Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teippaatko paristojen navat ennen paristolaatikkoon laittamista?

Vierailija
13.09.2023 |

Niin?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En teippaa, kuka täysiä pattereita heittää pois? Kerään puoli vuotta tai kuukausitolkulla muovipussiin ja kippaan pussin sisällön sinne niiden laatikkoon kaupan eteisessä. Vielä ei ole kauppa kertaakaan palanut.

Osassa voi hyvin olla vielä virtaa jäljellä, koska laitteen kaikki paristot vaihdetaan kerralla ja muutenkin paristoon voi jäädä vielä "viimeiset hiet", vaikka se vaikuttaisi tyhjältä eikä toimi enää laitteessa. Kyllä ne voivat oikeasti syttyä, meilläkin paristolaatikosta leiskahti iso salama, että kannattaa uskoa tämä, jos ei halua tulipaloa ja oma ja läheisten turvallisuus kiinnostaa.

Vierailija
22/27 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla kotona miten suuri rengas pitää sormiparistoista muodostaa että ne voisivat mennä oikosulkuun. Vihje: se ei mahdu paristojen keräyslaatikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teippaan. Pattereiden keräykset ovat kaupoissa yleensä oven lähettyvillä ja tulipalo estäisi asiakkaiden poistumisen. Keräyslaatikot ovat syttyviä. Samoin olen katsonut jätelaitosten videoita tulipaloista, joita ihmiset huolimattomuudellaan aiheuttavat. Työntekijät loukkaantuvat ja joskus jopa kuolevat. En halua, että joku kuolee vain minun laiskuuteni tähden. Teippi turvallisuudesta ei ole paljon.

Vierailija
24/27 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä teippaan. Pattereiden keräykset ovat kaupoissa yleensä oven lähettyvillä ja tulipalo estäisi asiakkaiden poistumisen. Keräyslaatikot ovat syttyviä. Samoin olen katsonut jätelaitosten videoita tulipaloista, joita ihmiset huolimattomuudellaan aiheuttavat. Työntekijät loukkaantuvat ja joskus jopa kuolevat. En halua, että joku kuolee vain minun laiskuuteni tähden. Teippi turvallisuudesta ei ole paljon.

Turha ressata, nehän on vain jotain paskan tonkijoita :D

Vierailija
25/27 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, koska sellaiset ohjeet on annettu ja  teippauksen tärkeys on hyvin kuluttajille perusteltu.  

Vierailija
26/27 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokaiselle ei minkäänlainen valistus vaarallisten jätteiden suhteen mene jakeluun.  Tuskin edes ymmärtävät, että samat ongelmat voivat tapahtua myös kotona.  Mikäli käyttämättömät paristot säilytetään laatikossa irrallisina, tulipalon mahdollisuus on yhtä suuri mtä käytetyt teippaamattomat voivat aiheuttaa.  On ilmeistä, että joillakin ihmisillä on puutteellinen itsesuojeluvaisto tai halu, mutta suojatkaa ainakin samassa taloudessa asuvat pienet lapset ja kotieläimet sekä muut ulkopuoliset viattomat, esim. roska-astioiden tyhjentäjät/kuljettajat.  Jotkut elävät vain minä, minä elämää, mutta ne huonot osumat eivät aina osu siihen oikeaan osoitteeseen. Useimmiten juurikin siihen ulkopuoliseen, jota saatat välinpitämättömänä jätteiden lajittelijana vahingoittaa.

Vierailija
27/27 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litium, joo, tavallinen alkaliparisto ei.