Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita yksinhuoltajia, joiden lasta ei hoida koskaan kukaan?

Vierailija
04.09.2023 |

Itkettää noi ketjut, kuinka isovanhemmat vaatimalla vaatii, että saisivat hoitaa lapsia. Olispa joku, joka lomittais mulle edes vartin tauon joskus. Uuvuttaa myös välillä, miten heikosti puolison kanssa lasta kasvattavat tajuavat, miten eri tilanne tää on, kun on oikeasti vastuussa kaikesta yksin. "Mulla ei ole koskaan omaa aikaa" tarkoittaa eri ihmisille niin eri asioita. Kaikki mun kaverit, jotka valittavat, ettei ole lasten takia omaa aikaa, harrastavat kuitenkin jotain ja käyvät välillä esim. yksin suihkussa tai kävelyllä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käy kahdesti viikossa lastenhoitaja, joten saan omaa aikaa sekä työpäivän (lapset päivähoidossa) että harrastusten (hoitaja kotona) ajaksi. Voin käydä suihkussa, kun haluan tai mennä kävelylle tai shoppailemaan. Netistä löytyy aika lailla erilaisia lastenhoitopalveluja, minulla lapsia käy hoitamassa eläkeikäinen lähihoitaja, jolla on pitkä päivähoitokokemus ja joka teki keikkaa myös seurakunnan lastenhoitopalvelussa. Hän pitää siitä, että hoitoajat ovat etukäteen tiedossa ja pystyy tarvittaessa joustamaan, jos tulee jotain yllättävää.

Vierailija
22/28 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jos palkkaisit lastenhoitajan pari kertaa kuussa muutamaksi tunneiksi, tai vaunulenkittään? Puistoileen ja tekisit jotain omaa sillä välin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kukaan pakottanut porsimaan

Ei siittä nyt tässä tainnut olla kyse. Ihanaa että on lapsia, mutta käytännössä miten järjestää omaa aikaa. Sitä pohditaan ja hyväntahtoisesti voi neuvoa antaa.

Vierailija
24/28 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lll kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo?? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyisikö sosiaalityöntekijä auttamaan. Jos siis asutte sellaisessa paikassa missä pystyy tälläistä hyödyntämään. Olet yh, mutta muista, että olet myös ihminen ja vanhempi, ja jokainen vanhempi tarvitsee vapaa-aikaa.

Mihin ap tarvitsee sosiaalityöntekijää? Hän tarvitsee omaa aikaa illalle esimerkiksi päästäkseen kävelylle. Omaa aikaa.

Ilmainen lastenhoitoapu jota kaipaa, ei tarkoita sitä että kutsutaan sossut kyttäämään onko pyykkikori tyhjä ja keittiö tarpeeksi puhtaaksi jynssätty!

Ehdotan ap:ta kartoittamaan kunnan varamummo-palveluita tai pyytämään jotain maksusitoumusta MLL:n lastenhoitoapuun tai seurakunnan tarjoamaa lastenhoitoa, kerhoja tms. Kaikenlaiset partiot ja muut kannattaa tsekata! Viimeiseksi vasta lastenhoitoapu kunnalta, mihin ei kyllä sosiaalityöntekijää tai varsinaista sossutyötä nykyään tarvitse.

Ehkä aloittaja kaipailisi läheisiä, tai muita jotka auttaisivat, mutta kuten näkyy kaikki on sysätty yhteiskunnalle ja yh syötetään susille.

Ehkä se on ap:n oma asia hankkia ne läheiset eikä olettaa, että lähin omainen on viranomainen. Voisiko kuvitella, että 2 yksinhuoltajaa hoitaisi vuorotellen lapsia vai onko niin, että siitä on ap:lle liikaa vaivaa, maksutta ja vaivatta pitäisi apua saada.

Varamummot eivät ole maksuttomia lastenhoitajia!

Miksi käyt kommentoijien tai ap:n kimppuun? Onko itselläsi kaikki ihan ok? Ei ap ole puhunut viranomaisista mitään, vaan joku muu ehdotti yhteyttä sosiaalityöntekijään!

Yksinhuoltajana voi olla vaikea hankkia uusia läheisiä. Helppohan se on huudella jos mies tai vaimo hoitaa sillä aikaa kun köy kaupassa tai ystävän kanssa kahvilla tai jumpassa.

Miten yksihuoltajat on ikinä raskautuneet, kun heillä ei ole koko elämänsä aikana ollut ainuttakaan ihmiskontaktia? Niitä läheisiä kun hankitaan jo ennen lasten hankkimista, jos siis olettaa, että läheiset ovat palkattomia lastenhoitajia.

Jos ap ei suostu laittamaan lastaan päivähoitoon, niin silloin hän ihan itse valitsee kuvaamansa elämän.

Yhden sänky session vaatii raskautuminen tai esimerkiksi.. jos on itsellisesti halunnut tulla raskaaksi lääkkeillä, ei mitään kontakteja ole ollut. Mun mielestä tyhmä alkaa syyllistämään, tottakai oikeutetusti jokainen tarvitsee omaa aikaa ja saa olla joskus väsynyt jos ei tahdo omaa aikaa olla. Hienoa että Ap tiedostaa sen. Ei kaikilla ole läheisiä tai perhettä, tekemisissä porukoiden kanssa kuka oman perheen myöhemmin perustaa.

No jos on aina ollut tarkoituksellisesti yksin, niin miksi ihmeessä lapsen saatuaan alkaa ihmettelemään, että kukas tätä apunani hoitaa? Eikö se käy koskaan aikaisemmin mielessä?

Ei sitä kaikki realistisesti ja konkreettisesti tiedä tai osaa ajatella mikä oma tarve sitte omalle ajalle on, suuri vai pieni, siinä kaiken vauva arjen keskellä jos ei siinä tilanteessa koskaan ole ollut. Tai tiedä etukäteen jos jää lapsen kanssa yksin. Yllättäviä tilanteita tulee. Näin voin kuvitella. Taikka jos osaa tiedostaa että tukea ei ole hirveesti, niin miksi ei saisi todeta että hetkinen tarvitsemaa sittenkin omaa aikaa enemmän ja miettii sitä miten.

Vierailija
25/28 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aikoinaan lasten kanssa aina. Isä katkaisi lapsiinsa välit uuden puolison myötä. Ei ollut aikaa lapsille. Omat vanhempani ja sisarukset olivat 600 km päässä. Ystäviä oli vähän ja ne vähäisetkin hävisi, kun minulla ei ollut aikaa heille,koska huolehdi yksin kahden lapsen harrastus kuskaukset, koirat ja ok talon. Rahaa ei ollut palkata hoitajaa

Nyt lapset on jo isoja, toinen jo muuttanut kotoa.

AP sinulle tsemppiä. Tiedän että on vaikeaa, mutta sinä selviät.

Vierailija
26/28 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kukaan pakottanut porsimaan

Ei siittä nyt tässä tainnut olla kyse. Ihanaa että on lapsia, mutta käytännössä miten järjestää omaa aikaa. Sitä pohditaan ja hyväntahtoisesti voi neuvoa antaa.

Vaikuttaa silti siltä, että ap ei varsinaisesti halua ratkaisua, hän haluaa vain valittaa.

Vierailija
27/28 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää ymmärsin tuon otsikon ihan väärin, ja ihmettelin miksei AP hoida lapsiaan. Ohiksena.

Vierailija
28/28 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teit lapsia, jos et halua niitä hoitaa?

Se luetun ymmärtäminen. Missä ap. kertoi, ettei halua hoitaa lasta?

Ja olen ap. kanssa samaa mieltä. Jotenkin huvittavaa, kun täällä jotkut jaksavat vielä valittaa ettei isovanhemmat auta, vaikka auttavat useamman kerran kuukaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi