Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko onnistunut laihtumaan pysyvästi? Asiallisia vastauksia!

Vierailija
07.09.2023 |

Miten teit sen?

Itse olen kokeillut kaikkea herkkujen pois jättämisestä karppaamiseen, mutta nälkädieetit olen jättänyt väliin. Paino on saattanut laskea pari kiloa, mutta ne ovat tulleet vähitellen takaisin, kuin itsestään, vaikken olisi edes syönyt yhtään herkkuja.

Kaipaan vastauksia nimenomaan niiltä, jotka ovat olleet ylipainoisia ja saaneet liikakilot pois. Normaalipainoisten ymmärtämättömiä kommentteja on jo netti pullollaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laihduttanut. Olen aina ollut hoikka. Toivottavasti vastaaminen ei haittaa.

- syön kasvispainotteisesti

- en syö karkkia, punaista lihaa, virvoitusjuomia, makeutusaineita, kevyttuotteita

- en lisää sokeria mihinkään

- en osta kaupasta mitään ylimääräistä kaappeihin, en osta "herkkuja" kaappiin

- kun tekee mieli herkkuja valitsen jo kaupassa terveellisemmän vaihtoehdon, esim. dippikastiketta ja kasvistikkuja, jätän sipsit kauppaan.

- luen tuoteselosteet, ostan "aidoista" aineksista tehtyä ruokaa, vältän lisättyä fruktoosia ja isoja sokerimääriä ja makeutusaineita

- vältän palmuöljyä

- käytän voita tai oliiviöljyä

- liikun kävellen, pyörällä ja julkisilla

Ymmärrän, että muutos voi olla vaikea tiedosta huolimatta. Uskon, että uuteen ruokavalioon voi kuitenkin tottua, suoliston mikrobiomi muuttuu ja kevyempi syöminen alkaa tuntua hyvältä. Kun syöminen on kunnossa liikkumiseen on enemmän energiaa. Tulehdustilat pois elimistöstä.

Vierailija
22/31 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiennyt mikä on tukihius. Ei osannut tehdä volyymi käsittelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Annoskokojen hallinta. Tässä voi käyttää apuna vaakaa, ruuan jakamista annosrasioihin tms.

- Herkuttelu minimiin. Jätin aluksi kaikki herkut pois, koska ne olivat minulle suuri ongelma. Sitten aloin ottaa niitä takaisin ruokavalioon mutta aiempaa harkitummin ja vähemmän.

- Kasviksia lisää. Kasviksissa on vähän energiaa, mutta paljon hyviä ravintoaineita.

- Säännöllinen ateriarytmi. Minulle sopii kolme ateriaa päivässä, joista lounas on tukevin ja aamiainen ja päivällinen vastaavasti kevyempiä.

- Liikunta. Liikunta tekee hyvää keholle ja mielelle ja säilyttää lihasmassaa.

- Uni. Keho palautuu nukkuessa ja nälänsäätelyhormonit toimivat paremmin, kun saa tarpeeksi unta. 

- Painonhallintaan liittyvien tutkimusten lukeminen. Minulla on työni puolesta pääsy tieteellisten julkaisujen tietokantoihin, ja olen lukenut kymmeniä tutkimuksia onnistuneesta painonhallinnasta. Niistä olen saanut tukea ja vahvistusta valinnoilleni ja myös jonkinlaista vertaistukea, että pysyvä painonpudotus on mahdollista.

- Säännöllinen punnitus. Käyn vaa'alla joka aamu. Näin paino ei pääse salavihkaa nousemaan.

Vuodessa lähti 25 kg, nyt painoindeksi on suunnilleen 20-20,5.

Vierailija
24/31 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen elimistö pyrkii kaikin keinoin palaamaan aiempaan korkeimpaan painoonsa. Näin kertoo kansainvälinen tutkimus ja tästä oli juttua Tekniikan Maailmassa. Ylipaino jättää jälkensä elimistöön eivätkä ne poistu laihduttamalla.

Kerran ylipainoinen ollut on koko loppuelämänsä ylipainoinen tai kilojensa kanssa jojoileva.

Paras tapa pysyä hoikkana on olla koskaan lihottamatta itselleen ylipainokiloja. Näin se vain menee.

Luulen, että mulla kyse on juuri tuosta. Jos paino laskee vähänkin, tulee jatkuva, voimakas tunne, että jokin on vinossa. Iltaisin se näkyy niin, etten pysty lopettamaan syömistä, ennenkuin olen saanut tarpeeksi energiaa. Tuota vastaan sitten yritän taistella, kunnes uuvun ja lihon nopeasti takaisin suurimpaan aiempaan painooni.

Nyt harkitsen puolivitsinä jopa rasvaimua. Josko pienempi rasvasolujen määrä vähentäisi nälkähormoonienkin määrää.

-ap

Vierailija
25/31 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotin 23 kg. Nyt on 10 tullut takaisin, koska olen nyt eläkeläinen ja on aikaa kokkailla, mitä rakastan. Tän syyskuun loppuun mennessä tulen olemaan kilon kevyempi, ja joka kuu sen jälkeen ensi kesään asti. Kun olen tehnyt sen ennenkin, tiedän osaavani. Ei minulla muuta keinoa ole, kuin pätkäpaasto ja sen tiedän toimivan kohdallani: ei mitään ruokaa ennen kello 10, vain vettä. Ja viimeinen ruoka kello 18.

Vierailija
26/31 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No paino nyt 84. Oli jo reilut 86 ja monenlaista oon kokeillu.

Nyt päätin pienentää annoskokoja. Aamupalalla luonnonjugurtti tai leipä, ennen oli molemmat. Kunnon kotiruoka, porkkanaa, kurkkua, tomaattia.

Arvelin, että vihannekset oman mieltymyksen mukaan olis hyvä ratkaisu, tarttis vielä ostaa keräkaali, siitä viipaleita aterialle. Vielä kun sais ittesä lenkille, marjastus on aika verkkaista liikuntaa, vaikka kilometrejä kertyykin.

Herkutteluun viinirypäleet tms. Suklaata vain harvoin.

Näillä keinoin toivon todella et ainakin 10 kg lähtis talven aikana. 20 kg olis ihanne.

Pitäkää peukkuja😉

82,5 tänään

Vierailija
27/31 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä totta, että kerran lihavalla se paino pyrkii nousemaan takaisin samalle tasolle tai sen yli. Mielestäni painoa ei kannata yrittää lähteä pudottamaan, jos ei ole valmis ikuisesti taistelemaan painonnousua vastaan. Tosi helposti laihdutuksesta on enemmän haittaa kuin hyötyä. 

3

Vierailija
28/31 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin itseäni niskasta ja kiinni ja aloin elämään terveellisemmin. 15 kiloa lähti ja on pysynyt poissa toistakymmentä vuotta. Herkkuja syön ainoastaan kahdesti viikossa ja treenaan 3-4 kertaa vikkossa riippuen vapaa-ajasta. Mistään en ole luopunut kokonaan.

Vierailija
29/31 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari vuotta sitten reilu 120kg mies ja pituutta oli 185cm..

olen ihan ostamallakin laihtunut pikkuhiljaa juoksumattolla kävellen/juosten

hiilareita koitan syyä vähä vähemmän mutta olen huono dieteissä.

Nyt painan 105kg. 95kg olisi tavotteena joku päivä eli hyvin

laihtuu kun säännöllisesti vaan jaksaa tunnin verran käyttää konetta

Vierailija
30/31 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh:lla aloitin yli kymmenen vuotta sitten, ja sillä tiellä olen edelleen.

Nykyinen tyyli on Kwasniewskin Optimal diet suomalaiseen lähiruokaan sovitettuna.

Aloituspaino oli noin sadassa kilossa, nykyisestä painosta en tiedä kun en omista enää vaakaa. Entinen vaatekoko oli xl-xxl, nykyinen M, eli enköhän ole saanut pudotettua muutakin kuin nestettä.

Vierailija
31/31 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 v sitten aloin syödä oikein, painoni puolittui muutamassa vuodessa ja on pysynyt. Sähköpyörän ostin  myös 10 v sitten.