Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläisten palkkatulojen keskiarvo on 3484 €/kk. Yllätkö samaan?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja ei ole mikään tilastotieteilijä. Se on jakanut vuosiansion 12:sta, eikä älynnyt huomioida edes loma- ja lomaltapaluurahoja. Puhumattakaan muista kertaluonteisista eristä, kuten bonuksista jne.

Vierailija
22/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Koko maassa 2% ja Helsingissäkin vain 4% ansaitsee enemmän kuin minä. Tuntuu aivan uskomattomalta, kun katsoo millaista elintasoa ihmiset pitävät.

Itse kuulun ylinpään tulodesiiliin, mutta koska olen kahden lapsen yh, olemme keskiluokkalaisella helsinkiläisellä alueella keskimääräistä köyhempi perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma palkka 4052e/kk, asun vantaalla lähiössä.

M40

Vierailija
24/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo yllän ja hieman menee ylikin. Jännä muuten miten Helsingissä kroisokset ja köyhälistö asuu viereisissä kaupunginosissa. 

Vasemmistolaisen asuntopolitiikan takia asuvat jopa samassa talossa. Kansaa halutaa sekoittaa, joten työttömälle maahanmuuttajalle voidaan kaupungin toimesta järjestää asunto Eirasta. Sitten ihmetellään, miksi Persut lisäävät kannatustaan.

Vierailija
25/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo aikaisemmin nähty, että tämän palstan kirjoittajat kuuluvat palkkatulojen korkeimpaan kymmenykseen.

Minua ei edes ole tuossa taulukossa joka päättyy 100000€/ v tasolle ja tämä on totta

Vierailija
26/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Koko maassa 2% ja Helsingissäkin vain 4% ansaitsee enemmän kuin minä. Tuntuu aivan uskomattomalta, kun katsoo millaista elintasoa ihmiset pitävät.

Itse kuulun ylinpään tulodesiiliin, mutta koska olen kahden lapsen yh, olemme keskiluokkalaisella helsinkiläisellä alueella keskimääräistä köyhempi perhe.

Tilastokeskus joskus laski, että saman elintason, minkä sinkku saa 2000€:lla, puliso saa jo 1400€:lla ja lapset 300-600€:lla iästä riippuen.

Vierailija
27/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot ylittivät tuon rajan vuonna 2007 kun olin 30 vuotias. Nykyään työnantaja arvio työpanokseni hinnaksi 9000 eur kuukaudessa (josta noin kolmannes on saavutuksiin sidottua).

Työmäärä ei ole kyllä muuttunut mihinkään. Tuntimääräisesri eniten töitä tein 7-8v sitten jolloin ansiotaso oli 6500€ hujakoilla ja kilpailu kolleegoita vastaan kovinta. Nykyään kokemus ja vuosien mittaan syntyneet verkostot tasaavat peliä eikä tarvitse juosta koko aikaa kieli vyön alla.

Noin 5000€ palkkatasosta alkaen työehtoihin on liittynyt myös selkeä tulos-tai-ulos käytäntö. Eli päivääkään ei ole tuntunut siltä että lepäillään laakereilla vaan joka vuosi huonoiten työssään suoriutuva 10% on savustettu firmasta ulos. Tätä harva korkeita palkkoja taivasteleva ymmärtää.

Mielestäni reilu peli ja jokainen joka on tähän työhön hakeutunut on säännöt hyväksynyt.

M49, ammattina yritysten välinen kauppa teknologiateollisuudessa

Vierailija
28/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Aikuisten oikeinko?

Vierailija
29/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viddu mä saan palkkaa 4690€/kk ja mullon 25 senttiä oikees lahkees. Köyhät ja pienikulliset kyykkyyn!

Vierailija
30/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Tilastokeskus joskus laski, että saman elintason, minkä sinkku saa 2000€:lla, puliso saa jo 1400€:lla ja lapset 300-600€:lla iästä riippuen.

Joo, mutta kuka haluaa elää 2000 euroa ansaitsevan sinkun elämää?

Vierailija
31/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päälle pari tonnia täällä maalla...

Vierailija
32/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin vähemmän.

Pienipalkkaisena muutin pois Helsingistä. 

Vierailija
33/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jo aikaisemmin nähty, että tämän palstan kirjoittajat kuuluvat palkkatulojen korkeimpaan kymmenykseen.

Minua ei edes ole tuossa taulukossa joka päättyy 100000€/ v tasolle ja tämä on totta

Onneksi sinullakin on oikeus kirjoittaa vauvapalstalla. 

Vierailija
34/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Aikuisten oikeinko?

Niin Tilastokeskuksen sivut väittävät, enkä tohdi olla erimieltäkään.

Vierailija
35/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä se on suuri kusetus, rahaa ja asunnon saa vaikkei tee yhtään mitään.

Lisätuloja saa myymällä Espoolaisten fillareita Vantaalaisille.

Vierailija
36/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Tilastokeskus joskus laski, että saman elintason, minkä sinkku saa 2000€:lla, puoliso saa jo 1400€:lla ja lapset 300-600€:lla iästä riippuen.

Joo, mutta kuka haluaa elää 2000 euroa ansaitsevan sinkun elämää?

Tuo oli laskelma siitä, miten erilaiset asuinjärjestelyt vaikuttavat elintasoon. On aivan eri asia, millaiseen elintasoon kukin on tyytyväinen. Minä olen tyytyväinen, kun kulutan noin 2000€/kk. Jos tuo olisi nettopalkka, niin pitäisihän siihen ansaita jo noin 2800€/kk.

Vierailija
37/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma brutto 4800€/kk. Asun lähiössä

Vierailija
38/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy töissä se on suuri kusetus, rahaa ja asunnon saa vaikkei tee yhtään mitään.

Lisätuloja saa myymällä Espoolaisten fillareita Vantaalaisille.

Täh???

Vierailija
39/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Helsingin asiat tosiaan ovat monella tavalla niin päinvastaisia ja ironisia kuin mitä luulisi sitä hallitsevalta väeltä, kun siellä vain persuja 8%?

Miten siellä on juuri tätä ongelmaa, tuloeroja, jne.?

Vierailija
40/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sinullakin on oikeus kirjoittaa vauvapalstalla. 

Tällä palstalla olemme kommentteinemme samalla viivalla kun mammojen ja isukkien nuolisormi heilahtaa. Sitten vasta jyvät erottuvat akanoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan