Kertokaa hallituksen kannattajat, että millä köyhät sitten elää?
Kun työttomyystukea ja asumistukea leikataan? Siis jos ei silti työllisty tai ei pysty töihin?
Niin millä sitten eletään, kun tulot putoaa nykyisestä 300-600€/kk? Luuletteko että meillä on vielä varaa pärjätä sitten enää mitenkään?
Kommentit (1103)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät ole noin nöyriä riistäjien ikeen alla.
Tässä tapauksessa kyllä iso osa "riistäjistä" taitavat olla ne, jotka oikeasti tekevät töitä ja haluavat ansioistaan oikeudenmukaisemman osan itselleen, eikä joutilaille vastikkeetta jaettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 57v työtön merkonomi enkä kelpaa työnantajille, hoitoala ja siivoustyö eivät käy terveydellisten syiden takia, millä logiikalla työllistyn mitä enemmän tukia leikataan?!
Sen sijaan että keksit töitä mitkä eivät käy terveydellisten syiden takia, mitäs jos keskittyisit töihin joita pystyt tekemään. Lakkaa olemasta tuollainen aikuisvauva.
No kato kun sillä on oikeis tehdä vain töitä jotka sitä kiinnostaa. Merkonomi kuitenkin sopisi esim. toimariksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 57v työtön merkonomi enkä kelpaa työnantajille, hoitoala ja siivoustyö eivät käy terveydellisten syiden takia, millä logiikalla työllistyn mitä enemmän tukia leikataan?!
Sen sijaan että keksit töitä mitkä eivät käy terveydellisten syiden takia, mitäs jos keskittyisit töihin joita pystyt tekemään. Lakkaa olemasta tuollainen aikuisvauva.
Sinulle typerykselle täytyy tämäkin vääntää rautalangasta: Ensin jonkun työnantajan pitäisi työllistää henkilö, koska töitä ei voi alkaa tekemään omalla päätöksellä.
Kokoomuslaiset assburgerit täällä selittävät asioita ikään kuin maailma olisi mustavalkoinen ja esim. jokainen työkyvytön pääsisi eläkkeelle. Ei pääse, tästä epäkohdasta on puhuttu vuosikausia. Korjaako hallitus tämän? Kyllä/ei?
Tätä ei kukaan sano ääneen mutta jos köyhiä, vajaatyökykyisiä, työhaluttomia, vanhuksia ja muita vastaavia on vähemmän, yhteiskunta voi vauraammin ja vähemmillä veroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa yhteiskunta järjestelmä mikä tahansa niin kolmen päivän nälän jälkeen alkaa ruoan ryöstely elääkseen. Heillä se on sitten elinehto ja keinot on kovat. Sen jälkeen on turha pitää puoluepalavereita ja tiedonantoja. Kurjistetulla kansanosalla on jo rajat pois.
Pitääpä etsiä uutisia noista ryöstelyistä ja ruokamellakoista... maailmassa kun on maita huonommalla sosiaalituella.
Jos uutisia ei löydy niin meillähän on varaa pudottaa taso niidenkin alle, eikö?
Asun huonolla asuinalueella ihan täällä Suomessa. Meidän lähikaupasta varastellaan päivittäin. Olen monta kertaa osunut samaan aikaan kauppaan kun on tilanne päällä, ja jutellut myyjien kanssa näistä. Yhdellä toisella asuinalueella lähikauppa suljettiin, koska varastelu alkoi olemaan niin massiivista. Tyyliin enemmän varkaita kuin maksavia asiakkaita. Kyseinen asuinalue on vielä ihan hyvä/keskiverto maineeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen etsinyt töitä pitkään. Hakenut myös paikoista, joissa muka huutava työvoimapula. En päässyt. Ensi vuonna alan varastamaan ruokaa, hygieniatarvikkeita yms. Jos joku asioista tietävä haluaa oikeasti auttaa, niin voisiko kirjoittaa tähän ne paikat, joihin voi vain mennä töihin? Eli kävelen rakennukseen, ja se on moi, tulin tänne töihin.
Auta itse itseäsi, äläkä ole tuollainen vässykkä. Luultavasti pienemmät tuet auttavat sinua kasvattamaan motivaatiota työllistymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin te nälkään kuolette, ei teidän ole tarkoitus muiden rahoilla elellä yhtään edes välttävästi, vaan vain niin että ette kuole nälkään. Kyllä ihminen aina jotain keksii jos haluaa rahaa tupakkaan ja kaljaan. Miksi muiden pitäisi kustantaa muiden elämä ?
Sinä varmaan kuulut siihen suurimpaan tuloluokkaan, joka saa mittavat verohelpotukset, joka muuten sekin mahdollistetaan valtiolle lainaa ottamalla. Vai meinasitko, että köyhiltä leikatut roposet tipahtavat suoraan tilillesi lyhentämättä?
Tiedätkö miksi me ihmiset olemme niin hyviä nykyään?
Koska luonnonvalinnalla on koko ajan karsittu pärjäämättömiä pois.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kohtaa hyviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kohtaa hyviä?
Hän ei tiedä olevansa sieltä huonoimmasta päästä. Raha ei ole Jumala. Jumala määrittää hyvyyden.
Nämä "teitä meidän ei tarvitse elättää, menkää opiskelemaan ja töihin" ovat ihan todellisuudesta vieraantuneita. Kuvittelevat, että työttömät ovat kaikki täysin samaa massaa. Ihme, että ovat itse saaneet mitään töitä, kun ovat noin typeriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin te nälkään kuolette, ei teidän ole tarkoitus muiden rahoilla elellä yhtään edes välttävästi, vaan vain niin että ette kuole nälkään. Kyllä ihminen aina jotain keksii jos haluaa rahaa tupakkaan ja kaljaan. Miksi muiden pitäisi kustantaa muiden elämä ?
Sinä varmaan kuulut siihen suurimpaan tuloluokkaan, joka saa mittavat verohelpotukset, joka muuten sekin mahdollistetaan valtiolle lainaa ottamalla. Vai meinasitko, että köyhiltä leikatut roposet tipahtavat suoraan tilillesi lyhentämättä?
Kuulun ylimpään tulodesiiliin, ja jokainen päätös jolla saan pitää enemmän omista rahoistani on erittäin tervetullut ja oikeudenmukainen. Paljonko muuten olisi sinun reilu osuutesi rahoista joiden eteen et ole tehnyt yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Nämä "teitä meidän ei tarvitse elättää, menkää opiskelemaan ja töihin" ovat ihan todellisuudesta vieraantuneita. Kuvittelevat, että työttömät ovat kaikki täysin samaa massaa. Ihme, että ovat itse saaneet mitään töitä, kun ovat noin typeriä.
Kumpi on typerä? Se joka ansaitsee omat rahansa vai se joka olettaa että toisten on elätettävä hänet? Sovitaanko että sun rahat on sun rahoja ja mun rahat on mun rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei työllisty nykyisellä ammatilla, niin menee koulun penkille opiskelemaan työllistävän ammatin. Opintotukea ei olla leikkaamassa.
Kouluun ei tuosta noin vaan pääse eikä useampiin halukohteisiin ole non stop hakua ympäri vuoden ja sitäpaitsi opiskelijanakin pitäisi saada tehdä osa-aikatöitä tai muuten velkaantuu esim. minä jouduin ulosottoon kun opiskelijana ei enää annettu työvuoroja vaikka itse niitä olisin halunnut tehdä eikä myöskään annettu toimeerntulotukea jonkun tekosyyn varjolla. Olipa myös laittomasti puuttunut toimeentulotukimaksuja syrjinnän takia.
Meitä väliinputoajia todellakin on. Minä yritän tehdä ylemmän korkeakoulututkintoni opintoja loppuun ja käydä osa-aikaisissa töissä samalla. En saa opintotukea enää, tukikuukaudet ovat loppuneet, kiitos Sipilän leikkausten.
Voin sanoa, että eivät nuo uudetkaan leikkaukset tule ainakaan valmistumistani nopeuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on typerä? Se joka ansaitsee omat rahansa vai se joka olettaa että toisten on elätettävä hänet? Sovitaanko että sun rahat on sun rahoja ja mun rahat on mun rahoja.
Sun työnantaja elättää sut. Sä olet aivan yhdentekevä ja tilallasi voisi olla melkein kuka vaan toinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun ylimpään tulodesiiliin, ja jokainen päätös jolla saan pitää enemmän omista rahoistani on erittäin tervetullut ja oikeudenmukainen. Paljonko muuten olisi sinun reilu osuutesi rahoista joiden eteen et ole tehnyt yhtään mitään?
Toivottavasti saat rahasi mukaan taivaaseen kun kuolet. Paitsi tuskin taivas sua odottaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kohtaa hyviä?
Monella nisäkkäällä elinikä on miljardi sydämenlyöntiä.
Jos se olisi ihmisillä sama, me alettaisiin kuolla kolmenkympin jälkeen, mitä me ollaan aiemmin tehtykin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovita. Hyvinvointivaltion idea on, että heikoimmassa asemassa olevista pidetään myös huolta. Sen vuoksi on vuosikymmeniä tehty töitä.
Ja kyllä sinäkin olet verovaroin kustannetun koulutuksen, neuvolakäynnit, kirjaston ja julkisen terveydenhuollon palveluita käyttänyt ja ajellut verovaroin ylläpidettyjä teitä pitkin! Ja varmaan ilolla kotitalousvähennyksetkin käyttänyt, jos niihin on ollut mahdollisuus.
Eli pois vaan sinunkin kätesi toisten kukkarolta. Muuta sellaiseen valtioon, jossa ei ole sosiaaliturvaa, jos noin korpeaa ja katso pärjäätkö itse siellä, kun kerta tulet niin hyvin toimeen.
Pitääpä etsiä uutisia noista ryöstelyistä ja ruokamellakoista... maailmassa kun on maita huonommalla sosiaalituella.
Jos uutisia ei löydy niin meillähän on varaa pudottaa taso niidenkin alle, eikö?