3v pojalla ' palanut' pylly!!! Mikä avuksi????? Millanen on vaippa-ihottuma?
Pojalla on yövaippa, ja nyt on tosi punanen reiän ympärys ollut jo pari päivää. Oon laittanut Bepanthenia (sitä paksumpaa) ja myös koittanut aloe veraa. Mut eipä oo auttanut vaikka yleensä tuo bepanthen auttaa. Nytkin poika unissaan voihkii :(. Epäilen syyksi PIRKKA-vaippoja, joita oon nyt käyttänyt vajaa pari viikkoa. 11kk siskolla on myös palanut pylly ja vaikea saada parantumaan. Hänellä samanmerkkinen vaippa nyt käytössä. Voisko tuo pirkka olla syynä näihin molempiin????????!!!!!!!!!
Kommentit (11)
pesun jälkeen laittaa pelkkää perunajauhoa ja joka toinen pesu sitten rasvaa.
Mut miten saan tuon raukan parantumaan? Kurjaa laittaa rasvaa, kun ei ole vaippaa päivällä. Tulee siis housuista läpi se rasva.
Entä kun n. kuukausi sitten vaihdettiin takaisin norm maitoon laktoosittomasta maidosta. Mitään muita oireita ei ole ollut. Voisko olla kuiteski hyla-homma. Eli tavallisesta maidosta johtua tuo?
Jos tuo johtuisi vaipasta, niin kyllä se koko peppu olisi punainen eikä vaan pyllyreikä. Onko lapsi syönyt lähiaikoina (parin päivän sisällä) mitään uutta tai outoa? Voipi olla allergiaa.
Anna lapsen olla päivällä ilman housuja, jos vaan mahdollista. Siis ihan pylly paljaana.
Joku mainitsi ettei olis kihomatoja vain. Tarkistin tilanteen ja siellä oli KIHOMATO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Voi peräreikä että mulla ärsyttää!!!
SITTEN NÄKÖJÄÄN OLLEET TÄYSIN KUIVIA JO ALLE VUODEN IKÄISENÄ, KUN SÄ OLET NOIN VITUN KUSIPÄÄ.
Mutta se johtuu ripulista.
Ripulikakka on niin ärtsyä että polttaa pepun pian jos ei heti vaihda. Meillä on pojan maha helposti ripulilla esim. antibioottien vuoksi ja silloin on tosi hankalaa. sinkkivoide ja bepanthen ja huolellinen tuuletus pesun jälkeen kyllä auttavat. Apteekin sinkkivoide on ollut hyvä.
kun olen huomannnut lapsillani kihomatoja ,olen pesaissut pyllyn vedellä ja laittanut paksun kerroksen vaseliinirasvaa pyllyyn . lapset ovat ilmoittaneet että kutina loppuu heti.. puhtaat alkkarit tai vaippa , seuraavana aamuna apteekkin hakemaan pyrviniä tai vermoksia..
Jos poikasi on allerginen suklaalle, voi " suklaakakka" polttaa pyllyn... Meillä ystäväperheellä näin..
vaipat pois.