Miten työpaikoilla (suurkeittiö/ravintolatyö) suhtaudutaan keikkalaiseen joka vapaaehtoisesti tekee vain keikkaa sen verran
kuin itselleen sopii, eikä edes halua vakituista tai kokoaikaista työtä tai pidempiä keikkoja? Ja huom. ei nosta työttömyyskorvausta eikä ole työttömänä työnhakijana. On kotiäitinä/kotirouvana isoille lapsilleen silloin kun ei ole töissä. Pitävätkö vakkarit jotenkin huonompana vai onko heille ihan samantekevää minkälainen tausta keikkalaisella on?
Kommentit (11)
Eipä siellä kukaan ehdi tai viitsi keikkalaisten työmääriä tai taustoja sen enempää miettiä tai selvittää.
Hyvää ajatellaan jos on reipas ja tarttuu hommiin heti
Riesa - jos seisoo peukalo p....ssä ja odottaa että pyydetään tekemään jotain.
Ei siellä ole aikaa antaa vierihoitoa samalla kun omat työt seisoo
Ei tykätä. Ei ole nöyrä ja valmis nuolemaan pomojen perseitä. Kokemusta on, omanarvontuntoiset ihmiset eivät ole heikkojen päälliköiden suosiossa ja nykyään ei oikein tahdo muita ollakkaan.
Tein sijaisuuksia ja keikkoja, vakkarit ei tykännyt kun kyselivät etkö muka mene mihinkään muualle kun oli 4h keikan tuurannu. Sanoin että en, meen kotiin:D Vitutus näkyi naamasta kun heillä puolet päivää jäljellä
Keikkalainen tekee kaiken fyysisen työn. Moni kohtelee keikkalaista, kuten talkoolaista. Olen joutunut tekemään vakituisten töitä ja sitten vuorovastaava on kysynyt, miksi en tee omia töitäni. Rangaistukseksi vakituinen on joutunut tekemään minun töitä ja suuttunut, koska vasikoin. Jotenkin kestän simputusta keikkalaisena, kun vaihdan jatkuvasti työpaikkaa.
Miksi pahasti suhtauduttaisiin? Hyvä, jos on sijaisia, joille voi soittaa tarvittaessa, jos joku on poissa. Tietysti hyvä sijainen osaa hommansa ja tekee töitä. Muuten katsotaan pahasti.
Ei ehkä pahasti suhtauduta näkyvästi, mutta kyllä usein saa kuunnella kahvitauoilla kuinka sijaiset/keikkaa tekevät tehneet taas surkeasti verrattuna vakkareihin. Keikkaa tekevän taustalla ei mitään väliä
Vierailija kirjoitti:
Keikkalainen tekee kaiken fyysisen työn. Moni kohtelee keikkalaista, kuten talkoolaista. Olen joutunut tekemään vakituisten töitä ja sitten vuorovastaava on kysynyt, miksi en tee omia töitäni. Rangaistukseksi vakituinen on joutunut tekemään minun töitä ja suuttunut, koska vasikoin. Jotenkin kestän simputusta keikkalaisena, kun vaihdan jatkuvasti työpaikkaa.
Juuri tämä. Keikkalainen yleensä tekee rutiinityöt ja likaisimmat työt. Keikkatyössä ei myöskään kehity ammatillisesti.
Ketää ei kiinnosta