*** AATONAATTOA SYYSKUISET 04 ***
Kommentit (31)
nukkumaan en oo päässy, supistukset tulee yhä 4min välein, ja kesto on n. ½min, välillä enemmän, välillä vähemmän. Soitin jo synnärille ku tulee aika paljon veristä limaa, mut ei ole vaarallista kun ei kerta pelkkää verta tule. No tiesinhän mä sen, mut halusin vaan varmistaa. 5h supistuksia nyt takana, ei kai nää enää lopahda??? Ida oksensi reilu tunti sitten toisen kerran, voi raukkaa. Mullakin on huono olo, mut johtuu varmaan väsymyksestä, supistuksista ja myötätunnosta pikku potilasta kohtaan.
Höh, äskeinen supistus oli tosi lyhyt... En ala jos " turhaan" oon valvonu koko yön! Laitoin pyykit kuivumaan ja pesin vessan, erittäin oleellista puuhaa keskellä yötä.
Ajattelin kohta puoliin soitella mun vanhemmille, et jos tulisivat tänne Idaa hoitamaan, JOS tässä nyt oikeasti lähtö tulee. Kurjaa vaan kun Ida on niin kipeä, eikä oo kiva jos muihin tarttuu. Jouluaatto menee nyt vähän penkin alle, ja niin paljon ku Ida on sitä odottanu :(
Jos kävis lämmittää tän kaurapussin uudestaan...
Petra, taas
Mulle tuli ihan kylmät väreet ja kyyneleet silmiin, kun luin sun viestit (niin on tuoreessa muistissa noi tunnelmat!) ja kun ajattelin, että kohta sulla on lämmin vastasyntynyt rinnan päällä pienenä myttyny, oih!!! vauvakuume jatkuu, iiiiiiiiikkkkk!! Haluisin synnyttämään ja nuuskimaan vastasyntynyttä..meillähän on jo kuukauden ikäinen! ;-) No, ilmoittaudu pliiis jos et mennyt! ja toivon todella, et turhaan et valvonut, se ei ollu kivaa.. Mut kun tota vuotoakin on, niin aika lupaavalta näyttää!
Pile, juu oireet ei riitä, kun ne on niin epäselkeitä ja itse mietin, et onko oireita ollenkaan, vaikka nyt näyttää taas paremmalta. Naama ei punoita ja yletön pulauttelu loppui..
Maha Minillä on kyllä kipeä. Yöllä nälkäisenä hotkii maitoa, niin et kuuluu kuinka ilma vaan menee mahaan ja sit kun nukahtaa, ei enää röyhtäse ja sit piereekin aamulla ja itkee..Nyt taitaa herätä Mini..pitää lopettaa, palaan jos ehdin, monta hommaa.. Lähden Nekun kans aamulla Hakiksen Sokokselle vähän tuulettumaan vielä kotioloista. Jos joulusuklaa ostais vielä ja miehelle vielä jotain.
Vein maidon, mies alko syöttää Miniä. Kerroin liikuttuneena, et kohta yks syysäideistä synnyttää ja et mä oon ihan fiiliksissä ja se sanoikin ihmetelleensä, et mitä on tapahtunu, kun oon niin täpinöissä! :) Herätin Nekun aamupalalle ja lastenohjelmia kattomaan. Sit pitäs laittaa itteni lähtövalmiiks..
En tiedä, et paljon menee ruokaostoksiin..varmaan liikaa! Kun tulee herkkuja ostettua! :-/
Jatu, eiköhän me tapanina sit tulla! :) IHANA nähdä!
Mut mukavaa päivää kaikille, ootte ihania!
Ramika, tervetuloa vaan! :)
Enkeli1 ja Nea+Mini
Meillä normaali aamu, paitsi mies ei ole noussut vielä. Pitkästä aikaa valvottiin varmaan puoleen yöhön. Olen ehkä Tampereen reissulla viimeksi valvonut niin pitkään.
Enkelille kivaa kauppareissua! Mietin myös, että meniskö vähän kattelemaan vielä joulun tunnelmaa lähikauppoihin. Täytyy kyllä ensin siivota. Lapset on menossa mummolaan kuusta koristelemaan. Pienempi kyllä sanoi, ettei halua. Luulen, että haluais oikeasti olla meidän kanssa, mutta onneksi jouluna on sitä yhteistä aikaa. Anoppikin puoliväkisin haluaa lapset kylään, joten en viitsi perua. Saa itsekin paremmin tehdä hommia.
Rosollinkin aion tänään tehdä. Maistuu paremmalle, kun on yön yli jääkaapissa.
Minähän en ole ollenkaan mikään innokas kokki ja meidän äidin ruuat tekee kyllä Saarioinen, Atria jne. aika usein:) Mutta joulu on sellainen, että välttämättä haluan tehdä itse kaiken.
T: Ynis
Kohta syntyy teidän perheelle joulun lapsi...Oikein kyyneleet tulee silmiin, kun ajattelee. Ihania ensihetkiä pikkumytyn kanssa sinulle!
Meilläkin oksenteli syyspoika viime yönä. Keskimmäinen huusi, että " Antsa oksentaa" ja niinpä poika teki ja kuitenkin makoili selällään ja nukkui vielä :( Sitten menimme pojan kanssa oksentamaan lisää pöntölle (komeasti osasi yökkäillä oikeaan paikkaan) ja petivaatteiden vaihdon jälkeen sitten laitoin vadin pojan sängyn päähän ja kävimme yhdessä läpi, jotta siihen sitten oksennetaan. Ja niin vain poika oksensi yöllä vielä kaksi kertaa vatiin ja kertoi: " Ipeä" . Aamulla Antsaa on jo ollut oikein hyvävointinen, lähinnä kakka on vielä löysää, mutta on jo syönyt mandariinejä ja juonut pari purkkia Gefilus tehojuomaa.
Tänään on vihdoin siivouspäivä, viikko meni työnteon, lasten joulujuhlien ja omien työmenojen merkeissä. Nyt ei siis kaivata enää lisää oksennustautisia *koputtaa puuta ja imee Gefilusjuomaa*, vaan päivän ohjelmaan kuuluu siivousta, piparien ja torttujen leipomista ja illalla joulukuusen koristelu (haimme sen eilen takapihalle).
Palaan vielä siivoustauolla.
Mukavaa aatonaattoa kaikille ja Tomeralle vielä tsemppiä!
Saamuska♥
Viime yönä nousi kuume sitten Otsolle ja Valmakin piti hereillä. Valvoin kaikkiaan 4 tuntia, kun sitten vihdoin Valman rauhotuttua, en saanut enää unta. Yöllä sain tosin vähän selvyyttää ajatuksiin. Nyt on pää kipeä ja väsyttää kamalasti. Sympatiat teille vauvojen äidit, joilla väsymys on kroonista.
Mies meni jouluostoksille. Kyseli, mitä lapsille on hankittu. Ynis, mä olen ostanut itse lapsille kirjat ja muutaman paidan. Isovanhemmilta tulee mieluisat lelut, joten ihan ankeaa ei ole :). Miehestä en tosin tiedä, mitä keksii. Yritin kyllä, ettei ole välttämätöntä ostaa mitään. Piti muuten oikein maistaa sitä graavisiikaa. Se oli hyvää, mutta ensi vuonna viimeistää täytyy kokeilla, miten hyvää se onkaan, kun itse graavaa :)
Aaviksen ja Motin elämä kuulostaa varsin riemukkaalta :). Hyvä, että osaat ottaa huumorilla, vaikkei elämä ole varmastikaan helppoa.
Täytyy vähän järkätä paikkoja ja pakata kamat. Ajateltiin viedä mummolaan leluja, joilla lapset eivät juurikaan leiki (mm. FP:n maatila). On sitten sielläkin enemmän tekemistä. Vaikka näin jouluna se ei ole ongelma.
Päänsärystä ja kaaoksesta huolimatta minulla on hyvä joulumieli. Odotan hyvää ruokaa ja rauhallista olo (heheh). Jännittää vähän myös mitä mies ostaa joululahjaksi.
Hyvää joulua!
PL
PS. Minä tulen kyllä käymään joulunakin :)
Tomera taitaa olla jo menossa. Toivottavasti on nyyttii kohta sylissä.
Juu,typyskä nukku puol10asti..lomarytmi :-)
Oih, Tomera!Oletko menny?Ihanaa..pieni joulunyytti :-)
Idalla paranemista,myös Pilen porukalle!
Illalla kävin vikat jouluruuat,samalla lapsille yhet pikkulahjat.Poika tuskailu ku kynät ei mahu penaalii et sais pukki tuoda uuden..no pukki tuo :-)
Kiva Ynsi ku illalla olit kaipaillu,lasten nukkumaan meno veny ja sit juhlistettiin miehen lomanalkua parilla lasilla viiniä ja sitte mä nukahin sohvalle :-/ Poika tuli taas yöllä vieree ja muutenki ollu yöt katkonaisii..väsyttää!
Enkeli:ihana nähä :-) Mä jo tunnen miten vauvakuume kasvaa...
Mut siivoomaan siis..kunhan mieski selviis tuosta!
jatu
Kävin äsken suihkussa ja rupesin pesemään hampaita. Peilistä yhtäkkiä huomasin, että mulla on joku iso patti kaulan lähellä solisluun kohdalla, ikään kuin hartian etupuolella. Mikähän ihme se vois olla, vähän rupesi huolestuttamaan. Iho on yhdestä kohtaa pikkuisen punainen, ehkä hieman ihottuman näköinen. Mutta toi patti on ainakin 5cm halkaisijaltaan, sellainen pehmeän tuntuinen eikä oikeastaan yhtään kipeäkään. Ehkä 1,5cm kohollaan. En usko, että ois esim. mikään rasvapatti, eikös ne ole aika kovia? En ole mitään kantanut olkapäällä tai mitään. Käytin suihkussa mansikkasaippuaa jota en ole ennen käyttänyt. Ymmärtäisin, jos ihoa ärsyttäis, mutta entä toi patti.
Olipa kiva ylläri taas. Just ehdin miettiä, että vähän on jopa joulufiilis itellä. Se siitä sitten.
Hei ystävät,
Olen missannut varmaan vaikka mitä... Tomeralle tahdon lähettää halauksia! Paras joululahja on ileisesti tuloillaan.
Olen ollut kiidossa, paljon poissa kotoa, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Ehkäpä tämä 2 vkon loma tasaannuttaa tilannetta. Joulu en ole lahjahärdelliä lukuunottamatta stressannut. Tänä vuonna poikkeisin tavoistani ja ostin vain kamaa, korttejakaan en tehnyt. Kepsun kanssa tietysti pakolliset koristelut, kuuset ja piparit, mutta siinä se onkin ollut.
Mistä Mersua onnitellaan?????? Oletko raskaana????? eller hur?
Tänä päivänä ei tietysti tällaista saisi kirjoittaa, mutta teen sen silti: Jotenkin olen ollut todella alavireinen lähikuukausina. Osan voi panna työpaineiden ja tilanteiden piikkiin, muttei kaikkea. Jotenkin tuntuu, etten löydä itselleni, olemiselleni ja tilanteelleni rauhaa. Kaipaan liian paljon muutosta. Minä enemmän pohdin, sitä enemmän ahdistun, mitä enemmän ahdistun sitä vähemmän syön, ja sitä paskempi on olo. Paskemman olon saa myös aikaan omat ajatukset, jotka lipuvat teille joille en olisi tahtonut, mutta oma kontrolli on liian vähäinen niitä estämään. *Vuodatus hoidossa*
Oikein rauhallista ja levollista joulua syyslapsille äiteineen!
hk
Koko keittiö oli aivan kaaoksen jäljiltä kun äsken ruokaa laiteltiin. Nyt mun vanhemmat lähti kauppaan ja me Een kanssa sylitellään ja Aa nukkuu neljättä tuntiä vaunuissa ulkona. Ihanaa kun ei tarvi itse mennä kauppaan tänään.
Unikoulu loppui huonoin tuloksin.
Mersulla taisi olla rv7
Tomeralle tsemppiä tai Onnittelut?!
Hyvää joulua kaikille!! (huomenna en varmaan tule koneelle)
Mari ja Ee ja Aa
Hipsutti vaikken ole Mersu, niin uskaltaudun sanomaan että oikeaan osuit.
Ynis oot kyllä reipas laatikkojes kanssa :) Mulla on jääny maksalaatikosta tosi pahat traumat ja en koske siihen tikullakaan. Pelkkä haju saa melkein yökkäämään, esikko haluaa sitä joskus syödä, typy ei syö sitä, äitin tyttö :)
Me ei olla edes käyty vielä ruokakaupassa, kinkku on ostettu, mutta kaikki muu odottaa vielä kaupassa. Toivotaan että kaupasta vielä löytyy tarpeita.
Hywää ja rauhaisaa Joulua teille, Rakkaat Syysystävät.
Hilu
Toivottaa pikaista paranemista kaikille sairastuneille!!!
Ainakin hetken,pakkohan se on syödä taas :-/ Kylppäri täytyy kyllä vielä pesta ja kasa puhtaita vaatteita odottaa sohvalla pääsyä kaappiin.
Typsy unilla ja pojat ulkona,ihanaa!
Eilen olin pessy koko pyykkikorin tyhjäks ja osan matoista ni eiköhän kissa oksentanu vessan matolle..no,tulipahan sekin pestyä!
Ynis:En osaa sanoa patista :-( Toivottavasti ei vaivaa ihan kokoajan mieltä ja jos ei siitä häviä mene heti lääkäriin.voi kurja!
Hipsutille parempaa mieltä!Ja aina saa purakautua,ei päivällä väliä!Hali!
Nyt pyykkien viikkauksee ja pari lahjaa pakettiin..
jatu
Olet kyllä uskomaton puurtaja ruokien kanssa :-)
jatu
Olen jopa tehnyt kahta lajia laatikoita ja rosolli vielä edessä. Kahtena päivänä ollaan syöty miehen kanssa lounas ulkona:)
Patti aiheutti ison ahdistuksen, ihan järjenvastaisen sellaisen. Tuntui vähän aikaa jo siltä, etten kykene tekemään edes mitään. Mietin, että ei toi patti taida olla vasta ilmestynyt, vaan on kenties ollut jo monta päivää. Se pikkuisen kutisee ja muistan hyvin, että samanlaista kutinaa oli jo viikolla. Nyt tietty tuntuu koko ajan, että se häiritsee. Eihän se miltään vakavalta vaikuta, joten miksi on ihan vainoharhainen olo ja hermostuttaa täysillä. Mies kokeili pattia ja sanoi, että tuntuis jotain nestettä siellä olevan. Mutta mitä? En jaksais tällästä enää yhtään. Jospa tää on myötätuntopatti koiran takia:)
Mies ja Venna nukkumassa. Siivosin koko aamun, päikkäreiden jälkeen käydään vielä viimeiset kauppa-asiat. Illalla tulee kavereita glögille, kivaa. Leivotaan typyn kanssa suklaakeksejä Enkelin ohjeella, kunhan sieltä kaupasta selvitään kotiin. Onneksi ihan pikkujuttuja vain haettavana.
Ramika, et oo ainoa siivoushullu - mullakin ihan hirmu hyvä mieli kun jynssäsin lattiat oikein kunnolla, puistelin peitot ja tyynyt jne. Mies vaan ihmettelee. :D
Tomera taitaa olla tositoimissa. Ihanaa, jouluvauva!
Ynis, voi kurja tuollaista pattia. Rasvapatitkin voi olla tosi pehmeitä. Mee pyhien jälkeen näytille, ellei se katoa yhtä nopeasti kuin tulikin.
Patit on kyllä kamalia, mullakin on kainalossa tuo yksi patti, joka osoittautui imetysaikaan kolmanneksi tissiksi. Kyllä siinä ehti testamenttia ennen ultraäänitutkimuksia miettiä :( Nyt se on taas raskauden aikana kasvanut selvästi, mutta onhan nuo varsinaiset dinssitkin (kuten ramika sanoisi). Ja ihme juttu ne riisipaketin toukat! Kiitos myrkkyinfosta, nyt ei oo pariin päivään näkynyt yhtään lentävää eikä ryömivää, oiskohan sota voitettu?!
Maksalaatikosta: itse tehty ei mee alas millään, Saarioisten on herkkua. Joku kammo itsetehtyä kohtaan mulla!
Heräispä nuo tyypit jo, niin päästäisiin lähtemään. Pakko antaa typyn nukkua, kun on iltavieraita tulossa niin jaksaa sitten seurustella. Ihan automaattisesti typy otti päikkärit takaisin ohjelmistoon, tosin herätys on aamuisin sitten klo 7 eikä 9.
Enkeli, kirjoitettuna nuo Minin oireet näyttää ihan selkeiltä (siis maitoallergian suuntaan) - tosin uskon ettei se siitä ihan vierestä katseltuna niin selvää ole. Kurjaa, että miehen olkapää petti. Samassa veneessä ollaan tuon osalta, että mies ei paljoa pysty osallistumaan!
Ruokamenot - ei mitään hajua. Paljon varmasti! Tuollainen tili oiskin hyvä, mekin käydään aina samassa kaupassa kumminkin niin ois kätevä seurata menoja. Jouluajan menot alkoon ja ruokiin on jotain 100e, mutta aaton ruuat ainakin syödään mummolassa, ja oletettavasti tapaninpäivänäkin siellä on rääppiäiset.
Tekis ihan hirmusti mieli mätiä, homejuustoja ja punaviiniä. Ensi jouluna sitten...
Meen mittailemaan ne suklaakeksiaineet valmiiksi, taitaa isä+tytär vetäistä parin tunnin unoset. Vaikka ihanaahan tämä on, puhdas koti ja hetki omaa rauhaa. Levoton sielu oon, kun en osaa vain olla :)
OIKEIN RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE! Palailen kyllä minäkin pitkin pyhiä tänne. Tämä onkin jo kolmas syysmamma-aikainen joulu, ajatelkaa!
- tea -
Pojat tulee kohta ja päästään syömään,ihanranskalaisia ja nakkeja näin siivouspäivän kunniaksi.En jaksanu tehä ruokaa!Ja ehkä jotain herkkua palkinnoks siivouksesta,lapsetki autto:pyyhkivät pölyjä ja poika lattialistoja.
Ihme että typy nukkuu,joku poras..hitaasti mutta vasrmasti kai ison reiän seinää,siltä kuulosti!
Ruokamenot on liikaa!Oon miettiny et pitäs laksee mut en ole uskaltanu!Kääk!
jatu
Nyt on kuusi haettu,kukat mummoille,käyty joulukylässä ja vielä viimehetken kauppailut suoritettu.Hilma meni vähän lepäämään aamun touhailtuaan serkun kanssa.
Aamulla meinas palaa käämi.Oltiin lähdös liikenteesee,mies meni lasten kanssa edeltä autolle ja tottakai mä oletin et niillä on avaimet,ovi kiinni ja pam!!Ei olllut avaimia ei.No isännöitsijälle soittamaa ja pian hää tulikin.Meihellä oli verenpaine jotai kahensadan luokkaa....
Siis meillä on ihan järkyt kauppamenot!Nyt olllaan vähän yritetty suunnitella ja ostaa järkevämmin.Ei mene onneksi pahasti hukkaa mitää.Me käydään melkee pelkästee prismassa kun on henksukortit sinne eli aika tarkkaa näkee pal kauppaa menee...
Tomera iik taitaa olla jo nyytti sylissä?????
Jännää!!!!
Hipsulle hali!Jaksuja!!
Mä en kans lämpene Teukkiksen lailla omatehtyy maksalootaan.
Ei vaan pysty.Meillä ei sitä joulusin olekaan.
Ynis heti vaan lääkäriin kun pyhät mennyt.Yritä saada rauha ja joulumieltä silti.
Mulla on kainalo välillä kipeä ja aina epäilen imusolmukkeita mutta todistettavasti se tulee kipeäks het kun on hartijatkin kipeenä.
Mä voisin alkaa leipomaa :)
Lihapiirakan,suklaakakun anoppilaan ja aurajuusto kuita!
Palataa pidetää pinoa pystyssä!!
Ramika
Mentiin miehen kanssa nukkumaan n. puol 12, aikani siinä pyörin, ehkä yks tai kaks supistusta tuli. Illalla tuli jotain limaista veristä vuotoa, ehkäpä limatulpan osia??!! No sain just unen päästä kiinni ku Ida huuteli huoneestaan. Vääntäydyin paikalle ja silittelin tyttöä jonkun aikaa samalla ihmetellen miks toinen ei rauhotu vaan pyörii ja hyörii. Ehkä joku 20min istuin siinä, sit sanoin Idalle et jos mentäis meidän sänkyyn, et päästäis nukkumaan. No Ida reippaasti käveli meidän sänkyyn, mä lähdin vielä vessaan. Sinne sit kuulin miten Ida alkaa itkeä, mies huuteli et laita valot olkkariin. Ida oksensi meidän sänkyyn! No sit tytön vaatteet vaihtoon, samoin tyyny, lakana ym. Takas sänkyyn, ja mitä sit tapahtuukaan??? Rupeaa supistelemaan!!!! Väli on nyt jotain 4min mut supistuksen kesto vaan 20-30s et ehkä viel ei kuitenkaan tuu lähtöä. " Veristä" limaa tulee kyllä reippaasti... Mies nukkuu ja Ida kans, en viitti herättää ku jotenkin on sellanen olo et nää supistukset tästä laantuu.
Kinkkukin on vielä paistamatta, voisin muuten laittaa sen uuniin mut kun mies on meillä se paistomestari, ja mä tekisin kuitenkin jotain väärin.
Auts, nyt kyllä sattuu... Pitäiskö sitä kuitenkin pakata jo sairaalakassi??
Toivottavasti kaikki muut nukutte hyvin tänä yönä!
Petra, Ida ja vauva rv 40+1