Oletko jouluihminen?
Minulla se menee siinä sivussa. Vietän kyllä muiden mukana. Mutta joulumakeiset syyskuussa ovat järjettömiä.
Minulle joulu on kaupan valmiit laatikot, valmis kinkku ja joululiina pöydällä ja konvehtirasia. minimaalisella vaivalla ja määrällä joulun tuntu. Sitten eteenpäin.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Olen todellakin. Joulumusiikki, kynttilät, jouluvalot, glögi... Ihanaa aikaa. Kohta sitä saa alkaa viettää, ainakin me innokkaimmat.
Vietitkö eilen satasta ?
Ei joulussa mitään vikaa ole, mutta järjetön hössötys joulun ympärillä on ärsyttävää.
Olen jouluihminen. Säästösyistä olen jo ostanut ensimmäiset lasten joululahjat. Rahaa ei ole paljon, mutta lapsille haluan tarjota kunnon joulun. Siispä lahjoja ostelen monta kuukautta. Kuuset ja koristeet tulee meille joulukuun alussa ja loppiaisena pois!
Joku siinä ahdistaa! Hirveä hössötys parin päivän takia. Joulukorttejakaan ei kukaan enää lähetä, ei viestitä tai soita. Viime jouluna päätin että haluan jouluksi pois täältä.
En ole. Vietän joulun hyvin minimalistisesti ja vähäeleisesti. Käyn kirkossa ja ehkä kauneimmissa joululauluissa. Kotiin laitan muutaman koristeen. Ja läheisille ostan muutaman lahjan. Jouluherkuista kelpuutan vain lanttulaatikon ja suklaan.
Pidän joulusta. Silloin vietän minulle kaikkein Rakkaimman syntymäjuhlaa.
Olen jo hankkinut ja tehnyt ison osan lähisuvun joululahjoista. Osa on jo paketissakin. Kohta alkaa joulukorttiaskartelut. Olen luonnosta hankkinut aineksia. Marjat on poimittu pakastimeen joulun jäädykkeitä ja kakkuja varten. Kaapit siivosin jo kesällä, kun oli aikaa, ettei jouluruuhkassa tarvitse. Joulumatot pesin kesällä mattolaiturilla. Eli kaikenlaista olen puuhannut jo joulun eteen. Isommat siivoukset, leipomiset, ruuanlaitot jne hoidan marras-joulukuussa.
Joskus vuosia sitten olin mutta nykyisin joulusta on kadonnut taika.
Olen todellakin. Joulumusiikki, kynttilät, jouluvalot, glögi... Ihanaa aikaa. Kohta sitä saa alkaa viettää, ainakin me innokkaimmat.