MasterChef Suomi: Professionals 2023 OFFICIAL
Kommentit (46)
Just katson ekaa jaksoa Katsomossa.
Kauniita annoksia kaikilla. Mukavaa, kun on ammattilaiset nyt kyseessä.
Uusi tuomari ihan hyvä. Helena tulee sitten joukkoon myöhemmin. Hyvä alku kaudelle, mutta yllätys, että kolme tippui jo eka jaksossa.
Tuo Eeva oli tuttu jostain muusta ohjelmasta, en millään muista mistä. Mutta muistan, että se ärsytti mua jo silloin. Hirveän ylimielisen oloinen, eikä varmaan mikään helppo työkaveri keittiössä.
Katherine oli ihana! Olisin toivonut että pääsee jatkoon.
Nuori mies, en muista nimeä, maistelee sormillaan ruokaa. Yök!
Kiva seurata kun on tuttu mukana kisaamassa
Varsinaista ruokaa näytetään ja kuvataan liian vähän. Minua ainakin kiinnostaa nimenomaan nuo ruoat ja se miten niitä tehdään. en niinkään tykkää kattella tuomarien mussutusta. Eli pyyntö ohjaajille, kuvatkaa enemmän niitä ruoan teko ja annosvaiheita. Kiitos.
Kiva, että tuli ammattilaisten kausi. Pääsee näkemään teknisesti taidokkaita ja visuaalisesti kauniita annoksia - mausta tietenkään tinkimättä.
Harmitti vähän, että 1. jaksossa putosi peräti kolme. Yksi pudotus olisi ollut riittävä. Suomen Masterchefeissä tuntuu olevan aina reilusti vähemmän kisaajia vrt. Aussit. Toki Aussien kausi kestääkin tuplasti tai triplasti pidempään.
Innolla odotan millaisia kinkkisiä, omaa taitoa ja luovuutta haastavia tehtäviä ammattilaiskokeille keksitään!
Vierailija kirjoitti:
Varsinaista ruokaa näytetään ja kuvataan liian vähän. Minua ainakin kiinnostaa nimenomaan nuo ruoat ja se miten niitä tehdään. en niinkään tykkää kattella tuomarien mussutusta. Eli pyyntö ohjaajille, kuvatkaa enemmän niitä ruoan teko ja annosvaiheita. Kiitos.
Mä joudun usein kelaamaan taaksepäin tai painamaan pausea, jotta näen mistä kaikesta ne annokset koostuu. Ne menee liian nopeasti ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta yhtään normi masterchef vaan tykkään hirveesti top chefistä (suomessa on tullut vaan pari kautta joskus kauan sitten), joten tämä ammattilaiset kausi on niin kiva!
Tästä pudonneesta Janista jäi hieman ylimielinen vaikutelma, samat fibat kuin tästä kotitalousopettajasta alkuvuoden tavisversiossa. Vaikuttaa, että on hyvä kausi tulossa, jatkava yhdeksikkö näyttää hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta yhtään normi masterchef vaan tykkään hirveesti top chefistä (suomessa on tullut vaan pari kautta joskus kauan sitten), joten tämä ammattilaiset kausi on niin kiva!
Minä kyllä tykkään tavistenkin kisasta. Moni on ihan käsittämättömän taitava kokkaamaan. On hauskaa seurata kehitystä. Tykkään kyllä myös tästä ammattilaisten masterista.
Miten tuo Johanna vaikuttaa niin tutulta? Onko ollut jossain esillä aiemmin?
Outoa, ettei Lapin kokki tunnistanut mesimsrjaa. Kuten Touominenkin sanoi, Suomen hienoimpia marjoja maultaan (jos ei paras).
Harmi, että Favio tippui. Olisin halunnut nähdä häneltä jotain omasta ruokakulttuuristaan ammentavia annoksia.
Miksi tuomarit sanoi useamman kerran vegaaniannoksista, että "ei uskoisi tämän olevan täysin vegaaninen". Mitä ihmettä? Onko muka lähtökohtainen oletus, että vegaaninen ruoka on huonompaa vai mitä ne sillä tarkoitti. Eihän ne liha- tai kalaruokaakaan arvostele sanomalla, että ei uskoisi tämän olevan lihaa/kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuomarit sanoi useamman kerran vegaaniannoksista, että "ei uskoisi tämän olevan täysin vegaaninen". Mitä ihmettä? Onko muka lähtökohtainen oletus, että vegaaninen ruoka on huonompaa vai mitä ne sillä tarkoitti. Eihän ne liha- tai kalaruokaakaan arvostele sanomalla, että ei uskoisi tämän olevan lihaa/kalaa.
On vaan yleisempää tehdä esimerkiksi jäätelöä maidosta tai kermasta. Silloin yllättyy, jos maku saadaan muulla tavoin hyväksi.
Onpas täällä keskustelu vähentynyt? En tiedä, onko toinen aktiivisempi ketju jossain?
Omituista: Johanna sanoi jakson lopussa hänellä olevan semiturvallinen olo, koska oli tehnyt immuniteettipinssin voittaneen Aleksin kanssa aiemmin sopimuksen, että jakavat pinssin, jos jompi kumpi voittaa sen. En tiennyt, että pinssin voi jakaa. Miksi ihmeessä kukaan tekisi tuollaisen sopimuksen. Etenkin kun se Johannan annos oli kehnoimpien joukossa. Hyvä juttu toki Johannalle, huonompi pinssin voittaneelle Aleksille. Mutta joo, en ole nähnyt Masterchef Australiassakaan, että joku luopuisi pinssistä toisen kilpailijan hyväksi.
Seuraavassa ennakkojaksossa nähdään vierailevana tuomarina huippukeittiömestari Antti Lukkari, joka tosiaan menehtyi Filippiinien lomallaan ruokamyrkytykseen alkuvuodesta. 😢
Jos mies voittaa pinssin ja lupaa pelastaa sillä naisen, miehellä on mielessä ihan muuta kuin kilpailutaktiikka.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavassa ennakkojaksossa nähdään vierailevana tuomarina huippukeittiömestari Antti Lukkari, joka tosiaan menehtyi Filippiinien lomallaan ruokamyrkytykseen alkuvuodesta. 😢
Milloin tämä ohjelma on kuvattu? Luulin, että kaudet kuvataan aina kesällä tai alkusyksystä, kun Suomessa on paras sesonki. Eli tätä ei olekaan kuvattu tänä kesänä/keväänä vaan joskus 2022...?
Miksi muuten Suomen Masterchefistä puuttuu kokonaan se formaattiin kuuluva ulkopuutarha?
Cmorella näkyy jo 2 ekaa jaksoa.