Työttömällä ei ole oikeutta opiskella (ilman lupaa) eikä tehdä vapaaehtoistyötä!
Salliiko Yhdenvertaisuuslaki työttömän syrjinnän estämällä opiskelun tai vapaaehtoistyön?
Kommentit (39)
Vangit saavat opiskella. Työtön ei.
Kai sitä voi opiskella jos maksaa itse?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole? Voit erota työkkärin jäsenyydestä jos haluat.
En puhu itsestäni vaan yleisesti.
Onpikeus opiskella kunhan sopii mistä opiskelusta on kyse. Näin mulle sanottiin. Lyhytkestoiset opinnot ovat joko alle 6kk kerran tai kaksi kertaa kolmen kuukauden kurssin. Tai voi opiskella alle 5 op kuulaudessa vuoden.
Ei siellä koulussa kysytä, oletko työtön. Ihan saman arvoisia ovat kaikki opiskelijat. Ja valtio maksaa opintotukea siltä ajalta.
Itse menin työttömäksi jäätyäni iltalukioon, eikä siinä ollut mitään ongelmaa, kun olin työmarkkinoiden käytössä päivät.
Entinen työtön kirjoitti:
Itse menin työttömäksi jäätyäni iltalukioon, eikä siinä ollut mitään ongelmaa, kun olin työmarkkinoiden käytössä päivät.
Yleissivistäviä aineita voi opiskella ILMAN lupaa
Vierailija kirjoitti:
Saahan opiskella, mikä estää
Työttömyysetuudella opiskelu vaatii sen, että TE-toimisto hyväksyy opiskelun.
Ihmeellistä ulinaa, on olemassa opintotuki jos tässä porukka meinaa että työmarkkinatuki katkeaa jos aloittaa opiskelut. Tietenkin se katkeaa jos opiskelet täysipäiväisesti etkä näin ollen ole työmarkkinoiden käytettävissä. Mikä tässä on vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä koulussa kysytä, oletko työtön. Ihan saman arvoisia ovat kaikki opiskelijat. Ja valtio maksaa opintotukea siltä ajalta.
Jos työttömällä on jo koulutus, niin toista kertaa ei tukea saa saman tason koulutukseen.
Eikö työkkäri voisi myös hyväksyä tai olla hyväksymättä ihmisen asuntoa ja asuinpaikkaa? Lapset ja puoliso myös luvanvaraisiksi!
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä ulinaa, on olemassa opintotuki jos tässä porukka meinaa että työmarkkinatuki katkeaa jos aloittaa opiskelut. Tietenkin se katkeaa jos opiskelet täysipäiväisesti etkä näin ollen ole työmarkkinoiden käytettävissä. Mikä tässä on vaikea ymmärtää.
Opiskelijat juuri ovat työmarkkinoiden käytettävissä. Kaikenlaisia työpätkiä on helppo löytää opiskelijana. Sen sijaan työttömät eivät kiinnosta työnantajia eli ovat työmarkkinoiden ulkopuolella melko pitkälti.
Opiskelu välttämätöntä joillekin että saa ammatin tai oikean ammatin? Vai tuhma aikuisopiskelija?
Vierailija kirjoitti:
Ei koske heitä, jotka ovat olleet jo työelämässä ja jäävät työttömäksi. Ajatus opintotuella opiskelemisesta on siinä elämänvaiheessa täysin järjetön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske heitä, jotka ovat olleet jo työelämässä ja jäävät työttömäksi. Ajatus opintotuella opiskelemisesta on siinä elämänvaiheessa täysin järjetön.
Missä kohdin tässä oli se opiskelun kieltäminen
Miksi valehtelet, vai etkö oikeasti tiedä?
Olen sekä opiskellut että tehnyt vapaaehtoistyötä, eikä siihen ollut mitään sanomista. Tietyissä rajoissa tosin, eli opiskelu ei ollut sitovaa, ei päätoimista, ei tutkintoon johtavaa eikä keskimäärin yli x op/viikko, eikä vapaaehtoistyö sellaista, josta olisi pitänyt maksaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos on työtön työnhakija ja saa jotain työttömyyskorvausta, silloin ei saa opintotukea.
90-luvulla sai opiskella iltaisin eli kello 17 jälkeen
Kävin silloin iltalukioo.
Miten niin ei ole? Voit erota työkkärin jäsenyydestä jos haluat.