :)
Tiedä nyt sitten mikä ehkäisy otetaan käyttöön.. sen pohdinnan aika on jälkitarkastuksessa kunhan olen tämän vauvan saanut ensin synnytettyä.
t. 29
Vierailija:
Et kai anna pillerivauvalle mahdollisuutta enää?? Miksi syödä e-pillereitä kun ne eivät tehoa. Ja niistä taatusti on vain haittaa syntyvälle lapselle. Minulle KOKENUT lääkäri sanoi että " no, ei siitä yleensä mitään suurta vaivaaole.. Mutta on niitäkin raportoitu" kun kysyin e-pillereiden haittoja sikiölle. Minullakin on nimittäin yksi pillerivauva. Ja todellakin jää ainoaksi - hormonikierukkaehkäisy on huomattavasti tehokkaampi jos pillerit eivät toimi. Jos haluat lapsia ja siksi käytät tehotonta ehkäisyä, niin olet terapian tarpeessa.
siis kun tulin Cerazettejen kanssa raskaaksi, olivat edelliSET lapSET 6kk vanhoja.
29
Nyt sen jälkeen vauvaa yritetty 7kk, ei vielä tärpännyt :(
Menkat alko 6kk synnytyksestä ja kolmannessa kierrossa tärppäs toinen
(kuten polykystisiä munasarjoja tms) niin voitte rauhassa odotella vuoden. tärppionnea jouluksi toivottelen!
Mutta tämä raskaus saatiinkin alulle vasta hoidoilla.
Nopeammin, kuin ikinä uskoiskaan...
Ensimmäisen kerran tulin raskaaksi toisesta kierrosta
Toisen kerran tulin raskaaksi 1/2 vuoden yrittämisen jälkeen
Kolmannen kerran n. 9kk yrittämisen jälkeen (meni tosin juuri kesken 7. viikolla).
Ekalla kerralla kolmannesta kierrosta ja tokalla kerralla ekasta kierrosta. Ikää ekalla kerralla oli 26 ja tokalla 33.
Minkä ikäisiä te olette? Onko sun menkat säännölliset? Onko sun paino minkälainen?
Meillä ollut nopsaa koska kumpikin saanut alkunsa heti kun ehkäisy jätetty pois.
Ensimmäinen raskaus alkoi 3kk pillereiden lopettamisen jälkeen ja toinen 2kk.
Oletin, että edes toisella kerralla olisi kestänyt kauemmin, mutta ollaan kai vaan aika hedelmällisiä... Ja nuoriakin, ekalla kerralla 23v. ja tokalla 26v.
Ja lapsia on 2, kolmas tulossa...
KOskaan en ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä ja olen nuori.
Nyt imetän vielä pari kertaa päivässä ja 4. yrityskierto on menossa.
Nyt meillä on reilu parivuotiaat kaksoset. Salaa haaveilen luomukolmosesta. Taitaa olla turhaa...
1. raskaus: ei yritetty, tuli pillereistä huolimatta
2. raskaus: ekasta kierrosta
3. raskaus: tokasta kierrosta
4. raskaus: ekasta kierrosta (kaksoset)
5. raskaus: ei yritetty, tuli pillereistä huolimatta
6. raskaus: tokasta kierrosta, raskaana rv 40+
Ekan lapsen saadessani olin 19v. nyt olen 29v.
LAPSET KANNATTAA TEHDÄ NUORENA, KUN SIIHEN ON VIELÄ TÄYDET MAHDOLLISUUDET!!!
Itse olen päättänyt, että teen kaikki lapseni ennen kuin täytän 30v.
Eli tämä vauva jota nyt odotan, jää viimeiseksi. Ellen sitten saa kolmatta pillerivauvaa..