En jaksaisi enää kesäsäätä
Tämä kesä on kestänyt ikuisuuden. Tällainen sää on periaatteessa ihana, mutta kaipaan silti jo viileitä päiviä ja syysmyrskyä. Haluan kaivaa esille kynttilät ja viltit, mutta tällaisena päivänä tuntuu väärältä. Iltaisin on onneksi ihanan pimeää ja sytyttelen niitä kynttilöitäni :D Pyydän anteeksi.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Nyt on vasta toinen aurinkoinen päivä viikkokausia jatkuneiden sateisten ja pimeiden päivien jälkeen! Ihanaa että kesälle tuli jatkoa vielä pieni hetki.
Niin, mutta ne oli saunapäiviä. Pimeää ja kuumaa. Saisi tulla jo viileää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pienestä asti ollut aurinkoisina päivinä jotenkin huono ja hermostunut olo. On painostavaa, ilma seisoo, etenkin oikein helteellä. Mutta kun sataa ja tulee ja on pilvistä ja hämärää, olen virkeä, rauhallinen ja hyväntuulinen. Tämä siis riippumatta siitä, joudunko olemaan ulkona auringossa vai en. Rakastan sadetta, mutta tosiaan, hullun leiman saat jos menet sen ääneen sanomaan.
Olet meteopaatti. Ei siinä mitään hullua ole. Nykyään sään vaikutusta ihmisiin tutkitaankin jo ja syitä miksi jotkut on herkempiä säälle.
Kohta saat nauttia seitsemän kuukautta pimeyttä, kylmyyttä ja märkyyttä.
Havahduin taas tänään asunnon outoon lämpimään kosteuteen. Vitt*. Viime yönä oli parvekkeen ovi auki enkä edes huomannut kun ilmat on taas tällaisia painostavia.
Samaa mieltä. Tulisipa jo kunnon viileät rapsakat syyspäivät, en kestä tätä kuumuutta enää. Pääsin juuri kotiin, olen aivan hiessä tämän hiostavan +20 sään takia. Kesä saisi loppua elokuuhun ja syyskuussa ei pitäisi enää olla näin kuuma. Joka vuosi korkeat lämpötilat ulottuvat pidemmälle syksyyn. Syksyihmisenä en tykkää yhtään. Kylmät ja raikkaat syysaamut ovat parasta aikaa
Alkusyksy vielä menettelee, varsinkin aurinkoiset ruskapäivät. Puitten lehtien myötä putoaa myös mieliala maahan. Edessä taas liian pitkä pimeä, johon ei mitkään kliseiset kynttilänvalot auta. Ja en voi muuttaa etelämmäksi, kun ei ole tarpeeksi rahaa. Pitikin syntyä tänne.
Talvi pitäisi kieltää kokonaan. Mikäpä sen mukavampaa kun aina olisi vähintää 20 astetta päivällä. Nukkuisin loka-maaliskuun talviunta jos vaan olisi mahdollista.
Sairaus se on mielisairauskin. Hakeutukaapa hoitoon kaikkien ahdistuksienne kanssa kyllä se syksy ja talvi sieltä tulee ennemmin tai myöhemmin.
Muutama päivä enää kesäisehköä säätä, sitten onkin 8 kk takuuvarmaa kurjuutta.
Tatumamma voi jo mennä pakastimeen netliksiä kattomaan ja talventuloon eläytymään. Tuulettimen voit kohdistaa tykösi ja suihkepullolla jääkylmää vettä ruikkia
Samat ihmiset valittaa kylmästä ja pimeydestä parin kuukauden päästä.
Ilmasto muutoksen myötä aurinko on jotenkin polttavampaa kuin ennen. Mikä siinä on että tykkään eniten pilvisistä päivistä, sumuisista ja kosteista. On helpompaa hengittäminen.
Asunnossani on 25,5 astetta lämmintä. Illalla parvekkeen ovi auki niin viilenee. En valita. Lämmin sää on ihanaa. Kyllä se marraskuu tulee.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole valittanut. Rakastan kylmää ja pimeää. Oikein virkistyn kun loppuu kuumottava auringon paiste.
Ei h e l vetti mitä valittajia :D
Tänään oli ihana käydä kävelylenkillä, kun ilma oli lämmin kuin kesällä, mutta ei ollut yhtään hyttysiä eikä muita öttiäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä valittaisin kun nautin pimeästä ja kylmästä.
Sitäseon kun on huono kunto ja reippaasti ylipainoa.
Mulla on pienestä asti ollut aurinkoisina päivinä jotenkin huono ja hermostunut olo. On painostavaa, ilma seisoo, etenkin oikein helteellä. Mutta kun sataa ja tulee ja on pilvistä ja hämärää, olen virkeä, rauhallinen ja hyväntuulinen. Tämä siis riippumatta siitä, joudunko olemaan ulkona auringossa vai en. Rakastan sadetta, mutta tosiaan, hullun leiman saat jos menet sen ääneen sanomaan.