Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tietoa miksi VR muutti makuuhytit semmoisiksi, että pitää varata koko hytti?

Vierailija
11.09.2023 |

Aiemmin pystyi varata makuupaikan, nyt pitää varata koko hytti.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän tuo on. Kun on mukana joku 2-3k laskettelugearia, ihan mielelläni maksan siitä ettei hyttiin tule tampereelta mikään nistinipa.

Ei ne Tampereen nistinipat millään makuupaikoilla matkusta.

Itseltä lähtenyt juurikin Tampereen kohdalla junasta tavaraa ulos, mutta päiväjunasta istumapaikalta. Yöjunassa makuupaikalta ei koskaan, vaikka oon nukkunut tuntemattomien kanssa. Aina olleet ok tyyppejä.

Ei tietenkään, ei se nistinipa lähde edes junan mukaan vaan poistuu ennenkuin yöjuna jatkaa matkaa. Mutta jos on mahdollista tulla muiden samaan hyttiin kesken matkan, niin ovi pitää jättää auki ja se nistinipa "kyselee" oliko hänen kaverit jo tässä hytissä ja joink lähtee kamat jos olet vessassa käymässä. Oma hytti, kaikki avainkortit itsellä, ovi lukossa ja nistinipa kokeilee vaan ovenkahvaa.

Vierailija
22/37 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se kiva nukkua vieraan miehen kanssa petipaikoilla kaksin hytissä, jolla silmät kiiluu ja suoro sojottaa 😳

Pakko kysyä, millainen on kiiluvasilmäinen ja suorona sojottava junan makuuhytti? Onko VR:lle tullut jotain uusia makuuvaunuja?

Se on uusi platinum full body experience- luokka, sisältää aikuisviihteen ja liukkarit. Sukupuolineutraali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se kiva nukkua vieraan miehen kanssa petipaikoilla kaksin hytissä, jolla silmät kiiluu ja suoro sojottaa 😳

Pakko kysyä, millainen on kiiluvasilmäinen ja suorona sojottava junan makuuhytti? Onko VR:lle tullut jotain uusia makuuvaunuja?

Mä oon varmaan jotenkin yksinkertainen, mutta nauroin tälle (sekä eka kommentti että etenkin tämä jälkimmäinen) ihan katketakseni yksin myöhään eilen illalla. Kuulosti vaan niin koomiselta. 🤣🤣🤣 Tuntui että naurusta ei tule loppua! 🤣 Joo, olen yksinkertainen ja kaikenlainen sanahuumori ja pölhöily näköjään naurattaa...

Vierailija
24/37 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon opiskellut Rovaniemellä ja tota väliä menin usein.

Ostin paikan ajoissa ja ot8n alasängyn.

Monta krs, tosi monta joku alkoi valittaa haluan alasängyn ja muistan usein äiti tuli lasten kanssa.

Oon sitten ilmoittanut konnarille tämä ei ole sallittua ja sain hytin itselleni.

Ja äiti oli vihainen. unohti vaan lukea säännöt

Vierailija
25/37 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Suomen yöjunien hytit oli(si) kyllä joo vähän ahdistavia jonkun vieraan ihmisen kanssa. Ne on niin tiiviitä, ulkoa ei näe sisälle ja tosiaan nykyään yleensä vain yksi vieras ihminen hytissä mukana. Muualla Euroopassa on monesti yöjunissa halvempia koppeja, joissa on kuusi sänkyä ja ne ovat vähän avoivemman tuntuisia, vaikka käytävään antavien ikkunoiden eteen saa toki verhot ja oven kiinni yms. Kuitenkaan eivät tunnu niin ahdistavilta.

Vierailija
26/37 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyi varata??? Mitä murreta tuo on?

Vierailija
27/37 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon varmaan jotenkin yksinkertainen, mutta nauroin tälle (sekä eka kommentti että etenkin tämä jälkimmäinen) ihan katketakseni yksin myöhään eilen illalla. Kuulosti vaan niin koomiselta. 🤣🤣🤣 Tuntui että naurusta ei tule loppua! 🤣 Joo, olen yksinkertainen ja kaikenlainen sanahuumori ja pölhöily näköjään naurattaa...

Sanahuumorin ja pöhlöilyn ystävänä isken kiinni välittömästi aina kun sanajärjestys on tulkittavissa ja ymmärrettävissä toisin kuin kirjoittaja (oletettavasti) on sen tarkoittanut.

- se jota lainasit

Vierailija
28/37 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanahuumorin ja pöhlöilyn ystävänä isken kiinni välittömästi aina kun sanajärjestys on tulkittavissa ja ymmärrettävissä toisin kuin kirjoittaja (oletettavasti) on sen tarkoittanut.

- se jota lainasit

Joo ja kun on tarpeeksi paljon roikkunut täällä palstalla, eli aivan liikaa, niin näitä sanajärjestysvirheitä on oppinut näkemään entistä koomisemmassa valossa.

Mua naurattaa jopa monet autocorrect-virheet, koska sen seurauksena syntyy usein ihan pöhköjä lauseita. 😄

Vierailija
29/37 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi! En ikinä voisi nukkua ventovieraan kanssa samassa hytissä. Hyi olkoon!!

Oon heseläinen joka ensin oli Rovaniemillä armeijassa ja sitten opiskeli oulussa.

Jatkuvasti vuosia kolusin noita yöjunia. Melkein aina ostin repullisen kaljaa ja loput rahat join ravintolavaunussa.

Tuhansia tarinoita olisi kerrottavana ysärin ja nollarin yöjunamatkoista.

Koskaan en ollut junan ainoa juoppo. Joka matkalla ravintolavaunut täynnä ja iloisesti juopunutta porukkaa junissa. Ravintolavaunusta oli yleensä aina jatkobileet tupakkakopeissa, usein jonkun makuuhytissä.

Seksiä harrastettiin, monesti olin tuollaisen yksinäisen petipqikkalqisen sängyssä tai itselläni oli sänkypqikkq mutta ei koko hyttiä- sanomista tuli usein.

Kerran sekstailtiin armottomasti erään punapää kanssa hänen makuuhytissään ja siellä oli joitain nörttejä muut niin meidät jätettiin Tampereelle keskellä yötä konnarin toimesta, se oli kauhea yö.

Yhtäkkiä kesken aktin alettiin yläsängyistä kiljumaan, valot sytytettiin ja meitä syytettiin vaikka mistä- valehtelimme olevamme naimisissa mutta emme ehkä kovin uskottavasti.

Kyllä oli kosteaa yöjunamatkailu pitkälle 2000 luvulle. Nykyään naurattaa junissa joskus niitä reissuja muistella.

Oot vissiin Hesessä ( = Hesburgerissa ) töissä, mutta helsinkiläinen et ainakaan. Kumma satusetä/täti tuli kertomaan fantasioitaan.

Vierailija
30/37 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan myötä tosiaan muuttui ja enemmän on myös kysyntää kokohyteille, kuin mies-/naispaikoille. Ne joilla ei ole varaa kokonaiseen hyttiin, niin nuokkuvat sitten päivävaunussa matkansa.

Vierailija
31/37 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon opiskellut Rovaniemellä ja tota väliä menin usein.

Ostin paikan ajoissa ja ot8n alasängyn.

Monta krs, tosi monta joku alkoi valittaa haluan alasängyn ja muistan usein äiti tuli lasten kanssa.

Oon sitten ilmoittanut konnarille tämä ei ole sallittua ja sain hytin itselleni.

Ja äiti oli vihainen. unohti vaan lukea säännöt

Taas tämä satuileva kirjoittaja, jonka sanavarastoon ei kuulu ETTÄ.

Vierailija
32/37 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikkalaisten ja arabien vuoksi tämä muutos tehtiin. Ne tunkeutuvat jo parvekkeelle r a i s k a a m a a n, naisella ei olsisi mitään mahdollisuutta tuolla.

Vierailija
33/37 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei oikein pysty yöjunan päivävaunussakaan matkustamaan yön yli, koska intercity-vaunuissa on niin kovat penkit ettei niillä voi nukkua. Vanhojen sinisten vaunujen pehmeillä penkeillä vielä pystyi nukkumaan.

Vierailija
34/37 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi että tommonen kun osuisi samaan hyttiin, niin nautittaisiin, eikä kyllä nukuttaisi hetkeäkään.

Vuorotellen tekisimme toisillemme tiukan tuijotuksen tunteen.

Aamustondiksen koittaessa ne hyödynnettäisiin uudelleen, ennen kuin erkanemme perillä.

Vierailija
35/37 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, koko hytti kiitos. Ei missään tapauksessa jotain outoa samaan hyttiin.

Vierailija
36/37 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ole sellaisia kapselihotellityyppisiä vaunuja? Silloin ei tarvitsisi maksaa kokonaisesta hytistä jos matkustaa yksin ja toisaalta olisi kuitenkin oma lukittava tila.

Vierailija
37/37 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää ei oikein pysty yöjunan päivävaunussakaan matkustamaan yön yli, koska intercity-vaunuissa on niin kovat penkit ettei niillä voi nukkua. Vanhojen sinisten vaunujen pehmeillä penkeillä vielä pystyi nukkumaan.

Opiskeluaikoina 2000-luvun alkupuolella kuljin melkein aina yöjunalla kun menin kotona käymään. Monta yötä tuli noilla sinisten junien penkeillä nukuttua. Eihän se nukkumismukavuus nyt huippua ollut, mutta aikaa säästyi kun kulki yöjunalla ja rahaa säästyi kun ei ottanut makuuvaunupaikkaa. Nykyjunien ahtailla ja kovilla penkeillä ei voi kuvitellakaan nukkuvansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi