Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pienellä ruokabudjetilla pärjäät hyvin?

Vierailija
13.09.2023 |

Minä ja 10v poika. Pitää säästää nopeasti iso summa ja meidän keskikulutus kaikkineen ilman laskuja ollut reilusti yli 2000e/kk 🙈

Taitava kokki en ole.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko pienellä, mutta vaivannäköä se vaatii sitäkin enemmän. Mulla on oma viljelypalsta, joka pienentää varsinkin kesäaikaan ruokalaskua huomattavasti. Osan palstan antimista säilön myös talveksi. Marjoja poimin monta kymmentä litraa joka vuosi ja kaikki tulee myös perheen kesken syötyä. Mehuja en osta melkein ikinä. Juodaan veden lisäksi koivun mahlaa tai itsetehtyä mustaviinimarjamehua. Hillot tulee myös tehtyä itse, lettujen paistaminen iltapalaksi on edullista. Leivät useimmiten leivon myös itse, ehkä siinä muutaman sentin säästää.

Mulle tämä kaikki on tosin harrastus josta nautin. Jos työlle alkaisi laskemaan tuntipalkkaa niin ei tulisikaan yhtä halvaksi. Mutta vaikkei kaikkea haluaisikaan tehdä itse niin ehkä kuitenkin jotain voi mihin omat resurssit taipuu?

Jotain osaan toki tehdä kyllä 🙂

Ap

Vierailija
42/49 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 kk, yksin asuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ostat kaupasta kun noin paljon rahaa menee? Kaviaaria?

Vierailija
44/49 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menot kaikkineen, ei vain ruoka. Mutta se ruokabudjetti kiinnostaa.

Tähän asti ruokiinkin on mennyt paljon, ilman kaviaareja.

-paljon tilausruokaa

-kalliita valmisaterioita

-paljon herkkuja

-usein marjoja

-juustoja

Jne.

Ap

Vierailija
45/49 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on kaksi aikuista ja uskon, että pärjäisimme 10 eurolla per päivä eli 300 eurolla kuukaudessa, jos olisi pakko. Koska toistaiseksi ei ole pakko, käytämme rahaa ruokaan vähän enemmänkin, joskus ostamme jopa viiniä ja suklaata.

Ap, kysyit otsikossa ruokabudjetista, siihen eivät kuulu hygieniatarvikkeet, vaatteet, huvit tai muut menot.

Niin kysyin, koska se ruokabudjetti kiinnostaa.

Samassa aloituksessa kerroin keskikulutuksen (minkä pitäisi kertoa, että monta kuukautta laskettu) ja yhdessä kommentissa kerroin, että muun osaan suhteellisen hyvin itsekin laskea.

Ap

Mutta rahaa menee ainakin minulla eniten sisustuselementteihin, lapsen harrastuksiin, meikkiin, kosmetiikkatuotteisiin, joskus harvoin kosmetologin tai hierojan palveluihin ja kampaajaan. Ravintolassa käymme syömässä myös mutta vain pari kertaa vuodessa. Siis jos ruokamenot lasketaan pois. Myös tätä toista puolta kannattaa miettiä myös

Olen miettinytkin muita jo, mutta ruuan kanssa aika pihalla.

Ap

Ei ruuasta kannata pihistellä. Jätät vaan ne ruokatilailut väliin. Kaupasta voit ostaa mitä tahansa.

Vierailija
46/49 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-paljon tilausruokaa

-paljon herkkuja

-usein marjoja

-juustoja

Jne.

Ap

Älä nyt sentään juustoista ja marjoista luovu.

Vierailija
47/49 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-paljon tilausruokaa

-paljon herkkuja

-usein marjoja

-juustoja

Jne.

Ap

Jätät tilausruoat ja valmisateriat pois ja opettele kokkaamaan herkullista ja monipuolista ruokaa! Herkutkin voi jättää listalta pois, niitä ei tarvitse olla päivittäin. Tehkää yhdessä vaikka joku hyvä jälkiruoka.

Vierailija
48/49 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon sulla on painoa ? Eli pikaruokaa kotiin yhtenään ? Yksin selviän 20€ viikko kun perusruokaa vaan.

Mä selviän kans 20 eurolla, säästö tilillä on yli 800. Se on se, ostaako kallista vai halpaa. Olen työtön yh ja asun yksin, en syö pikaruokaa.

Ei kahdella kympillä kyllä ihan oikeasti juuri mitään saa. Mutta saa sillä toki jotain. Esim. 2 kg Pussin perunoita, porkkanoita, sipulia, kaurahiutalepaketin, rasian margariinia, linssipaketin, tomaattimurskaa 4 prk, jauhelihan, rasian kanamunia. 

Vierailija
49/49 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys simppeli, miksette vastaa vain siihen?