Miten pääsee helpoiten opiskelemaan sairaanhoitajaksi?
Pääsykokeissa en ole menestynyt koskaan. Siis sellaisissa joissa pitää tehdä sivukaupalla palikkatestejä jne. Lukiostakin on 20 vuotta aikaa.
Kommentit (19)
Miksi pitää unohtaa? En ole aiemmin hakenut. Olen valmistunut yliopistosta mutta ei siellä väännetty palikkatestejä pääsykokeissa. Palikkatestejä olen joskus huvikseni tehnyt netissä enkä niissä todellakaan loista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä harkita jotain muuta alaa, jos pääsykokeet on kokeiltu huonolla menestyksellä useita kertoja. Miten pärjäisit alalla, jos et pärjää kokeessa, jossa kysytään perusteita?
Mitähän ihmeen perusteita sairaanhoitajan valintakokeissa kysytään? AMK-valkintakoe on nimenomaan palikkatesti, jolla testataan opiskeluvalmiuksia
Polkuopintojen kautta voit välttää nuo palikkatestit. Hyvä että on vaihtoehtoja niillekin jotka eivät perinteisissä koetilaisuuksissa menesty.
Huh en tiennyt että kokeet ovat noin vaativat ettei edes ylioppilas saati yliopiston käynyt pärjää testissä! Pitää ilmeisesti olla huippuunsa älykäs.
Miten ihmeessä te sairaanhoitajat olette päässeet sisään? Pitkä matikka käytynä ilmeisesti ja suoraan lukiosta kun kaikki laskusäännöt tuoreena muistissa? Valmennuskurssi? Kertokaa salaisuutenne. Haaveilen alallepääsystä.
Vierailija kirjoitti:
Huh en tiennyt että kokeet ovat noin vaativat ettei edes ylioppilas saati yliopiston käynyt pärjää testissä! Pitää ilmeisesti olla huippuunsa älykäs.
Miten ihmeessä te sairaanhoitajat olette päässeet sisään? Pitkä matikka käytynä ilmeisesti ja suoraan lukiosta kun kaikki laskusäännöt tuoreena muistissa? Valmennuskurssi? Kertokaa salaisuutenne. Haaveilen alallepääsystä.
Kannattaa selvittää mitä alalla vaaditaan. Päättelykyvystä ei ainakaan haittaa ole.
Amk valintakokeet on helppoja, ei todellakaan tarvitse olla yo lainkaan. Soveltuvuus testi on sitten asia erikseen. Kannattaa vastata niin kuin oletetaan vastattavan jos sopiva alalle.
Mulla ollut aina matikka kymppi mutta kävin myös valmennuskurssin, helposti pääsin sisään. Kokeet oli silti erittäin vaativat ja loogista päättelykykyä todella tarvittiin. Painetta lisättiin loppumattomalta tuntuvan testipatteriston avulla. Alalla tarvitaan rautaista paineensietokykyä!
Hoitsu kirjoitti:
Amk valintakokeet on helppoja, ei todellakaan tarvitse olla yo lainkaan. Soveltuvuus testi on sitten asia erikseen. Kannattaa vastata niin kuin oletetaan vastattavan jos sopiva alalle.
Lukion matematiikkaa, logiikkaa jne. En kutsuisi helpoiksi. Sivukaupalla monimutkaisia kompakysymyksiä jne
Hae Kajaaniin. Sinne pääsee kaikki.
Eikai sairaanhoitajan pääsykokeissa mitään palikoita väännetä.... Ei kyllä mun aikana....
Vierailija kirjoitti:
Samat kokeet sielläkin! Ei varmasti pääse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat kokeet sielläkin! Ei varmasti pääse
Ne kyllä selvittää apinakin. Sinne on niin vähän hakijoita, että pakko ottaa kaikki.
Up! Vinkkiä testiin valmistautumiseen
Antakaa joku esimerkki kokeesta niin katsotaan.
Enpäs tiedä. Minä pääsin -omasta mielestäni- suht helppojen palikkatestien ja oisko ollut psykologin haastattelun kautta Laureaan, jonne kuulemma on hankalinta päästä. Pääsykokeista ja valmistumisestakin on jo sen verran paljon aikaa, etten osaa sanoa millaista se nykyään on. Matikkapäätä mulla ei ainakaan ole ikinä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Enpäs tiedä. Minä pääsin -omasta mielestäni- suht helppojen palikkatestien ja oisko ollut psykologin haastattelun kautta Laureaan, jonne kuulemma on hankalinta päästä. Pääsykokeista ja valmistumisestakin on jo sen verran paljon aikaa, etten osaa sanoa millaista se nykyään on. Matikkapäätä mulla ei ainakaan ole ikinä ollut.
Huh! Vau!
Kannattaa ehkä harkita jotain muuta alaa, jos pääsykokeet on kokeiltu huonolla menestyksellä useita kertoja. Miten pärjäisit alalla, jos et pärjää kokeessa, jossa kysytään perusteita?