Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko lattiat pestä?

Vierailija
10.09.2023 |

Minulla on kolme alle kouluikäistä lasta, joista nuorimman kanssa olen parhaillaan äitiyslomalla. Mies joutuu työn puolesta olemaan usein monta päivää pois kotoa eli minä olen vastuussa arjen pyörittämisestä. Kultainen anoppini jäi eläkkeelle juhannuksen jälkeen ja on ollut meillä paljon auttamassa. Hänen ansiostaan olen saanut nukuttua ja koen jaksavani hyvin. Lasten syntymän jälkeen meistä on tullut läheisiä. Hän on oikeastaan paras ystäväni. Hän on myös sellainen talousihminen, jollainen oma äitini ei todellakaan ollut.

No, anoppi on tosiaan kultainen ja korvaamaton apu. Välillä syntyy silti tilanteita, joissa hän tekee mielestäni hieman "turhaa" työtä. Tänään olin saanut lapsille aamupalan pöytään, kun hän sanoi, että voisi pestä yläkerran lattiat tänään. Hän kysyi, saisiko pestä myös meidän makuuhuoneemme lattian vai kokisinko sen liian tungettelevaksi. En osannut sanoa tuohon mitään. Pestä lattiat? Siis *lattiat*?

Peseekö joku oikeasti lattioita? Meillä on kyllä robotti-imuri, mutta anoppi puhui siis lattioiden *pesemisestä*, ei imuroimisesta. Nyt olen tässä että olisiko minun kuulunut pestä lattiat jossain vaiheessa vai onko tämä taas joku "vanhan kansan" juttu niin kuin esim. mattojen tamppaaminen.

Sanoin anopille, että ei hänen tarvitse pestä lattioita. Anoppi sanoi, että ne olisi hyvä pestä, kun kuulemma lasten sukat tarttuvat lattiaan. Minun kotonani on aina ollut sillä tavalla vähän "karheat" lattiat. Selitin anopille, että se on vaan laminaatin ominaisuus. Anoppi sanoi, että haluaisi silti pestä lattiat. Hän on ihana ja kultainen, joten hän voi halutessaan pestä vaikka kattomme. Siksi minä sanoin vain kiitos ja annoin asian olla, mutta nyt anoppi siis ihan oikeasti jynssää yläkerrassa lattioita.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattiat on pestävä KONTATEN! Vai elättejä pellossa?

Juuri näin. Lattiat kuuluu pestä kärsien. Jos konttaamisesta ei tule tarpeeksi kärsimystä, pitää läimiä itseään rätillä niin että tulee punaisia laikkuja iholle.

Vierailija
22/27 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, yök, yök, tässä yksi syy, miksen tehnyt ammattivuosina kotisiivouksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tosiaan ole vielä koskaan pessyt asuntonne lattioita?!

Mahtaa olla aika karseassa kunnossa. Omassa työpaikassani ei varsinaisesti pestä lattioita, ja sen kyllä näkee jo vuodessa.

Vierailija
24/27 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai anoppi oli tietoinen laminaatin ominaisuuksista eikä nyt tosiaan läträä vettä ja jynssää tosissaan.

Vierailija
25/27 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen (luuttuan) lattiat kerran kahdessa viikossa, imuroin kerran viikossa, koska kotona asuu koiria.

Vierailija
26/27 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä pestään lattiat, vaikka meillä ei ole koiraa, eikä lapsia, eikä lontostella kengät jalassa sisällä. Pesulla en tarkoita veden kaatamista lattialle, vaan ämpäriin laitetaan pesuainetta, lattialiina kastetaan siinä sekä kierretään kuivemmaksi, liina lastan ympärille ja sen kanssa käydään lattiat läpi. Pesen lattiat 3-4 kertaa vuodessa ja kyllä meillä ainakin jää ämpäriin harmaa likavesi. Oon ihan hämmästynyt, jos lattioita ei pestä vuosiin. Ikää on vähän yli 40.

Vierailija
27/27 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen viikko pesen ja likaista pesuvettä tulee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän