Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita joilla talous kunnossa mutta ei omista luottokorttia vaan maksavat kaiken heti pois?

Vierailija
08.09.2023 |

Itselläni ei ole lainoja, osareita, luottokorttia.. Olen säästänyt aina etukäteen ja pärjännyt aina tavallisella pankkikortilla.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Tosin lainaa minulla on taloon. Luottokortille en silti ole koskaan nähnyt tarvetta.

Vierailija
2/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on luottokortti, ihan sen etujen vuoksi, mutta en ole koskaan ostanut "luotolla' vaan maksan samantein sen pois.

On se tosin etu myös, että tietää, että jos tarve tulee saa realisoitua 12000 heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mulla oli asuntolaina, pienemmät on ostettu säästöillä. Ei luottokorttia.

Vierailija
4/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luottokortti hätätilanteita varten. Omaisuuteni ei makaa pankkitilillä vaan tuottavammissa kohteissa ja varojen "irrottaminen" kestää muutaman päivän. Siksi luottokortti, jolla pääsee heti pinteestä ja jonka maksan sitten heti pois, kun saan rahaa.

Vierailija
5/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on talous kunnossa niin mihin sitten tarttee luottokorttia? Jotenkin tyhmä kysymys. Itse käytän luottoa sillon jos tarviin lainaa. Maksan pois kun rahaa on. Jotkut ehkä kerää jotain lentopisteitä niillä tai ottaa tuoteturvavakuutuksia. Mutta noin lähtökohtaisesti luottokortti on lainaa ja lainaa otetaan kun sitä tarvitaan.

Hienoa jos sun ei ole ikinä tarvinnut.

Vierailija
6/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on luottokortit, niillä pärjää matkoilla paremmin kuin käteisellä🙄 ei velkaa ja lompakko kunnossa T: vanharaha

Vierailija
7/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous on kunnossa, puskuria säästötilillä pikkuisen alle 30 000, rahastoissa jonkin verran, nettopalkasta alle kolmannes menee asumis- ja muihin pakollisiin kuluihin, mutta tottakai käytän luottokorttia" Ei tulisi mieleenkään ostaa lentoja, muita palveluja tai isompia hankintoja muulla kuin luottokortilla, koska luottokortti on turvallinen. Jos palvelu ei toteudukaan tai en saa ostamaani tuotetta, luottofirma jää tappelemaan rahasta eikä minun tarvitse. Lisäksi Norwegianin Visa kartuttaa lentopisteitä, joskin se on aika vähäinen hyöty omilla ostoksillani.

Maksan luottokorttini aina seuraavana tilipäivänä nollille, joten en joudu maksamaan lainkaan korkoa.

Vierailija
8/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikku vinkki, rikkailla on luottokortteja ja maksuaikakortteja.

Vierailija
9/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole muita osareita kun asuntolaina. Auto on kokonaan maksettu. Talous kunnossa, yh ja kaksi lasta. Luottokortti on, mutta en käytä sitä. Se on lähinnä varalla, kun me matkustellaan.

Vierailija
10/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistetty pankki- luottokortti. Luottokortti Paypal yhteydessä, muuten käytän pankkikorttia.

Vierailija
11/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on luottokortti matkoja, hotelleja, nettostoksia varten. Maksan velan pois heti kun tuote on saatu mutta maksuturvan takia pyöräytän kaikki em. hankinnat visalta tai masterilta (kyllä, molemmat löytyy)

Vierailija
12/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kyllä luotolla esim. ulkomaille tai joitakin postimyyntijuttuja, jos en tunne yrittäjää. Sen maksun ehtii sitten peruuttaa, jos tuotetta ei tulekaan.

Vierailija
13/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on luottokortti mutta maksan sen laskun aina heti, ennen mitään korkoja. Luottokortti on hyvä idea matkoja ja nettitilauksia ajatellen, suosittelen perehtymään tarkemmin. Olen koko ikäni ollut velaton ja säästöjä on mukavasti, talous on kunnossa.

Vierailija
14/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän luottokortin omistaminen mitään kerro. Mulla ei ole mitään velkaa ja maksan luottokorttilaskun pois aina ennen eräpäivää, eikä mene korkokuluihin rahaa. Käytännössä sen käyttö on mulle ilmaista ja vuositasolla saan cashbackinä 100-150 €. Maksan kaiken luottokortilla paitsi Veikkauksen pelit kun siihen sitä ei hyväksytä.

Kerran sain viallisen tuotteen. Viikkojen väännön jälkeen myyjä ei edellenkään ottanut vastuuta. Sain rahat kokonaan takaisin luottokorttifirman kautta.

En tiedä miksi luottokortin järkevä käyttö aiheuttaisi häpeää. On tyhmää jättää käyttämättä. On vielä tyhmempää maksaa kalliita korkoja holtittomasta käytöstä.

Vierailija
15/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainat on maksettu, omaisuutta on ja jonkun verran säästöissäkin, silti minulla on luottokortti, se helpottaa elämää joissakin asioissa vaikka harvoin käytän. Matkustelu ja nettiostokset hoidan sillä.

Vierailija
16/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on luottokortti sen takia, että se takaa turvan myyjän kämmien takia. Aina ulkomaisissa nettiostoissa ja matkojen ostoissa luottokortti. Kuka ei tätä tiedä?

Vierailija
17/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut uutta luottokorttia, kun vaihdoin pankkia. Olen ollut nyt ilman aika monta vuotta, ja talous on ihan ok.

Vierailija
18/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortti on reissujen maksamista varten, maksan tosin laskut aina heti pois. Muutoin en sitä käytä, korkeintaan varakorttina jos pankkikorttini ei jostain syystä toimi (eri pankki).

Vierailija
19/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole luottokorttia. Toisaalta en matkustelekaan ulkomailla enkä tilaa mitään ulkomaisista nettikaupoista.

Vierailija
20/23 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous on paremmassa kuin hyvässä kunnossa ja luottokortti löytyy. Talo on maksettu, mutta mökkilainaa on vielä pariksi vuodeksi. Autot ostetaan käteisellä.

Luottokorttia käytetään matkojen maksuun kuluttomasti.