Toimeentulotuki, 0€ loppukuulle
Minulle kävi niin, että entisenä peliriippuvaisena menin pelaamaan kaikki rahani mitä jäi pakollisten laskujen jälkeen. Nyt mietin, että onko minun mahdollisuutta saada toimeentulotukea tässä kuussa kelasta/sosiaalitoimesta? Olen raskaana ja asun yksin, ruokaan ei ole rahaa ja vanhempani/kaverit eivät pysty lainaamaan rahaa. Jos en saa tuota tukea niin mitähän minä sitten teen... tuntuu pahalta kun pystyin olemaan pelaamatta pitkän aikaa ja nyt retkahdin, erittäin huonolla hetkellä.
Kommentit (39)
Toimeentulotuki 0€ loppukuulle.
Minulle kävi niin että kävin kaupassa ja sorruin ostamaan kanervia tai mitä lie Callunoita. Nyt ei ole kuin 1600€ rahaa tilillä ja palkka tulee vasta 28. päivä. En saa yhtään toimeentulotukea.
Kela katsoo tiliotteet kolmelta (vai kahdelta)kuukaudelta ja samat tiedot menee sossulle. Kaikki tulot ja menot lasketaan tarkkaan. Ehkä jonkun lahjakortin ruokakauppaan saattaa saada.
Kela ei suomalaisille mitään maksa, mullakin ytk:n tulot viime kuussa ruhtinaalliset 305 egee. Kenkälankkia naamaan ja huivi päähän, sitte saa rahaa. Ja en saa asumislisää tai edes toimeentulotukea. Valituksia ja korjauspyyntöjä olen jättänyt mutta kaikissa sama vastaus että ei ei.
Sinulla on varmaan kaapissa makaronia, jauhelihaa, munaa ja maitoa, ostat vain sipulin niin saat makaronilaatikkoa, ei kestä kiittää!
TEE ITSESTÄSI LASTENSUOJELUILMOITUS. lAPSIHAN SULLA ON MAHASSA. tAI TEE ITSESTÄSI huoli-ilmoitus sossuille, ettet kykene hoitamaan raha-asioitasi, oot raskaana, ottaavat holhoukseen, saat holhoajan joka pitää rahasi mut ruokkii sua niin kun sairaita.
Pitääkö saada lapsi että saa enemmän tukia ja saa tuhlata enemmän peleihin. Ei tule onnistumaan vaan lapsesi huostaanotetaan heti kun se syntyy. Lasta ei pidetä nälässä.
Kela eikä Sossu ala hyysäämään, kun ongelma on itse aiheutettu. Ne tosiaan katsoo tarkasti paljon olet saanut rahaa, miinustaa pakolliset menot ja pelaamiseen käytetyt rahat ei kuulu pakollisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kela ei suomalaisille mitään maksa, mullakin ytk:n tulot viime kuussa ruhtinaalliset 305 egee. Kenkälankkia naamaan ja huivi päähän, sitte saa rahaa. Ja en saa asumislisää tai edes toimeentulotukea. Valituksia ja korjauspyyntöjä olen jättänyt mutta kaikissa sama vastaus että ei ei.
Ja ne perustelut ei ei -vastauksille on...?
Voi ei.. Mistä näitä sikiää :( ja adoptiota/sijaislasta ei saa, tai joutuu jonottaa monta vuotta. Mutta p,skat vanhemmat senkun lisääntyy.
Yksityisellä Kela-korvaukset poistuu hedelmöityshoidoista, ja julkinen hedelmöityshoito kuormittuu ja alkaa sanella entistä tiukempia hoitorajoja asiakkailleen.
Mielestäni kaikille banhemnatksi pyrkiville pitäis tehdä samat testit kun lapsettomuushoitoja hakeville. Tarkistetaan terveystiedot, luottotiedot, sossun tiedot, onko ylipainoa, riippuvuuksia jne. ja sitten vasta, jos olet lääkärin mielestä sopiva, saat luvan yrittää.
Miks lapsettomuudesta kärsivän pitää todistella lopun elämää olevansa tarpeeksi hyvä vanhempi, ja kaikki on syynissä. Sun raha-asiat, terveys tai paino.. Ja jos joku vähän klikkaa, heti sanotaan että ei hoitoja, eikä sijaisvanhemmuutta/adoptiota.
Mutta nää päihde/peliriippuvaiset vääntää muksuja minkä kerkee. Samat säännöt teille terveille, normaalin lisääntymiskyvyn omaaville. Sit saatte miettii, onko kivaa, kun toiset päättää saatko sä lapsia.
Jos kela tai sossu on raskaudesta tietoisia niin todennäköisesti tekevät ennakollisen lasun.
1. Ei "sinulle käynyt niin" vaan SINÄ TEIT NIIN
2. Hyväksy ja tunnusta ääneen sanoen
että sinä olet 100% idiootti. Sano ääneen MINÄ OLEN ÄÄLIÖ, MINÄ OLEN IDIOOTTI JA HUONO IHMINEN
3. Ala tekemään parempia päätöksiä ja valintoja.
4. Profit
Leipäjonon sapuskoilla joudut elämään.
No ei se vaikuta, oletko rahat tuhlannut vai et. Joko olet oikeutettu toimeentulotukeen tai et ole, mutta rahojen tuhlaaminen ei luo sitä oikeutta.
Ei tietenkään maksa.
Siis tuolla logiikallahan kaikki rahansa saa vaikka shoppailla, ja sitten hakea toimeentulotukea elämiseen?
Kela näkee tiliotteet. Jos Kela näkee, että rahaa menee satoja euroja humpuuki sivustoille, tulee kyselyä minne rahat on menneet. Eikä pelaaminen kuulu välttämättömiin asioihin
Vierailija kirjoitti:
Voi ei.. Mistä näitä sikiää :( ja adoptiota/sijaislasta ei saa, tai joutuu jonottaa monta vuotta. Mutta p,skat vanhemmat senkun lisääntyy.
Yksityisellä Kela-korvaukset poistuu hedelmöityshoidoista, ja julkinen hedelmöityshoito kuormittuu ja alkaa sanella entistä tiukempia hoitorajoja asiakkailleen.
Mielestäni kaikille banhemnatksi pyrkiville pitäis tehdä samat testit kun lapsettomuushoitoja hakeville. Tarkistetaan terveystiedot, luottotiedot, sossun tiedot, onko ylipainoa, riippuvuuksia jne. ja sitten vasta, jos olet lääkärin mielestä sopiva, saat luvan yrittää.
Miks lapsettomuudesta kärsivän pitää todistella lopun elämää olevansa tarpeeksi hyvä vanhempi, ja kaikki on syynissä. Sun raha-asiat, terveys tai paino.. Ja jos joku vähän klikkaa, heti sanotaan että ei hoitoja, eikä sijaisvanhemmuutta/adoptiota.
Mutta nää päihde/peliriippuvaiset vääntää muksuja minkä kerkee. Samat säännöt teille terveille, normaalin lisääntymiskyvyn omaaville. Sit saatte miettii, onko kivaa, kun toiset päättää saatko sä lapsia.
Voihan aloittaja vielä antaa lapsen adoptioon.
Voi luoja näitä avuttomia. Tee huoli-ilmoitus itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hedelmöityshoitoja, kun voi adoptoida ap:n lapsen tai muita lastenkoteihin sijoitettavia lapsia? Kyllä niille voi ryhtyä sijoituskodiksi ja kotisijoitus on aina ihan ok vaihtoehto lastenkodille, jos on tarjota hyvä ja terveellinen ympäristö. Ihmettelen, miksi ihmiset sijoittaa kovasti rahaa lastenhankintaan, kun voisi ottaa sijaislapsen vaikka synnäriltä suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Tee ap abortti.
Ei ole varaa. Ja jatkossa saa sitten melkein 100 euroa lapsilisää joka kuun 24. pvä pelaamiseen!
ei kovin ENTISELTÄ vaikuta.
"minäkin vedin entisenä alkkiksena tänään kauheet kaatokännit.".