Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi posti kulkee nykyään 10-12 päivää Suomen sisällä?

Vierailija
09.09.2023 |

Laskuissa on yleensä muutama päivä maksuaikaa jäljellä. Lehdet tulevat lähes 2 viikkoa myöhässä.

Muut huomanneet saman?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisjakelut tulevat ajallaan!

Kiitos kaupunkilehdistä.

Vierailija
2/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikeskuksia on vähennetty. Tampereelta Tampereelle lähetetty kirje kiertää Helsingin kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hämmentynyt, kun kortti Lapista Etelä-Suomeen meni kahdessa arkipäivässä perille!

Vierailija
4/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee vielä paperilaskuja vuonna 2023? Itse olen saanut kaikki sähköpostiin tai E-laskuna ellen muuta pyydä. Julkinen terveydenhuolto?

Vierailija
5/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee vielä paperilaskuja vuonna 2023? Itse olen saanut kaikki sähköpostiin tai E-laskuna ellen muuta pyydä. Julkinen terveydenhuolto?

Sieltä mistä nyt yleensä laskuja tulee. MINÄ annan tulla postissa kaikki missä ei vielä laskuuslisää.

Pönkitän osaltani postinjakajan työtä.

Vierailija
6/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virosta, Latviasta ja Liettuasta paketit tulee yleensä kolmessa päivässä joskun jopa kahdessa.

Vierailija
7/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä mistä nyt yleensä laskuja tulee. MINÄ annan tulla postissa kaikki missä ei vielä laskuuslisää.

Sama! Minulle tulee kaikki paperisina, koska

1. Työllistää postin työntekijöitä

2. Sähköpostiin minulla tulee järkyttävät määrät roskaa ja kaiken maailman uutiskirjeitä, en halua siirtää sinne laskuliikennettä

Vierailija
8/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että posti lennätetään Bangladeshiin. Siellä posti lajitellaan käsin postinumeroihin. Osa postista heitetään roskikseen. Missä postin vuosien varrella hukkaamat lähetykset muka voisivat olla? Sitä hukkunutta postia on yhteensä kymmenen merikontin verran.

Vierailija
9/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. Sähköpostiin minulla tulee järkyttävät määrät roskaa ja kaiken maailman uutiskirjeitä, en halua siirtää sinne laskuliikennettä

Kiinnosta kuin kilo kiviä Postin työntekijät. E-laskun voi laittaa maksuun automaattisesti ja S-postiin tulevissa on virtuaaliviidakoodi, jonka voi kopioida verkkopankkiin. Ei tarvitse naputella itse kaikkea ja tuplatarkistella. Säästyy aikaa ja vaivaa arkisesta askareesta, joka on muutenkin rasittava.

Vierailija
10/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnosta kuin kilo kiviä Postin työntekijät. E-laskun voi laittaa maksuun automaattisesti ja S-postiin tulevissa on virtuaaliviidakoodi, jonka voi kopioida verkkopankkiin. Ei tarvitse naputella itse kaikkea ja tuplatarkistella. Säästyy aikaa ja vaivaa arkisesta askareesta, joka on muutenkin rasittava.

Paperilaskun viivakoodista voi ottaa kuvan verkkopankin sovelluksella. Ei tarvitse näppäillä mitään.

Vierailija
11/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, miten muualla EU:ssa posti kulkee. Siis maiden sisällä? Onko jakelua joka arkipäivä ja missä maissa? Onko poikkeuksia ja mitkä?

Olisi todella hyvä tietää!

Vierailija
12/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Postin isot kihot palkitaan bonareilla...

Mistähän hyvästä..? 🤔

Vierailija
13/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti voisi vaihtaa nimensä (taas), koska ei ne ainakaan enää postia kuljeta. En sitten tiedä mitä nykyään tekevät.

Vierailija
14/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettavat kai että on kännykät ja pankin sovellus, johon tilataan e-laskut. Mutta liittymä maksaa Kuluineen melkein 30e vaikkei käyttäisi juuri nettiä puhelimen kautta eikä soittaisi kuin äidille + taloyhtiönetti maksuineen erikseen. Koska niitä ei saa samaan kuulemma, monena vuonna yritetty. Jos haluaa siis kuitukaapelin internetinkäyttöön, eikä langatonta.

Vierailija
15/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoella muuttu jakelu et joka toinen viikko ma, ke ja pe ja joka toinen viikko ti ja ti, et postit odottaa sitä kuuluisaa jako päivää.

T: avaruuden pääkaupungista

Vierailija
16/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelu huononee ja hidastuu.Hyvä puoli on se että postimaksut nousevat.

Vierailija
17/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIITÄ LEHTIÄ EI JAA POSTI, JOS TULEE MUKAMAS 2-VIIKKOA MYÖHÄSSÄ. SIIS VOI SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANA... ONKO NE LEIPURIT KOKKEJA? VARTIJAT POLIISEJA? VAI MITÄ NYT MEINAAT SANOA?

*Sarkastinen huokaus*

T: Ex-Postiukko...

Vierailija
18/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Postin isot kihot palkitaan bonareilla...

Mistähän hyvästä..? 🤔

Heidän työnsä on niiiiiin rankkaa. 

Vierailija
19/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että posti lennätetään Bangladeshiin. Siellä posti lajitellaan käsin postinumeroihin. Osa postista heitetään roskikseen. Missä postin vuosien varrella hukkaamat lähetykset muka voisivat olla? Sitä hukkunutta postia on yhteensä kymmenen merikontin verran.

Eikö jotain vastaavaa suunniteltu muutama vuosi sitten? Vai muistanko väärin.

Tosin pakko sanoa, että muutaman kuukauden sisällä posti on toiminut mulla hyvin! Oon jo ihmetelly asiaa, puolikin vuotta sitten olin ihan eri mieltä. Onkohan tämä vain hetken harhaa?

Vierailija
20/52 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itella on etana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme