Mitä mieltä olette vauvojen korviksista?
Minkä ikäisenä voisi lapselle laittaa reiät korviin?
Kommentit (45)
Vasta kun on aikuinen omalla luvallaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän vauvalla on tällaiset korvikset...
https://tassjoies.com/en/girl-and-baby-earrings/386-yellow-gold-baby-ea…
Voi sua mitä olet mennyt tekemään.
Itse laittaisin kullitatuoinnin otsaan vauvalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi aiheuttaa vauvalle kipua ihan turhan takia? Sairasta.
Joillekin äideille ja isille on ihan ok laittaa vauvaikäiselle reiät korviin ja korvikset niihin.
Mulla ei ole minkäänlaista "kosketuspintaa" suomalaisiin vauvaperheisiin, laitetaanko täällä korviksia? Jossain Välimeren maissahan se on ihan yleistä varmaan vieläki .
Ei ole mitenkään yleistä laittaa vauvoille reikiä korviin, kouluikäisille voidaan laittaa, mutta ei vauvoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi aiheuttaa vauvalle kipua ihan turhan takia? Sairasta.
Joillekin äideille ja isille on ihan ok laittaa vauvaikäiselle reiät korviin ja korvikset niihin.
Mulla ei ole minkäänlaista "kosketuspintaa" suomalaisiin vauvaperheisiin, laitetaanko täällä korviksia? Jossain Välimeren maissahan se on ihan yleistä varmaan vieläki .
Jotkut laittavat, mutta vissiin harvemmin. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Korvikset vasta siinä vaiheessa, kun niiden hygieniasta huolehtiminen onnistuu. Eli alakoulun loppuvaiheessa.
Nännilävärit ne vauvalla vasta veikeät onkin.
Ajatella, ja jossain silvotaan vauvojen genitaalitkin.
Kullilävärit on ihan ok poikavauvoille.
Täysin epäeettistä lävistää tai silpoa vauvoja. Ihminen on kypsä johonkin sellaiseen vasta kun osaa itse ilmaista mielipiteensä ja tajuaa, mistä on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Idioottimaista. Turhaa.
Yhtä idioottimaista kuin että vauvalle pistettäisiin tatska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laitattaisin sitten kun/jos lapsi niitä itse pyytää.
Näin. Kaikki pitää saada mitä keksii pyytää. (?)
Ei. Siitä ei nyt ollenkaan ollut kyse.
Vaan siitä minkä ikäisenä lapselle voisi laitattaa korvikset.Jos hän keksii niitä pyytää vaikka 5-vuotiaana niin sitten mentiin? Kommentti oli että laitattaisit kun/jos lapsi pyytää.
Miksi ei?
Itse sain korvikset 5-vuotiaana.
Pointtini vaan oli, että en laitattaisi vauvaikäiselle, vaan vasta sitten jos lapsi itse haluaa. Onko siinä jotain vikaa?
Jokainen tavallaan; jotkut laitattaa jo vauvana, jotkut sitten kun lapsi itse pyytää (tämä taitaa olla se yleisin tapa Suomessa), jotkut ei anna lapselle lupaa ottaa korviksia ollenkaan (tämä taitaa kuitenkin olla harvinaista).
Vauva huostaan, jos aletaan pistää reikiä korviin.
Vaati kyllä totuttelua, kun arabikulttuurista tuleva käly laitatutti kaikille kolmelle tyttärelle heti vauvana korvareiät. Mutta hänen kulttuurissaan se menee niin. Nykyään en enää edes ajattele asiaa. Se oli hänelle tärkeää, enkä usko mitään peruuttamatonta pahaa tapahtuneen.
Ei ei ei. Ei vauvoille. En antanut laittaa 10v kään, vaikka pyysi itse. Lapsi ei ole vanhemman nukke, jota lävistellään oman mielen mukaan, mutta lapsi ei ole myöskään itse valmis päättämään asiasta pienenä. Teini-ikäisenä sitten aikaisintaan.
Korvikset on lävistys siinä missä nännikorukin, ehkä se vois olla kiva vauvalla?? Oikeesti, sairasta
Vierailija kirjoitti:
Vaati kyllä totuttelua, kun arabikulttuurista tuleva käly laitatutti kaikille kolmelle tyttärelle heti vauvana korvareiät. Mutta hänen kulttuurissaan se menee niin. Nykyään en enää edes ajattele asiaa. Se oli hänelle tärkeää, enkä usko mitään peruuttamatonta pahaa tapahtuneen.
Olen lukenut, että korvikset laitetaan (joskus vain toiseen korvaan) jotta jokainen tietäisi vauvan sukupuolen. Ihmettelen kyllä miksi sen pitäisi tietää, siksikö, että tyttö- ja poikavauvoja kohdellaan eri tavoin (mistä seuraakin kysymys miksi kohdellaan eri tavoin)?
Ehdoton ei. Korvalehtien lävistäminen ei ole millään tavalla tärkeää tai välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Idioottimaista. Turhaa.
Muistuttaa vähän jotain pikkukoirien koristelua ja typistelyä.
Pieni lapsi on kaunis, mihin ihmeeseen niitä koruja tarvitaan?
W t. Lapsiparat.