Saarnaavatko lääkärit muillekin ahdistushäiriöstä kärsiville rauhoittavien käytöstä?
Kauhean vaivan alla saada mietoja 15 mg Opamoxeja, kun ne ovat niin kauheita ja riippuvuutta aiheuttavia paholaisia. Mulla menee vain tarvittaessa ja 30 tabletin pakkaus kestää sen 3-4 kuukautta, eli en selvästikään ole niistä riippuvainen. Opamoxista on ollut iso apu pakko-oireiseen häiriöön, että pystyn hoitamaan asioita julkisilla paikoilla ja joskus näkemään ystäviä niin, ettei ajatus pyöri pelkän pesemisen ja likaisuuden ympärillä. Jestas sentään. Aina saa selittää ummet ja lammet lääkärille ja pitkin hampain kirjoittaa sen yhden pakkauksen reseptin.
Kommentit (30)
Kokeile kärsimyskukkauutetuotetta nimeltä Anti Stress. Täällä kehuttiin Kärsimyskukan auttaneen ahdistukseen. Sitä oli tutkittu vertaamalla potilaisiin, jotka saivat 30mg(!) Opamoxia päivässä ja tulokset olivat lähes yhtä hyviä.
Tiedän, että kuulostaa uskomattomalta, mutta kun itse en tahdo saada nukutuksi, niin yllätyin, kun sain avun tuosta kärsimyskukasta.
Otan sitä kolme kertaa päivässä, se ei väsytä päivällä, vaan sitä kuuluu ottaa myös päivällä ja sitten lisäksi illalla.
En tiedä mitä se tekee, mutta se auttaa.
Sillä on erilaisia kauppanimiä, mutta Vogelin tuotteet ja Sedix, miksei toi Relaxor Fortekin ovat ainakin laadukkaita ja luotettavia.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3434465/sedix-karsimyskukkauute-kokemuk…
Vierailija kirjoitti:
Ei ahdistukseen mitään lääkkeitä tarvita. Jätä älypuhelin pois ja lähde luontoon reippaalle kävelylle. Samalla voi poimia vaikka marjoja ja sieniä ja leipoa illaksi niistä maukkaan piiraan. On vain opittava ajattelemaan asioista positiivisesti ja luottamaan itseensä. Minulle naurujooga toi suunnatonta helpotusta, oli aivan ihanaa nauraa se paha olo pois muiden kansssa.
Älä viitsi ensimmäiset pakko-oireet ilmenivät minulla jo lapsuudessa. Diagnoosin sain 16-vuotiaana. Nyt olen 29v.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tyrkytetään lääkkeitä jotka ei aiheuta riippuvuutta kuten venla joka todellakin aiheuttaa riippuvuutta koska lopettaminen on niin hirveää vieroitusoireineen ettei pysty lopettamaan. Eikä kyseinen lääke edes auta
Olen työkyvytön koska en saa oikeanlaista lääkitystä
Olen kuullut että tuon venlafaxiinin lopettaminen on ihan helvettiä. Jotkut vähentävät yhdestä kapselista niin että avaavat sen kapselin ja vähentävät yksi rae kerrallaan. Tätä lääkettä määrätään myös vaihdevuosien hikoiluun. Ihan hullua.
En ymmärrä miten voidaan määrätä hikoiluun kun juurikin kyseinen lääke aiheutti järkyttävää hikoilua. Tuo on ihan totta mitä puhut lopettamisesta. Käytin puoli vuotta minimiannoksella ja mitään hyötyä ei ollut ja tunteet kuoli, paitsi ahdistus. Lääkäri tietysti ehdotti seuraavaksi annoksen nostoa, ei todellakaan. Venlan vuoksi opin ymmärtämään huumeriippuvaisia, jos annos oli kymmenen minuuttia edes myöhässä niin sen sai tuntea koko kehossaan
Vierailija kirjoitti:
Ei ahdistukseen mitään lääkkeitä tarvita. Jätä älypuhelin pois ja lähde luontoon reippaalle kävelylle. Samalla voi poimia vaikka marjoja ja sieniä ja leipoa illaksi niistä maukkaan piiraan. On vain opittava ajattelemaan asioista positiivisesti ja luottamaan itseensä. Minulle naurujooga toi suunnatonta helpotusta, oli aivan ihanaa nauraa se paha olo pois muiden kansssa.
Mitäs kun pitäisi pystyä töissä käymään? Minua ahdistaa työt töissä ja kotona. Kotona ollessa tuo luonto voi toimiakin, mutta en minä kesken työpäivän voi metsään lähteä jos alkaa ahdistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei tarvita. Mulla on niin paha agorafobia etten pysty kävelemään laajojen lattiapintojen poikki. Jonkun täytyy pitää kädestä kiinni. Ei muuta kun metsään nauramaan niin kyllä se siitä.
Ei saarnaa enää kun ostan tutulta. Se tosin koittaa välillä kaupata muutakin ku 15mg Opamoxia. Lääkäreitä ei tämmösillä asioilla kabata vaivata, on mun kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Näin voi sanoa vain ihminen joka ei ole koskaan kokenut normaalia ahdistuksen tunnetta kummempaa tai on jo toipunut normaalille tasolle. Minulla on pahimmillaan ahdistus niin kova fyysinen kipu että tuntuu kuin sydän revittäisiin rinnasta. Tai aamulla heräät täyteen paniikkiin ja pakokauhuun. Nämä ja muu ahdistuneisuus ovat jäänteitä joistain vanhoista traumoista, jotka ovat piilossa alitajunnasta. Siinä ei tietoisella mielellä ole mitään sananvaltaa, puhumattakaan että metsässä kävely ja piirakan leipominen auttaisi. Toivon että jonain päivänä olisin siinä tilanteessa että nämä auttaisi.
Ei minulle mitään saarnattu. Lääkäri kirjoitti reseptin, ja olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tyrkytetään lääkkeitä jotka ei aiheuta riippuvuutta kuten venla joka todellakin aiheuttaa riippuvuutta koska lopettaminen on niin hirveää vieroitusoireineen ettei pysty lopettamaan. Eikä kyseinen lääke edes auta
Olen työkyvytön koska en saa oikeanlaista lääkitystä
Olen kuullut että tuon venlafaxiinin lopettaminen on ihan helvettiä. Jotkut vähentävät yhdestä kapselista niin että avaavat sen kapselin ja vähentävät yksi rae kerrallaan. Tätä lääkettä määrätään myös vaihdevuosien hikoiluun. Ihan hullua.
En ymmärrä miten voidaan määrätä hikoiluun kun juurikin kyseinen lääke aiheutti järkyttävää hikoilua. Tuo on ihan totta mitä puhut lopettamisesta. Käytin puoli vuotta minimiannoksella ja mitään hyötyä ei ollut ja tunteet kuoli, paitsi ahdistus. Lääkäri tietysti ehdotti seuraavaksi annoksen nostoa, ei todellakaan. Venlan vuoksi opin ymmärtämään huumeriippuvaisia, jos annos oli kymmenen minuuttia edes myöhässä niin sen sai tuntea koko kehossaan
Samanlainen kokemus minullakin. Ja ymmärrys huumeriippuvaisia kohtaan kasvoi.
Mun kaveri on saanut aina ja jos yksi lääkäri ei määrää, menee toiselle tai kolmannelle kunnes joku uusii reseptin. Käyttää opamoxia päivittäin 1-2kpl. Ulkopuolelta tosi normaalin näköinen, siisti ja nätti nuori nainen.