Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan päässyt tekemään kykyjeni mukaista työtä.

Vierailija
09.09.2023 |

Muita?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muita?

Vierailija
2/9 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyvyttömille on hankala löytää tuottavaa puuhastelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita mansikanpoimijan hommia ensi kesänä.

Vierailija
4/9 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ne sinun kykysi mahtavat olla, joita kukaan ei arvosta, eikä ole valmis sinua palkkaamaan? Tai ainakin aina on joku, jolla on enemmän kykyä kuin sinulla.

Vierailija
5/9 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, tavallaan. Kaikilla ihmisillähän on joukko vahvuuksia ja heikkouksia. Onnekas on hän, jolla vahvuudet ja heikkoudet muodostavat siinä määrin koherentin kokonaisuuden, että pääsee hyödyntämään vahvuuksiaan ilman, että heikkoudet ovat liikaa haitaksi.

Minulle kaikki sellaiset työt joissa pääsisin käyttämään vahvuuksiani torppautuvat siihen, että niissä tarvittaisiin myös sellaisia ominaisuuksia, jotka ovat minulla äärimmäisiä heikkouksia.

Nykyinen hommani on sellainen, ettei vahvuuksistani ole siinä mitään hyötyä, mutta myöskään heikot puoleni eivät torpedoi toimintakykyäni siinä.

Vierailija
6/9 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi, tavallaan. Kaikilla ihmisillähän on joukko vahvuuksia ja heikkouksia. Onnekas on hän, jolla vahvuudet ja heikkoudet muodostavat siinä määrin koherentin kokonaisuuden, että pääsee hyödyntämään vahvuuksiaan ilman, että heikkoudet ovat liikaa haitaksi.

Minulle kaikki sellaiset työt joissa pääsisin käyttämään vahvuuksiani torppautuvat siihen, että niissä tarvittaisiin myös sellaisia ominaisuuksia, jotka ovat minulla äärimmäisiä heikkouksia.

Nykyinen hommani on sellainen, ettei vahvuuksistani ole siinä mitään hyötyä, mutta myöskään heikot puoleni eivät torpedoi toimintakykyäni siinä.

Etko turhaudu koska et saa käyttää vahvoja puoliasi?

Vierailija
7/9 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutamissa paikoissa ollut missä on pystynyt käyttämään paljon vahvuuksia, sen jälkeen tuntuu että kerta kerralta olen paljon enempi ollut paikoissa missä niitä vahvuuksia ei pääse lainkaan käyttämään ja päin vastoin halutaan just että käyttäisin enempi niitä taitoja, jotka ovat itselläni heikot tai eivät kiinnosta. :D mutta oma vvalinta tehdä keikkatyötä, keikkatyössä en ainakaan samalla tavalla pääse syvällisesti käyttämään vahvuuksia, mutta siellä ei vastuutakaan ole periaatteessa samaan tapaan.

Vierailija
8/9 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia kykyjä, kuten älykkyyttä, pitäisi päästä käyttämään. Vaikeaa toki on löytää täydellisiä töitä, jossa kaikki vaatimukset vastaisivat omia kykyjä. Mutta kyllä siihen voi pyrkiä, että löytäisi roolin tai tehtäviä, jotka sopivasti haastavat, tuntuvat järkeviltä, joissa pääsee käyttämään omaa osaamistaan ja kapasiteettiaan, Harju pohtii.

Se, mikä on mielekästä ja haastavaa yhdelle, ei välttämättä ole sitä toiselle. Tärkeintä olisi pohtia, sopiiko työ haasteiltaan ja vaatimuksiltaan tekijälle.

Vierailija
9/9 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etko turhaudu koska et saa käyttää vahvoja puoliasi?

No en minä voi olla oikein vihainen, kun ei kukaan minua kiellä, tai tielläni seiso. Enkä oikein ole sitä sorttia, että syyttäisin maailmaa omista ongelmistani. Harrastuksen puolella olen kuitenkin päässyt hyötymään vahvuuksistani ja siitä saan iloa. Nykyinen työni on ihan siedettävää ja oman mittapuuni mukaan hyvinpalkattua, jotan asiat voisi olla hyvin paljon huonomminkin.