Hesarissa sanottiin, että lääkevarkauksia tapahtuu siellä, missä lääkkeitä on
Hakeutuvatko päihdeongelmaiset siis sairaanhoitajaksi?
Aika tylyä jättää antamatta lapselle kipulääkettä ja pistää se itseensä vessassa.
Kommentit (26)
Voiko lääkevarkauksia koskaan, milloinkaan tapahtua missään muualla kuin missä lääkkeitä on? Outoa päättelyä hesarilta.
Vierailija kirjoitti:
Voiko lääkevarkauksia koskaan, milloinkaan tapahtua missään muualla kuin missä lääkkeitä on? Outoa päättelyä hesarilta.
No uusimmassa uutisessa haastateltiin jotain tyyppiä, joka puhui päihdeongelmista noin. Ap
Tuohan on jatkuvasti uutisissa että hoitoväellä on vahva edustus päihderiippuvaisissa. Kyllä siinä ulottuvilla olemisessa jokin houkutus piilee. Toki aika hätkähdyttävää että tähänkö on tultu.
Juu, ei rahaakaan varasteta kuin sieltä missä sitä on.
Tosin Orpo&Co luulee, että sitä on eniten varastettavaksi kaikkein köyhimmiltä ja kurjimmilta. Vaan kerrankos sitä erehtyy. Ainakin EK:n tilaamasta erehdyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on jatkuvasti uutisissa että hoitoväellä on vahva edustus päihderiippuvaisissa. Kyllä siinä ulottuvilla olemisessa jokin houkutus piilee. Toki aika hätkähdyttävää että tähänkö on tultu.
Ei tämäkään ihan niin yksinkertaista ole. Hoitoalalle saattaa hakeutua keskimääräistä enemmän henkilöitä, jotka laittavat muiden tarpeet omiensa edelle, joka on esim. päihdekodissa opittu piirre ja jossain kohtaa alkaa oman ahdistuksen pakeneminen päihteisiin.
Niin tai näin. Oma äitini oli hoitoalalla työskennellyt päideongelmainen ja olihan se lääkkeiden ja pirtun varastaminen ihan jäätävää. Koulusta kun tuli kotiin, löytyi joka puolelta vaikka mitä nappeja ja pirtupusseja. Eri osastojen päihdeongelmaisilla oli myös verkostot keskenään, eli varastelivat toisilleen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämäkään ihan niin yksinkertaista ole. Hoitoalalle saattaa hakeutua keskimääräistä enemmän henkilöitä, jotka laittavat muiden tarpeet omiensa edelle, joka on esim. päihdekodissa opittu piirre ja jossain kohtaa alkaa oman ahdistuksen pakeneminen päihteisiin.
Niin tai näin. Oma äitini oli hoitoalalla työskennellyt päideongelmainen ja olihan se lääkkeiden ja pirtun varastaminen ihan jäätävää. Koulusta kun tuli kotiin, löytyi joka puolelta vaikka mitä nappeja ja pirtupusseja. Eri osastojen päihdeongelmaisilla oli myös verkostot keskenään, eli varastelivat toisilleen jne.
"Hoitoalalle saattaa hakeutua keskimääräistä enemmän henkilöitä, jotka laittavat muiden tarpeet omiensa edelle, joka on esim. päihdekodissa opittu piirre ja jossain kohtaa alkaa oman ahdistuksen pakeneminen päihteisiin."
Ei saata hakeutua vaan hakeutuu.
HS Erikoisartikkeli (vain tilaajille): Ainoastaan siellä on märkää missä sataa.
Aika tyly päätelmä hesarilta, nimittäin se että lääkkeiden kanssa tekemisissä olevat työntekijät väistämättä varastavat niitä. Minä olen ollut töissä parissakin rahoituslaitoksessa, eikä niistä silti varastettu rahaa. En minä eivätkä tietääkseni työkaveritkaan.
Päihdeongelmaisia on suomessa 400 000-1 000 000, kyllä siihen muutama terveydenhuollon ammattilainenkin mahtuu!
Olen ollut apteekissa töissä ja varastin yhden Tenox purkin kun kesätyöni päättyi. Ei oo kuulunu perästä päin mitään, tilaisuus tekee varkaan.
Enkä varmaan ole ainoa joka on pöllinyt lääkkeitä jäämättä kiinni.
Tarvittavat lääkkeet annetaan vain tarvittaessa, jos ei ole tarvetta voi listaan laittaa antaneensa niitä ja laittaa omaan taskuun ilman että potilas voi asiaa edes arvata tai huomata, ei se varsinaisesti ole välttämättä potilaalta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai laittavat omat tarpeensa muiden edelle jo alunperin. Eivät piittaa muista niin paljoa, että uhrautuisivat vaan ajattelevat, että itseä saa pönkittää esim. heikompien kustannuksella. Tai eivät vain piittaa niin paljoa, että toimisivat eettisesti oikein.
lääkeyhtiöt varastivat kaikkien suomalaisten rahat etenkin vuosina 2021-2022... sitä suurempaa varkautta ei olekaan... ja nämä yhtiöt tekivätkin sitten valtavaa tulosta...
Vierailija kirjoitti:
Aika tyly päätelmä hesarilta, nimittäin se että lääkkeiden kanssa tekemisissä olevat työntekijät väistämättä varastavat niitä. Minä olen ollut töissä parissakin rahoituslaitoksessa, eikä niistä silti varastettu rahaa. En minä eivätkä tietääkseni työkaveritkaan.
Mulle tuli otsikosta mieleen lähinnä väsyneenä keksitty latteus. Ei lääkkeitä voi viedä sieltä, missä niitä ei ole. On otettava sieltä mistä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Välillä miettii, osaako ihmiset lainkaan lukea. Jutussa haastateltu HUS-johtaja sanoi noin, ei se mikään lehden mielipide ole.
Ja mitä tulee rahavarkauksiin, ihan takuulla rahaa varastetaan sieltä missä sitä on eikä sieltä missä sitä ei ole riippumatta siitä, mitä sinä teet työssäsi.
Vierailija kirjoitti:
No jos ei ole lääkkeitä, ei niitä voi varastaa. 🤷🏼
Siksikö osa apteekin henkilökunnasta suhtautuu välillä niin penseästi, kun käyn ostamassa kolmiolääkkeitä? Kadehtivat niitä? Tosin osa on niin sen oloisia, että vetävät jotain. Ovat selvästi pöllyissä.
"Hesarissa sanottiin, että lääkevarkauksia tapahtuu siellä, missä lääkkeitä on"
No shit Sherlok! Voisiko lääkevarkauksia tapahtua siellä missä EI OLE lääkkeitä?
Yhtä fiksu päätelmä kuin se, että järvessä on yleensä vettä.
Viittaan tähän Lastensairaalan keissiin. Ap