Tutkimuksen mukaan yli 40 % työllisistä haluavat jäädä eläkkeelle n 6 vuotta ennen varsinaista eläkeikää?
Ja 11% työllisistä ei halua jäädä ollenkaan eläkkeelle.
Tutkimuksen teki Mehiläinen
Kommentit (63)
Minä lopetan työnteon jo 12 vuotta ennen eläkeikää.
Mitäs sitten kun suurin osa suomalaisista onkin eläkkeellä?!
nyt kannattaa jäädä eläkkeelle - kaikilta muilta leikataan, paitsi eläkeläisiltä (ja rikkailta)
Harva nauttii työstään ja osa ei osaa päästää irti
Vielä 4,5 vuotta töitä ennen eläkettä. Niin pieni eläke tulossa, että olisi järkevää tehdä 3 vuotta yli tuon. Toisaalta kun mun ikäiset tutut tuppaa sairastumaan just eläkeiässä, niin kannattaako tuota kolmea vuotta sitten tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kannattaakin sijoittaa niin voi itse päättää vapaasti milloin jää eläkkeelle. Voin jäädä vaikka kuukauden päästä jos siltä tuntuu.
Sama täällä, elämä on valintoja.
Haahaa, eläkejärjestelmämme kaatuu, jos esimerkiksi minä ja muut ikäiseni jäämme eläkkeelle samaan aikaan kuin vanhempamme, eli 60-vuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
Haahaa, eläkejärjestelmämme kaatuu, jos esimerkiksi minä ja muut ikäiseni jäämme eläkkeelle samaan aikaan kuin vanhempamme, eli 60-vuotiaina.
Eiköhän sulla eläkeikä ole 70v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikä on 68 mutta työelämästä (ja eläkemaksuja maksamasta) jään luultavasti 60-vuotiaana.
Minä lopetin työt 35 vuotta ennen nykyistä eläkeikää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ikäluokka on jäänyt kuusikympisenä eläkkeelle? Alin eläkeikä oli Suomessa ensin 65v, sitten lyhyen aikaa 63v ja on siitä nyt nousemassa vuosi vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko se oikein? Ahneen sukupolven viimeinen kosto jälkeläisille.
Eihän siinä sitten ole mitään ongelmaa.
Kannattaisi varmaan tehdä työolosuhteita sellaisia, että sinne eläkeikään asti jaksaa. Minoon sairaanhoitaja on ihan selvä etten eläkeikään asti tule jaksamaan tällä työtahdilla. Pettää joko polla tai kroppa, kumpi sitten ekana. Siksi on alanvaihtokin vääjäämätön jos meinaa työkykyisenä pysyä edes kuusikymppiseksi. Itselläni ei ole tarkoitusta eläkeikään asti sinnitellä vaan teen määrätietoisesti töitä, että n. kuudenkympin kohdalla voin vähentää ja tehdä osa-aikaisena pari-kolme päivää viikossa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ikäluokka on jäänyt kuusikympisenä eläkkeelle? Alin eläkeikä oli Suomessa ensin 65v, sitten lyhyen aikaa 63v ja on siitä nyt nousemassa vuosi vuodelta.
1950-syntyneet vanhempani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
För inte så länge sedan var det möjligt att pensionera sig som 55 år gammal och snittet var ca. 59 år. För dem bestämdes pensionen på basen av inkomsterna under de senaste 4 åren. Nu har dessa tömt pajazzon och du får jobba 7 år länge, betala 4-dubbel pensionsavgift och sedan nöja dig med halva pensionen i de 12 åren som du i snitt ännu lever.
Vill man inte vara med om denna usla affär, gäller det att emigrera redan förrän det första fasta jobbet. Unga gör så i en allt större utsträckning.
Eläkeikä tällä hetkellä 68v, mutta eiköhän tuo tule nousemaan ainakin parilla vuodella. En todellakaan aio tehdä töitä 70-vuotiaaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100-vuotias vaarini. Iloisesti jo viettänyt 40 vuotta eläkepäiviä. Isänikin jäi 55-vuotiaana eläkkeelle kun 90-luvun alkuun asti oli voimassa se vaativien ammattien alempi eläkeikä.
Svenskatalande skrivaa asiaa.
Pitäisikö nyt tehdä jotain toimenpiteitä, joilla tätä asiaa yritettäisiin korjata? En ole huomannut kenenkään edes yrittävän keskustella siitä, voisiko pajatsontyhjentämistä jotenkin jälkikäteen perua. Paha tietysti lähteä näitä eläkkeeltä töihin hakemaan enää kun taitavat olla yli seitsemänkymppisiä jo, mutta jospa jotenkin muuten tasapainotettaisiin kuin lannistamalla työtätekevä kaarti edes yrittämättä?
Voi tietysti olla, että en vain ole huomannut että näin on jo alettu toimia. Kun en ehdi lukea lehtiä kun pitää raataa töissä.
Siksi kannattaakin sijoittaa niin voi itse päättää vapaasti milloin jää eläkkeelle. Voin jäädä vaikka kuukauden päästä jos siltä tuntuu.