Kamaliksi haukutut ruoat, joista pidät?
Kommentit (59)
Moni vihaa ruskeaa kastiketta, siis sitä missä pannulla paahdetaan jauhoja, lisätään vesi jne.
Minusta se on tosi hyvää ja sehän on hyvä kastike lihapullille ja makkara-, jauheliha-, sekä nakkikastikkeelle.
Tykkään kaurapuurosta.
Teen sen kylläkin niin, että nesteeksi laitan puolet vettä ja puolet täysmaitoa. Sitten vielä voinokare. Ripaus suolaa.
Kyllä maistuu hyvin siltänään tai omenasoseen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kana Viillokki.
Aika erikoinen nimeksi.
Vierailija kirjoitti:
maukum kirjoitti:
Palttukeitto
Sitä oli alakoulussa kauan sitten, en tiedä kuuluuko nykyään missään listoilleOikea nimi on RÖSSYPOTTU ja kyllä, sitä saa jopa ravintoloista... (oulussa).
Niin, Oulussa. On monta muutakin nimitystä, yhtenä kampsu. Kampsupaisti, sanoi äitini, vaikka oli kyse perunakeitosta, johon oli lisätty kampsua eli verestä, jauhoista ja suolasta (?) tehdystä taikinasta uunissa paistettua "paistia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maukum kirjoitti:
Palttukeitto
Sitä oli alakoulussa kauan sitten, en tiedä kuuluuko nykyään missään listoilleOikea nimi on RÖSSYPOTTU ja kyllä, sitä saa jopa ravintoloista... (oulussa).
Niin, Oulussa. On monta muutakin nimitystä, yhtenä kampsu. Kampsupaisti, sanoi äitini, vaikka oli kyse perunakeitosta, johon oli lisätty kampsua eli verestä, jauhoista ja suolasta (?) tehdystä taikinasta uunissa paistettua "paistia".
Okei. Nyt tuli ensimmäinen KAMALAN kuuloinen ruoka tähän ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kaurapuurosta.
Teen sen kylläkin niin, että nesteeksi laitan puolet vettä ja puolet täysmaitoa. Sitten vielä voinokare. Ripaus suolaa.
Kyllä maistuu hyvin siltänään tai omenasoseen kanssa.
Siltänään onkin mulle ihan uusi sana. Aion ruveta käyttämään sitä, aina kum mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi.
Japanissa matkustelevana olen syönyt parempaa sushia kuin yksikään suomalainen, joten tiedän eron hesalaisen sushin ja oikean sushin väliltä. Ja koska monella on vimma haukkua sushia, niin ihan vain ärsyttääkseni sanon sen. :] M28
Söpöä että luulet olevasi ainut suomalainen, joka on käynyt Japanissa :D
Väitinkö niin? :D :D xD M28
Väitit :) Sinähän uhosit, että olet syönyt parempaa sushia kuin YKSIKÄÄN suomalainen.
Kuuleppas nyt palstanainen. :D :D xD Olen asunut Tokiossa muutaman vuoden. Ja käyn siellä vuosittain (miinus koronavuodet), joten enköhän minä ole oikeutettu sanomaan noin. :) Arvasin, että kommenttini ärsyttäisi perustallaajia. M28
Ai muutaman vain? :)
Se, että et ole Tokiossa törmännyt meihin muihin suomalaisiin, jotka olemme asuneet siellä ehkä koko elinikäsi verran, ei tarkoita, että olisit ainoa siellä. Tai edes ainoa hyvälaatuista sushia syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Kampsupaisti, sanoi äitini, vaikka oli kyse perunakeitosta, johon oli lisätty kampsua eli verestä, jauhoista ja suolasta (?) tehdystä taikinasta uunissa paistettua "paistia".
Mitä on perunakeitto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi.
Japanissa matkustelevana olen syönyt parempaa sushia kuin yksikään suomalainen, joten tiedän eron hesalaisen sushin ja oikean sushin väliltä. Ja koska monella on vimma haukkua sushia, niin ihan vain ärsyttääkseni sanon sen. :] M28
Söpöä että luulet olevasi ainut suomalainen, joka on käynyt Japanissa :D
Väitinkö niin? :D :D xD M28
Väitit :) Sinähän uhosit, että olet syönyt parempaa sushia kuin YKSIKÄÄN suomalainen.
Kuuleppas nyt palstanainen. :D :D xD Olen asunut Tokiossa muutaman vuoden. Ja käyn siellä vuosittain (miinus koronavuodet), joten enköhän minä ole oikeutettu sanomaan noin. :) Arvasin, että kommenttini ärsyttäisi perustallaajia. M28
Ei 8-vuotias voi yksinään asua ulkomailla.
Mutta jos hän on ensin asunut siellä vuoden isänsä kanssa ja sittne vuoden äitinsä kanssa? Silloin vanhemmista kumpikin on ollut siellä vähemmän aikaa kuin hän. Ja siksi hän kuvittelee olevansa kaikista kauimmin Tokiossa asunut suomalainen.
Japanissa muuten saa oivallista sushia muisakin kaupungeissa kuin Tokiossa.
Hapankaali, se on terveellistäkin, pysyy korona poissa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä mä tiedän mitkä on haukutut ruuat.
Vaikkapa tältä palstalta.
Kesäkeitto, munakastike, janssoninkiusaus, maksakastike, rosolli.
Vierailija kirjoitti:
Keskeitto on oikein hyvää kun siihen lisää pakastekalaa, sitruunaa ja kasvislientä ja reilusti muitakin mausteita.
Sitten se on kalakeitto
Maitoperunat.