Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erisuuruiset tulot avoliitossa

Vierailija
11.09.2023 |

Minä tienaan paljon vähemmän kuin mies koska mun alalla vaan on pienempi palkka enkä osaa tehdä mitään muuta. Aiemmin tämä ei ollut ongelma mutta yhtäkkiä mies on keksinyt että hän muka kustantaa kaiken meidän perheessä. Miehellä on lapsi vielä mikä tietenkin vie paljon rahaa myös. Aiemmin ollaan maksettu summittaisesti vuokraa, sähkölaskun yms ja ruokakaupassa maksellaan noin vuoron perään. Mutta tietenkään en voi osallistua niin paljon kuluihin kuin hän. Mutta kaikki mitä tienaan myöskin menee, että itselleni en koskaan saa mitään hankittua enkä nyt enää arvaa semmoista edes haaveilla koska tästä raha-asiasta nyt nousi todella iso ongelma. Mikä neuvoksi?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulojen ero on valtava - miehen tulot nelinkertaiset minuun verrattuna. Kummallakin on oma koti ja periaatteena on talossa talon tavat ja kumpikin kustantaa kodissaan esim. ruuat - minun luonani ruoka on edullisempaa - ostan kallista lihaa harvoin.

Mutta Ap:n tapauksessa kulujen jakoon vaikuttaa myös lapsi - asumiskulujen jakaminenkaan puoliksi ei tunnu täysin oikealta, jos asunto on lapsen vuoksi isompi, ruokakulujen jo pelkästään parisuhteessa puoliksi on harvoin reilua.

Ilmeisesti miehelläsi on taloudellisesti tiukempaa, kun jako herättää närää. 

Vierailija
22/22 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänkäti Jänkäti. Kai syötte hyvin ainakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla