Helsinkiläisten palkkatulojen keskiarvo on 3484 €/kk. Yllätkö samaan?
Kommentit (63)
Työmyyrä kirjoitti:
Koko maassa 2% ja Helsingissäkin vain 4% ansaitsee enemmän kuin minä. Tuntuu aivan uskomattomalta, kun katsoo millaista elintasoa ihmiset pitävät.
Itse kuulun ylinpään tulodesiiliin, mutta koska olen kahden lapsen yh, olemme keskiluokkalaisella helsinkiläisellä alueella keskimääräistä köyhempi perhe.
Oma palkka 4052e/kk, asun vantaalla lähiössä.
M40
Vierailija kirjoitti:
Joo yllän ja hieman menee ylikin. Jännä muuten miten Helsingissä kroisokset ja köyhälistö asuu viereisissä kaupunginosissa.
Vasemmistolaisen asuntopolitiikan takia asuvat jopa samassa talossa. Kansaa halutaa sekoittaa, joten työttömälle maahanmuuttajalle voidaan kaupungin toimesta järjestää asunto Eirasta. Sitten ihmetellään, miksi Persut lisäävät kannatustaan.
Vierailija kirjoitti:
On jo aikaisemmin nähty, että tämän palstan kirjoittajat kuuluvat palkkatulojen korkeimpaan kymmenykseen.
Minua ei edes ole tuossa taulukossa joka päättyy 100000€/ v tasolle ja tämä on totta
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Koko maassa 2% ja Helsingissäkin vain 4% ansaitsee enemmän kuin minä. Tuntuu aivan uskomattomalta, kun katsoo millaista elintasoa ihmiset pitävät.
Itse kuulun ylinpään tulodesiiliin, mutta koska olen kahden lapsen yh, olemme keskiluokkalaisella helsinkiläisellä alueella keskimääräistä köyhempi perhe.
Tilastokeskus joskus laski, että saman elintason, minkä sinkku saa 2000€:lla, puliso saa jo 1400€:lla ja lapset 300-600€:lla iästä riippuen.
Tulot ylittivät tuon rajan vuonna 2007 kun olin 30 vuotias. Nykyään työnantaja arvio työpanokseni hinnaksi 9000 eur kuukaudessa (josta noin kolmannes on saavutuksiin sidottua).
Työmäärä ei ole kyllä muuttunut mihinkään. Tuntimääräisesri eniten töitä tein 7-8v sitten jolloin ansiotaso oli 6500€ hujakoilla ja kilpailu kolleegoita vastaan kovinta. Nykyään kokemus ja vuosien mittaan syntyneet verkostot tasaavat peliä eikä tarvitse juosta koko aikaa kieli vyön alla.
Noin 5000€ palkkatasosta alkaen työehtoihin on liittynyt myös selkeä tulos-tai-ulos käytäntö. Eli päivääkään ei ole tuntunut siltä että lepäillään laakereilla vaan joka vuosi huonoiten työssään suoriutuva 10% on savustettu firmasta ulos. Tätä harva korkeita palkkoja taivasteleva ymmärtää.
Mielestäni reilu peli ja jokainen joka on tähän työhön hakeutunut on säännöt hyväksynyt.
M49, ammattina yritysten välinen kauppa teknologiateollisuudessa
Työmyyrä kirjoitti:
Aikuisten oikeinko?
Viddu mä saan palkkaa 4690€/kk ja mullon 25 senttiä oikees lahkees. Köyhät ja pienikulliset kyykkyyn!
Työmyyrä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Tilastokeskus joskus laski, että saman elintason, minkä sinkku saa 2000€:lla, puliso saa jo 1400€:lla ja lapset 300-600€:lla iästä riippuen.
Joo, mutta kuka haluaa elää 2000 euroa ansaitsevan sinkun elämää?
Vähän päälle pari tonnia täällä maalla...
Tonnin vähemmän.
Pienipalkkaisena muutin pois Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jo aikaisemmin nähty, että tämän palstan kirjoittajat kuuluvat palkkatulojen korkeimpaan kymmenykseen.
Minua ei edes ole tuossa taulukossa joka päättyy 100000€/ v tasolle ja tämä on totta
Onneksi sinullakin on oikeus kirjoittaa vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Aikuisten oikeinko?
Niin Tilastokeskuksen sivut väittävät, enkä tohdi olla erimieltäkään.
En käy töissä se on suuri kusetus, rahaa ja asunnon saa vaikkei tee yhtään mitään.
Lisätuloja saa myymällä Espoolaisten fillareita Vantaalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Tilastokeskus joskus laski, että saman elintason, minkä sinkku saa 2000€:lla, puoliso saa jo 1400€:lla ja lapset 300-600€:lla iästä riippuen.
Joo, mutta kuka haluaa elää 2000 euroa ansaitsevan sinkun elämää?
Tuo oli laskelma siitä, miten erilaiset asuinjärjestelyt vaikuttavat elintasoon. On aivan eri asia, millaiseen elintasoon kukin on tyytyväinen. Minä olen tyytyväinen, kun kulutan noin 2000€/kk. Jos tuo olisi nettopalkka, niin pitäisihän siihen ansaita jo noin 2800€/kk.
Oma brutto 4800€/kk. Asun lähiössä
Vierailija kirjoitti:
En käy töissä se on suuri kusetus, rahaa ja asunnon saa vaikkei tee yhtään mitään.
Lisätuloja saa myymällä Espoolaisten fillareita Vantaalaisille.
Täh???
Miten Helsingin asiat tosiaan ovat monella tavalla niin päinvastaisia ja ironisia kuin mitä luulisi sitä hallitsevalta väeltä, kun siellä vain persuja 8%?
Miten siellä on juuri tätä ongelmaa, tuloeroja, jne.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinullakin on oikeus kirjoittaa vauvapalstalla.
Tällä palstalla olemme kommentteinemme samalla viivalla kun mammojen ja isukkien nuolisormi heilahtaa. Sitten vasta jyvät erottuvat akanoista.
Toimittaja ei ole mikään tilastotieteilijä. Se on jakanut vuosiansion 12:sta, eikä älynnyt huomioida edes loma- ja lomaltapaluurahoja. Puhumattakaan muista kertaluonteisista eristä, kuten bonuksista jne.