Jos kutsun vieraita syömään ja ruokana on uunilohta ja keitettyjä perunoita, tarjoaako vihersalaatin ennen lämpimiä ruokia eri lautaselta vai voiko kaiken laittaa samaan aikaan tarjolle?
Kuuluuko vihersalaatti tarjota erikseen ja sitten lämpimän ruoan kanssa lämpimiä kasviksia tms?
Vai voiko kaiken laittaa samaan aikaan pöytään?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki kerralla.
Millainen salaatti tuohon sopii?
Tekisin jonkin mutkattoman perussalaatin. Rapea vihreä salaattipohja ja sitten varmaan vain kurkkua, tomaattia, punasipulia hyvin ohueksi viipaloituna ja ehkä marinoituna, mahdollisesti fetajuustoa.
Fetajuusto on kyllä turha ja ei sovi pääruoan kanssa yhteen myöskään.
Salaattisekoitusta, kurkkua, viinirypäleitä laittaisin itse, balsamico ja oliiviöljy kastikkeeksi.
Surauttaisin tehosekoittimella kalan, perunat ja salaatin ravitsevaksi smuutieksi. Pillit suussa istuttaisiin kaikki ruokapöydän ääressä ryystämässä.
eikö mode ole lainkaan töissä kun jo kaksi viikkoa on vieraita passannut. vaihtakaa edes aihetta kun näitä nostatte ja järkeviä poistatte.
Salaattiehdotukseni sai kolme alapeukkua eikä yhtään tykkäystä. Mitä salaattia te siis tarjoaisitte? Miksi tavallinen rapea salaatti ei kelpaa?
Vieraat on komennettava itse poimimaan kasvikset asuntonne kasvimaalta tai istutuslaatikosta ennen ruokailua. !!
Vierailija kirjoitti:
Salaattiehdotukseni sai kolme alapeukkua eikä yhtään tykkäystä. Mitä salaattia te siis tarjoaisitte? Miksi tavallinen rapea salaatti ei kelpaa?
Onhan niitä vaihtoehtoja. Perunasalaatti, kurkku salaatti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä vaihtoehtoja. Perunasalaatti, kurkku salaatti...
Perunasalaattia ei ehkä tässä tapauksessa, jos oletuksena on perunat lohen kanssa.
Toimiva yhdistelmä voisi olla kylläkin lohi, perunasalaatti, vihersalaatti. Ilman niitä keitettyjä perunoita.
Vierailija kirjoitti:
Tartar!
Alkusalaatti + lohi, perunat ja tartar on hyvä ehdotus. Tartar ei korvaa tuoreita kasviksia.
Tartarkastike ja jotain yksinkertaista vihersalaattia. Eikö se oo siinä.
No kai tuolle lohelle ja perunoille on joku kastikekin.
Valkokastike tilillä tms.
Vai vääntääkö vieraat naamaansa kuivia perunoita, pelkkä lohi kyytipoikana?
Mielenkiintoinen kysymys muuten! Suomessa tarjotaan yleensä kaikki samaan aikaan, mutta Ranskassa vihreä salaatti tulisi vasta pääruoan jälkeen, yleensä juuston kanssa. Alkuruokana voisi olla vaikka joku raaste tai tomaattisalaatti. Itse laitan pääruoan kylkiäisiksi myös aina jotain kypsennettyjä kasviksia, jos en muuta keksi niin kesäkurpitsaa tai vihreitä papuja tai ihan vaan herneitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse annan alapeukkuja punasipulista, fetasta ja balsamicosta. Vihersalaatissa ei ole mitään vikaa, kunhan ei mitään noista siihen sotke.
Vierailija kirjoitti:
Tartarkastike ja jotain yksinkertaista vihersalaattia. Eikö se oo siinä.
On 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse annan alapeukkuja punasipulista, fetasta ja balsamicosta. Vihersalaatissa ei ole mitään vikaa, kunhan ei mitään noista siihen sotke.
Ok!
Vierailija kirjoitti:
No kai tuolle lohelle ja perunoille on joku kastikekin.
Valkokastike tilillä tms.
Vai vääntääkö vieraat naamaansa kuivia perunoita, pelkkä lohi kyytipoikana?
Jos se ois tuo tartar?
Kaikki samaan aikaan. Nykyään on perunan välttelijöitäkin niin mukavampi syödä kala salaatin kanssa, jos ei syö perunaa.