Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa sanottiin, että lääkevarkauksia tapahtuu siellä, missä lääkkeitä on

Vierailija
04.09.2023 |

Hakeutuvatko päihdeongelmaiset siis sairaanhoitajaksi?

Aika tylyä jättää antamatta lapselle kipulääkettä ja pistää se itseensä vessassa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaan tähän Lastensairaalan keissiin. Ap

Vierailija
2/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lääkevarkauksia koskaan, milloinkaan tapahtua missään muualla kuin missä lääkkeitä on? Outoa päättelyä hesarilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko lääkevarkauksia koskaan, milloinkaan tapahtua missään muualla kuin missä lääkkeitä on? Outoa päättelyä hesarilta.

No uusimmassa uutisessa haastateltiin jotain tyyppiä, joka puhui päihdeongelmista noin. Ap

Vierailija
4/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on jatkuvasti uutisissa että hoitoväellä on vahva edustus päihderiippuvaisissa. Kyllä siinä ulottuvilla olemisessa jokin houkutus piilee. Toki aika hätkähdyttävää että tähänkö on tultu.

Vierailija
5/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei rahaakaan varasteta kuin sieltä missä sitä on.

Tosin Orpo&Co luulee, että sitä on eniten varastettavaksi kaikkein köyhimmiltä ja kurjimmilta. Vaan kerrankos sitä erehtyy. Ainakin EK:n tilaamasta erehdyksestä.

Vierailija
6/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on jatkuvasti uutisissa että hoitoväellä on vahva edustus päihderiippuvaisissa. Kyllä siinä ulottuvilla olemisessa jokin houkutus piilee. Toki aika hätkähdyttävää että tähänkö on tultu.

Ei tämäkään ihan niin yksinkertaista ole. Hoitoalalle saattaa hakeutua keskimääräistä enemmän henkilöitä, jotka laittavat muiden tarpeet omiensa edelle, joka on esim. päihdekodissa opittu piirre ja jossain kohtaa alkaa oman ahdistuksen pakeneminen päihteisiin.

Niin tai näin. Oma äitini oli hoitoalalla työskennellyt päideongelmainen ja olihan se lääkkeiden ja pirtun varastaminen ihan jäätävää. Koulusta kun tuli kotiin, löytyi joka puolelta vaikka mitä nappeja ja pirtupusseja. Eri osastojen päihdeongelmaisilla oli myös verkostot keskenään, eli varastelivat toisilleen jne. 

Vierailija
7/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämäkään ihan niin yksinkertaista ole. Hoitoalalle saattaa hakeutua keskimääräistä enemmän henkilöitä, jotka laittavat muiden tarpeet omiensa edelle, joka on esim. päihdekodissa opittu piirre ja jossain kohtaa alkaa oman ahdistuksen pakeneminen päihteisiin.

Niin tai näin. Oma äitini oli hoitoalalla työskennellyt päideongelmainen ja olihan se lääkkeiden ja pirtun varastaminen ihan jäätävää. Koulusta kun tuli kotiin, löytyi joka puolelta vaikka mitä nappeja ja pirtupusseja. Eri osastojen päihdeongelmaisilla oli myös verkostot keskenään, eli varastelivat toisilleen jne. 

"Hoitoalalle saattaa hakeutua keskimääräistä enemmän henkilöitä, jotka laittavat muiden tarpeet omiensa edelle, joka on esim. päihdekodissa opittu piirre ja jossain kohtaa alkaa oman ahdistuksen pakeneminen päihteisiin."

Ei saata hakeutua vaan hakeutuu.

Vierailija
8/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS Erikoisartikkeli (vain tilaajille): Ainoastaan siellä on märkää missä sataa.

Vierailija
9/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyly päätelmä hesarilta, nimittäin se että lääkkeiden kanssa tekemisissä olevat työntekijät väistämättä varastavat niitä. Minä olen ollut töissä parissakin rahoituslaitoksessa, eikä niistä silti varastettu rahaa. En minä eivätkä tietääkseni työkaveritkaan.

Vierailija
10/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdeongelmaisia on suomessa 400 000-1 000 000, kyllä siihen muutama terveydenhuollon ammattilainenkin mahtuu!

Vierailija
11/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut apteekissa töissä ja varastin yhden Tenox purkin kun kesätyöni päättyi. Ei oo kuulunu perästä päin mitään, tilaisuus tekee varkaan.

Enkä varmaan ole ainoa joka on pöllinyt lääkkeitä jäämättä kiinni.

Vierailija
12/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittavat lääkkeet annetaan vain tarvittaessa, jos ei ole tarvetta voi listaan laittaa antaneensa niitä ja laittaa omaan taskuun ilman että potilas voi asiaa edes arvata tai huomata, ei se varsinaisesti ole välttämättä potilaalta pois.

Vierailija
13/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai laittavat omat tarpeensa muiden edelle jo alunperin. Eivät piittaa muista niin paljoa, että uhrautuisivat vaan ajattelevat, että itseä saa pönkittää esim. heikompien kustannuksella. Tai eivät vain piittaa niin paljoa, että toimisivat eettisesti oikein.

Vierailija
14/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkeyhtiöt varastivat kaikkien suomalaisten rahat etenkin vuosina 2021-2022... sitä suurempaa varkautta ei olekaan... ja nämä yhtiöt tekivätkin sitten valtavaa tulosta...

Vierailija
15/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tyly päätelmä hesarilta, nimittäin se että lääkkeiden kanssa tekemisissä olevat työntekijät väistämättä varastavat niitä. Minä olen ollut töissä parissakin rahoituslaitoksessa, eikä niistä silti varastettu rahaa. En minä eivätkä tietääkseni työkaveritkaan.

Mulle tuli otsikosta mieleen lähinnä väsyneenä keksitty latteus. Ei lääkkeitä voi viedä sieltä, missä niitä ei ole. On otettava sieltä mistä löytyy.

Vierailija
16/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä miettii, osaako ihmiset lainkaan lukea. Jutussa haastateltu HUS-johtaja sanoi noin, ei se mikään lehden mielipide ole.

Ja mitä tulee rahavarkauksiin, ihan takuulla rahaa varastetaan sieltä missä sitä on eikä sieltä missä sitä ei ole riippumatta siitä, mitä sinä teet työssäsi.

Vierailija
17/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei ole lääkkeitä, ei niitä voi varastaa. 🤷🏼

Vierailija
18/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö osa apteekin henkilökunnasta suhtautuu välillä niin penseästi, kun käyn ostamassa kolmiolääkkeitä? Kadehtivat niitä? Tosin osa on niin sen oloisia, että vetävät jotain. Ovat selvästi pöllyissä.

Vierailija
19/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hesarissa sanottiin, että lääkevarkauksia tapahtuu siellä, missä lääkkeitä on"

No shit Sherlok!  Voisiko lääkevarkauksia tapahtua siellä missä EI OLE lääkkeitä?

Vierailija
20/26 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä fiksu päätelmä kuin se, että järvessä on yleensä vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi