Paljonko auton maalaaminen maksaa
Kommentit (18)
Maalaaminen ei paljoa maksa, mutta maalauttaminen maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla ole varaa. Köyhä kakkapeppu.
Ite oot kakkapeppu
Kallista, jos ammattilainen tekee. Alle 5000 ei selviä.
Maalaa itse niin pääset halvimmalla.
Varmasti alkaen 4000-5000€ jos kokonaan teettää kaikki työt. Siitähän pitää irrottaa kaikki ikkunat/ovet/listat ja pohjatyöt ja hionta vie valtavasti tunteja.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti alkaen 4000-5000€ jos kokonaan teettää kaikki työt. Siitähän pitää irrottaa kaikki ikkunat/ovet/listat ja pohjatyöt ja hionta vie valtavasti tunteja.
Ei siitä autosta ennen mitään ovia ja ikkunoita irrotettu kun maalaamoon vietiin. Ne teipattiin umpeen...
Iso purkki Miranolia maksaa varmaan 50-100 euroa + suti.
Teippauttaminen ei taida olla sen halvempaa.
Soitat lähimpään korimaalaamoon ja kysyt sieltä kustannusarvion.
Mulla on kitattu ja maalattu lähimmäisten tekemiä lommoja. Hinta on ollut noin 800 egeä per pelti. Nehän irrotetaan, kitataan, hiotaan ja maalataan sekä lakataan. Vakuutusyhtiö nää on mulle korvannut.
Hatchbackissani on noin 11 erillistä maalattavaa osaa. Eli koko auton maalaus puskureineen olis tuollainen 8800 euroa. En tiedä miten ne laskevat maalaamossa, joten kysy sieltä.
Takavuosina oli Eestissä maalauttaminen noin puolet edullisempaa,selvitä tämän päivän hinta.
Katso jos on ammattikouluja tälle alalle ja kysy jos voit jättää auton sinne.
Riippuu autosta ja maalauksen hinta pigjaröiden määrästä ..pelkkä maalaus n. 2000 euroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä autosta ennen mitään ovia ja ikkunoita irrotettu kun maalaamoon vietiin. Ne teipattiin umpeen...
Jos tehdään uudelle värille niin luukut pitää irrottaa kaikki
Riippuu lähtötilanteesta ja lopputuloksesta.
Jos ajatellaan, että kori-, pelti- ja pohjatöitä tehdään 350h. Maalataan 40h.
Jos tuntiveloitus on 20€, niin siitä voi laskea + tarvikkeet.
Jos roiskastaan hämärässä hallissa metrin päästä Miranolilla ilman pohjatöitä, niin luonnollisesti paljon halvempi
Ei sulla ole varaa. Köyhä kakkapeppu.