Mielipide tilinumerosta hääkutsussa?
Toivottu ettei tuoda tavaraa ja jos jotain haluaa antaa, mielellään rahaa. Eli kun häihin joku lahja kuuluu tuoda, käytännössä siis pyydetään rahaa vierailta.
Kommentit (303)
No tulisiko ap:lle parempi mieli, jos voisit viedä sen aaltovaasin, jonka nuoripari sitten nakkaisi roskalavalle häiden jälkeen?
Me aiomme laittaa kutsuun pari hyväntekeväisyyskohdetta tilinumeroineen ja toivomme että jokainen halutessaan lahjoittaa sopivan summan valitsemaansa kohteeseen. Emmekä aio kuulustella jälkikäteen, mitä sinne on lahjoitettu ja kenen toimesta.
Häät ensi kesänä, vieraita n. 30.
Vierailija kirjoitti:
Me aiomme laittaa kutsuun pari hyväntekeväisyyskohdetta tilinumeroineen ja toivomme että jokainen halutessaan lahjoittaa sopivan summan valitsemaansa kohteeseen. Emmekä aio kuulustella jälkikäteen, mitä sinne on lahjoitettu ja kenen toimesta.
Häät ensi kesänä, vieraita n. 30.
Ihana idea, kuulostaa hyvältä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä mikä tässä ihmisiä hiertää?
Yhä useammat menevät naimisiin pitkän yhdessä olon jälkeen. Silloin on jo kaikki "tarvittava" hankittu.
Itse pyysimme rahaa uuteen sänkyyn. oikeasti koska uusi hieno sänky oli iso investointi.
Miten rahan pyytäminen johonkin eroa siitä kun vielä oli ns lahjalistat kaupoissa?
Meillekin joku toi pari juomalasia (eri merkkiä kuin mitä omistimme jo!) ja jotain lakanoita.. joita kaapit pullollaan..
Jos te olette menneet naimisiin pitkän yhdessäolon jälkeen ja teillä on jo melkein kaikkea, miksi ette vain ilmoittaneet ettette tarvitse häälahjoja? Niin minä tein morsiameni kanssa kun kutsuimme vanhemmat ja sisarukset minimaalisiin hääjuhliimme.
Ihme ahnehtimista nuo joidenkuiden hääjuhlat.
No itseasiassa laitettiin ettemme mitään tarvitse, mutta jos haluaa jotain antaa niin sänkykolehtiin voi osallistua ja laitettiin tilinumerokin, ettei olisi ollut rahakuoria joita vahtia juhlinnan yhteydessä.
Kukaan ei pahoittanut mieltään tietääkseni.
Itse olen pitänyt tökerönä sitä jos on pyydetty rahaa häämatkaan ja sitten on käyty Tallinnassa tms
Suomessa ja suomalaisissa on jotain mätää, kun rahalahjatoivetta pidetään tökerönä. Helppo homma ja kun nykyään naimisiin mennään aika myöhäisellä iällä, on kotona jo kaikkea, mitä tarvitsee. Sillä rahalla voi sitten lähteä häämatkalle tai hankkia itse jotain todella mieluista, esim. itseä miellyttävän arvokkaan taulun.
Vierailija kirjoitti:
Yhä useammat menevät naimisiin pitkän yhdessä olon jälkeen. Silloin on jo kaikki "tarvittava" hankittu.
Itse pyysimme rahaa uuteen sänkyyn. oikeasti koska uusi hieno sänky oli iso investointi.
Miten rahan pyytäminen johonkin eroa siitä kun vielä oli ns lahjalistat kaupoissa?
Meillekin joku toi pari juomalasia (eri merkkiä kuin mitä omistimme jo!) ja jotain lakanoita.. joita kaapit pullollaan..
Tässä hiertää se, että rahan pummaaminen kirjoittamalla tilinumero kutsuun on erittäin WT, moukkamaista ja junttia.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ja suomalaisissa on jotain mätää, kun rahalahjatoivetta pidetään tökerönä. Helppo homma ja kun nykyään naimisiin mennään aika myöhäisellä iällä, on kotona jo kaikkea, mitä tarvitsee. Sillä rahalla voi sitten lähteä häämatkalle tai hankkia itse jotain todella mieluista, esim. itseä miellyttävän arvokkaan taulun.
Rahan kerjääminen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Antaa todella huonon vaikutelman, jos kutsusta tehdään kerjuukirje, vaikka sitten hyvääkin tarkoitusta varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos te olette menneet naimisiin pitkän yhdessäolon jälkeen ja teillä on jo melkein kaikkea, miksi ette vain ilmoittaneet ettette tarvitse häälahjoja? Niin minä tein morsiameni kanssa kun kutsuimme vanhemmat ja sisarukset minimaalisiin hääjuhliimme.
No itseasiassa laitettiin ettemme mitään tarvitse, mutta jos haluaa jotain antaa niin sänkykolehtiin voi osallistua ja laitettiin tilinumerokin, ettei olisi ollut rahakuoria joita vahtia juhlinnan yhteydessä.
Itse olen pitänyt tökerönä sitä jos on pyydetty rahaa häämatkaan ja sitten on käyty Tallinnassa tms
Tämä on ihan samanlaista pummaamista. Pyytämättä annetut rahakuoret ovat ainoa oikea ja ei-törkeä tapa vastaanottaa rahaa häissä.
Mulle ainakin helppoa, tarvitse juosta kaupoilla.
Hääkutsuun tarjoilu 50€/henkilö.
Ehdottomasti vierastan ja karsastan tilinumeroita kaikissa kutsuissa.
Hyväksyn, jos pyydetään muistamaan jotain hyödyllistä yhteisöä, esim eläinsuojelua, hyväntekeväisyyttä jne. Muutoin ehdoton EI.
Vierailija kirjoitti:
Arvostaisin, jos se olisi jonkun hyväntekeväisyysyhdistyksen tilinumero eli pari pyytäisi lahjojen sijaan lahjoitusta esim. lasten, nuorten, vanhusten, eläinten tai luonnon hyväksi.
Muussa tapauksessa tulee tunne, että maksan häiden tarjoiluista.
Rahaa siis pitäisi laittaa jollekin koijarille?
No, onhan se toiminnanjohtaja palkkansa ansainnut.
Riippuu numerosta, jos se on joku kauhea lukuhirmu niin ei semmoinen korttiin sovi.
Minusta häälahja on perinne, joka kuuluu häihin, mutta turhan kiinalaisen roinan kasaaminen on typerää.
Häämatkakin on aika paljon helpompi siellä netissä maksaa, jos ne rahat ovat tilillä, eikä jossain kirjekuorissa, onko enää edes pankkeja missään, johon niitä rahoja pääsisi laittamaan tilille ja paljonko tuollaisesta palvelusta veloitetaan, missä se sijaitsee ja miten harvoin se on auki jne. Kuulostaa hankalalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä hiertää se, että rahan pummaaminen kirjoittamalla tilinumero kutsuun on erittäin WT, moukkamaista ja junttia.
No se on sinun murheesi
Entä kun käteinen raha poistuu, eikä haluta tukea kiinalaista saate-teollisuutta?
Jääkö vaihtoehtoja, tilisiirto, mobilepay, siinäkö ne on?
PalstaTrolli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostaisin, jos se olisi jonkun hyväntekeväisyysyhdistyksen tilinumero eli pari pyytäisi lahjojen sijaan lahjoitusta esim. lasten, nuorten, vanhusten, eläinten tai luonnon hyväksi.
Muussa tapauksessa tulee tunne, että maksan häiden tarjoiluista.
Rahaa siis pitäisi laittaa jollekin koijarille?
No, onhan se toiminnanjohtaja palkkansa ansainnut.
Ei oo pakko. Saa laittaa jos haluu. Häihinkään ei ole pakko tulla jos ei haluu.
Vierailija kirjoitti:
Entä kun käteinen raha poistuu, eikä haluta tukea kiinalaista saate-teollisuutta?
Jääkö vaihtoehtoja, tilisiirto, mobilepay, siinäkö ne on?
Ei käteinen ole mihinkään poistumassa. Aika harva kylä on, jossa ei olisi automaattia tai edes kaupankassaa, josta rahaa saa nostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan samanlaista pummaamista. Pyytämättä annetut rahakuoret ovat ainoa oikea ja ei-törkeä tapa vastaanottaa rahaa häissä.
Sen on kyllä vieraana saanyt nähdä, että jos kutsussa ei ole mitään selvää toivetta, tuo osa vieraista väkisin tavaraa. Mikä järki siinäkään on.
Juuri siksi, kun kaikki tarvittava on hankittu, ei pitäisi pyytää mitään, koska muuten tulee tunne, että joutuu maksamaan omat häätarjoilunsa. Lahjoitus hyväntekeväisyyteen on silloin oikea ratkaisu.
Tekin olisitte luultavasti saaneet sen sänkynne niiden häiden hinnalla, mutta halusitte molemmat, häät ja sängyn, joten laitoitte käytännössä häävieraat maksamaan omat hääkustannuksensa.