Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

omakotitalo: kuinka usein kosteiden tilojen remontti on tehtävä? Väittely miehen kanssa meneillään

Vierailija
12.09.2023 |

Asumme vuonna 2003 valmistuneessa omakotitalossa ja tykkään edelleen kylpyhuoneistamme + saunan pesuhuoneesta, niin laatoista kuin huonekaluista. Miehen mielestä kaikki kosteat tilat on uusittava lähivuosina ihan vesieristeineen kaikkineen, kaikki uusiksi. Ei kai tämä voi olla totta?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on 3 päivän välein, viikko ja kaikki on mennyttä.

Vierailija
2/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta. Miehesi haluaa vain remontoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin onnellinen jos haluaisi remontoida ja maksaisi kaiken. Meillä mies köyhä eikä anna edes kenenkään remontoida mitään ja varsinkaan itse ei tee.

Vierailija
4/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä?

Noin uusi talo niin varmasti on tehty suositusten mukaan vesieristykset.

Aivan turhaa rahan haaskausta alkaa remppaamaan hyvää ja toimivaa tilaa.

Vierailija
5/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla ihan totta. Riippuu paljolti myös kylpyhuoneen materiaaleista ja siitä kuinka hyvin hoidettu eli onko esim silikonisaumauksia uusittu yms. Yleensä puhutaan, että kylppäreiden käyttöikä on 20-40 vuotta, mut esim laattaseinän tekninen käyttöikä on joku 10-22 vuotta ja muovitapettiseinän 8-15

Vierailija
6/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekninen käyttöikä tuon ikäisellä on 20-40 vuotta.

Vierailija
7/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu strategiasta. On myös menestyksellä omaksuttu linja että "kun kerran on alkanut kestämään 20 v niin ajetaan vielä toiset 20 v". Toisilla on putket uusittu 10 v päästä. Itse valitsisin ensimmäisen linjan eli mennään riskillä niin kauan yli 20 v kuin kämppä pysyy kasassa ja rempataan kun hajoaa. Nimittäin kun lähdetään aukomaan, niin silloin kannattaa aukoa ja uusia sitten kerralla isosti.

Vierailija
8/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista (vastailkaa lisääkin). Meillä olisi muuta tärkeämpää remontoitavaa - mutta kosteiden tilojen remontti ei kyllä tullut minulla mieleenkään.  Talo on tehty huolella ja niissä on ajattomat Villeroy & Bochin laatat ja kivat kylpyhuonekalusteet ... ei niin mitään tarvetta uusia. Ei ole miehellä mikään remontti-intoilu, mutta kuulemma tuo remontti on välttämätön. En usko!

ap

Vierailija
9/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollausyritys, kysymys ei ole todellinen.

Olisit vaihtanut roolit toisinpäin! Ei yksikään mies ehdota kypyhuoneen uusimista 2003 tehtyyn remonttiin.

Ainoastaan naiset tai ne tietyt miehet pystyvät tähän, kun kaakelit ei enää miellytä. Sama porukka on vaihtamssa kodinsisustusta kyllästymisen takia, kun retro ei olekaan kiva vaan tropicana olisi parempi. 

Vierailija
10/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä: kaikki työ tulisi ulkopuolisella teetettäväksi, samoin kuin talon rakennus aikoinaan oli.

Vierailija
11/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole välttämätön todellakaan, miehellä on liikaa rahaa ja aikaa. 

Vierailija
12/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole trollausyritys ... mies käski minun kysyä aihe vapaalta, kun väitin, ettei remontti voi mitenkään olla tarpeellinen. Minä en halua uusia kosteita tiloja, koska ne ovat edelleen mieluisat. Ja on tosiaan muuta tärkeämpää uusittavaa.

ap 

Vierailija
13/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Märkätilan tekniseen käyttöikään vaikuttaa myös materiaalivalinnat. Esim laatta ja kosteussulku, lattiassa, 15-20 vuotta.

Kyllä mä tuon ikäisen talon kanssa alkaisin jo vähän tarkastamaan asioita varsinkin jos taloa ei ole itse rakentanut.

Vierailija
14/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi se olla ihan totta. Riippuu paljolti myös kylpyhuoneen materiaaleista ja siitä kuinka hyvin hoidettu eli onko esim silikonisaumauksia uusittu yms. Yleensä puhutaan, että kylppäreiden käyttöikä on 20-40 vuotta, mut esim laattaseinän tekninen käyttöikä on joku 10-22 vuotta ja muovitapettiseinän 8-15

Ei varmasti puhuta!

Vierailija
15/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti puhuta!

https://raksystems.fi/ajankohtaista/mitka-ovat-yleisimmat-markatilojen-…

Vierailija
16/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuuko teiltä nyt vesieristys?

Vierailija
17/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle suositellaan tehtäväksi kosteiden tilojen remontti 45-55 vuoden iässä.

Vierailija
18/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne laatat on laitettu kivrakenteiseen seinään kunnon veden eristeen kanssa, niin ei niitä ole mikään tarve uusia.   Vesi eriste tuon ikäisessä ainakin pitäisi olla. Tausta voi tietenkin olla jotakin levyä, jos aikanaan tehty budjetti rakentamista, siinäkin tapauksessa tilanne pitäisi tutkia eikä rynnätä vain jonkin epämääräisen keskiarvosuoristuksen perässä. 

Itsellä on kahitiili seinän päälle laatoitettu pesuhuone, jolla on ikää noin 25 vuotta eikä ole minkäälaista tarkoitusta edes harkita remonttia.

Vierailija
19/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole trollausyritys ... mies käski minun kysyä aihe vapaalta, kun väitin, ettei remontti voi mitenkään olla tarpeellinen. Minä en halua uusia kosteita tiloja, koska ne ovat edelleen mieluisat. Ja on tosiaan muuta tärkeämpää uusittavaa.

ap 

Heh, mies käski kysyä täältä. Tikahdun!

Vierailija
20/42 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Märkätilan tekniseen käyttöikään vaikuttaa myös materiaalivalinnat. Esim laatta ja kosteussulku, lattiassa, 15-20 vuotta.

Kyllä mä tuon ikäisen talon kanssa alkaisin jo vähän tarkastamaan asioita varsinkin jos taloa ei ole itse rakentanut.

+ käyttö. Lapsiperheessä pesutilat on kovemmassa käytössä kuin eläkeläisparilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän