Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi varsinkin suomalaiset ovat niin vaatimattomia, hymyttömiä ja vakavia?

Vierailija
10.09.2023 |

Totisia torvensoittajia... hymy irtoaa harvoin ja jos irtoaa, sitten taas katse maan rajaan ettei vaan anna väärää kuvaa. Small talk ei onnistu, puhe on hiljaista mutinaa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot hampaat, ei rahaa korjata. Köyhyys on totista, ei naurata. Onneksi Alex Stubb on olemassa todisteena erilaisesta, paremmasta suomalaisesta.

Vierailija
22/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asukkaat esittelevät mielellään omaisuuttaan (vaatteita, tavaraa), vaikka heillä ei ole mitään kun ovat vain vuokralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsesta asti ollut enemmän vähän ujo ja vakava pohtija. Ei tarkoita huumorintajuttomuutta. Lisäksi hampaat on rumat ja näytän nauraessani ihan hirveältä niin usein vaan hymyilen suu kiinni. 

Vierailija
24/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaamme mukaan yritämme piilottaa sen että olemme se maailman onnellisin kansa

Vierailija
25/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun suomi on maailman onnellisin maa. 

Ja senhän huomaa.

Vierailija
26/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut ihan viime aikoinakin tosi ystävällistä kohtelua esimerkiksi kaupassa. Vanha mies ojensi minulle ostoskorin hymyn kera, ikäiseni nainen päästi minut jonon ohi kun minulla oli vähemmän ostoksia, naapuri hymyili ja moikkasi jne. Mutta asunkin Helsingissä, ehkä se vaikuttaa.

Vierailija
27/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaamme mukaan yritämme piilottaa sen että olemme se maailman onnellisin kansa

Muut tulisivat liian kateellisiksi, jos me näytettäisiin onnellisiuttamme ulospäin.

Vierailija
28/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi tarjoaa vain kurjuutta kansalaisilleen.

Minkälaista viihdykettä ja missä valtion pitäisi sinulle tarjota?

Vierailija
29/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, eikös tämän kansan pitänyt olla maailman onnellisin kansa?

On taas muroihimme kustu ja pidetty pilkkanaan, tulis sukulaiset iivanat ja päästäisi pahasta veljeskansan, jos tässä kerran samaa kansaa

Jos ette tiedä ko juttua, tsiikatkaa bitchutesta video aiheesta v e n ä l ä i s e t o v at s u o m a l a i s i a, niin saatatte vähän yllättyä.

Vierailija
30/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itänaapurista johtuu sekä köyhyys että ilottomuus; heikkoa kohtaa ei kannata paljastaa.

Vierailija
31/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itänaapurista johtuu sekä köyhyys että ilottomuus; heikkoa kohtaa ei kannata paljastaa.

Ei johdu, vaan hallituksemme sanoivat välit poikki ja siksi ollaan kusessa.

Vierailija
32/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimattomuus on hyve, ap.

Vierailija
33/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä päin asut. Itse pk seudulla ja usein törmään kivoihin ja ulospäinsuuntautuneisiin ihmisiin. Olen itse myös sosiaalinen, iloinen ja ystävällinen.

Vierailija
34/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen historia tukee pessimismiä. Miekkalähetystä, kolonialismia, vieraiden hallitsijoiden veroja ja sotia, kansanmurha, orjaksiryöstöä, sortokausia ja valloituspyrkimyksiä. Ja pieni, köyhä kansa jonka leipä on tiukassa hallaisessa suomaassa. Siinä on tyhjännaurajia katsottu vähän alta kulmain

Vierailija
35/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut ihan viime aikoinakin tosi ystävällistä kohtelua esimerkiksi kaupassa. Vanha mies ojensi minulle ostoskorin hymyn kera, ikäiseni nainen päästi minut jonon ohi kun minulla oli vähemmän ostoksia, naapuri hymyili ja moikkasi jne. Mutta asunkin Helsingissä, ehkä se vaikuttaa.

Näytätkö rikkaalta? Itsellä kun on ykköset päällä, saa kaikkialla iloista palvelua ja iloisia ilmeitä.

Ihan totta, tein tällaisen testin, ei sillä etteikö muutenkin saisi kaupoista hyvää palvelua, mutta ykkösissä saa vielä ekstrahyvää palvelua ja muilta asiakkailta iloisia ilmeitä ja ko. apuja, joita mainitsit.

Tehkääpä testi tekin.

Vierailija
36/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen historia tukee pessimismiä. Miekkalähetystä, kolonialismia, vieraiden hallitsijoiden veroja ja sotia, kansanmurha, orjaksiryöstöä, sortokausia ja valloituspyrkimyksiä. Ja pieni, köyhä kansa jonka leipä on tiukassa hallaisessa suomaassa. Siinä on tyhjännaurajia katsottu vähän alta kulmain

Joo, noinhan meille on sujuvasti valehdellut jo koulusta lähtien,

mutta jos perehdyt ihan todelliseen Suomen historiaan kunigaskuntineen, huomaat, että meiltä on salattu ihan kaikki.

Vierailija
37/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin. Yhdessä Keskisarjan luennossa oli hyvä pointti, että suomalaiset ovat metsäkansaa koska tie tarkoitti ennen aina vaaraa. Tien varressa asuminen tarkoitti ennen sitä, että omat ja vieraat sotajoukot ryöstivät kaiken mikä irti lähtee. Ennen armeijan muonituskin tapahtui niin, että mentiin taloihinja otettiin mukaan kaikki ruoka, ja asukkaat kuolivat seuraavana talvena nälkään. Metsä oli suomalaiselle turva. Se on osana muovannut kansanluonnetta,

Vierailija
38/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäkuri. Kun "suomalaiset ei puhu, ei hymyile, ei osaa englantia, ei ole huumorintajua" jne. Ihan kuin nuo olisi jotain geneettisiä ominaisuuksia. Itseäni ahdistaa monissa tilanteissa, kun pitää ahtaa itsensä tuohon hiljaisen ja vakavan ihmisen rooliin vaikka en ole yhtään sellainen oikeasti. Siksi jopa välttelen ihmisiä, en jatkuvasti jaksa esittää olevani jotain muuta. En jaksa olla jatkuvasti oman elämäni Kaurismäki-elokuvassa.

Toisaalta itsellä kasvonpiirteet rajoittaa hymyilyäni. Usein luulen hymyileväni mutta peilistä ja kuvista näkyvä RBF sanoo ihan muuta....

Vierailija
39/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole pahemmin aihetta henkselien paukutteluun ja ilakointiin.

Vierailija
40/44 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahantahtoisia ja vahingoniloisia.