Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset verhot katutason asunnon ikkunaan?

Vierailija
05.09.2023 |

Muutin uuteen asuntoon, joka on aivan katutasossa. Kaikki ikkunat ja parveke kadulle päin. Ikkunoiden edestä menee suht vilkas kävely/pyörätie.

Millaiset verhot tähän kannattaisi laittaa, ettei tarvitsisi päivällä pitää kaihtimia kiinni? Jotkut valoverhot? Näkeekö niistä läpi sisälle pimeällä jos sisällä valot?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan laitat punaisen niukahkon asukokonaisuuden yllesi kun ripustat niitä verhoja.

Vierailija
2/15 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jotkut vaaleat valoverhot ikkunoiden eteen. Päivällä ei varmastikaan näe sisälle, mutta heti kun ulkona on hämärää ja sisällä valot päällä niin näkyy. Silloin kaihtimet kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita jotkut vaaleat valoverhot ikkunoiden eteen. Päivällä ei varmastikaan näe sisälle, mutta heti kun ulkona on hämärää ja sisällä valot päällä niin näkyy. Silloin kaihtimet kiinni.

Joo näin mä vähän ajattelinkin. Täytyy lähteä valoverhokaupoille :)

Vierailija
4/15 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisällä on valo, kaihtimet ja verhot. Ja pimennysverhot varalle. Kangaskauppa tietäisi parhaiten oikean kangastyypin, ellei täällä osaa joku vastata. 

Vierailija
5/15 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin aattelit, mutta silti piti kysyä?

Vierailija
6/15 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin aattelit, mutta silti piti kysyä?

Ajattelin, että on jopa järkevää kysyä joltain jolla on kokemusta ennen kuin lähden verhoja ostamaan. Pahoittelen jos tämä kysymykseni nyt jotenkin häiritsi sua.

Vierailija
7/15 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin mä itse kyllä pitäisin kaihtimia puolikiinni (niin, että ulos näkee, mutta ulkoa ei sisälle), kuin valoverhoja ikkunan edessä.

Vierailija
8/15 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pimennysverhot kiinni 24/7 ja 365 jokaisessa ikkunassa. Mun ei tarvi nähdä ulos eikä kenenkään sisälle.

Vierailija
9/15 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki jotkut ihanat verhot ..vaikka onkin katutason asunto,,ei näihin kukaan näe sen enempää

Vierailija
10/15 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/15 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamellikaihtimet on vaihtoehto tavallisille, sopii isoille ikkunoille. Valoisaan aikaan riittää valoverho. Jos pimeällä palaa ikkunassa valo eikä muualla huoneistossa niin ei näe ulkoa kovin pitkälle sisälle vaikka ei olisi mitään, sen voi tsekata näyteikkunoista.

Vierailija
12/15 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu omista mieltymyksistä, talon iästä ja ikkunoiden ulkonäöstä sekä sisustuksesta.

Korkeissa ikkunoissa, maatasossa näkee usein korkeita salusiineja, ja ne ovatkin oiva ratkaisu sellaiseen ikkunaan.

Uudempaan yksilasiseen ikkunaan voisi ajatella valitsevansa esimerkiksi pitsiverhot, ne päästävät valon sisälle, mutta rypytettyinä ne estävät katseet sisälle päin. Tämä ei tietenkään ole näin ilta-aikaan, mutta silloin ikkunan eteen voisi vetää sivuverhot.

Nämä voidaan korvata myös sälekaihtimin, niin kuin täällä jo onkin ehdotettu ja käyttää näiden kanssa niitä sivuverhoja.

Makuja on niin monia...

Vierailija
13/15 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on valoisa aika vähissä, jos päivän olet pois kotoaniin kaihtimet ei juuri ehdi auki olemaan.

Vierailija
14/15 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä yläkappa riittää. Valoa tulee asuntoon.

Vierailija
15/15 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sälekaihtimet. Valo pääsee hyvin sisään myös kenoasennossa, vaikka ulkoa näyttää niiden olevan kiinni.