Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä jos ei yksinkertaisesti jaksa enää työelämää?

Vierailija
04.09.2023 |

Parikymmentä vuotta tietotyötä, pää ei pysy enää tässä tahdissa mukana. Unohtelu ja väsymys jatkuvaa, lomalla ei palaudu. Alanvaihtokin on jatkossa lähes mahdotonta enkä tiedä muutenkaan, mihin tässä kunnossa edes kelpaisi.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse otin juuri lopputilin töistä kun ei jaksa enään.toki kun on perheetön ja velaton niin on helpompi hypätä tyhjän päälle.ikää toki jo melkein 50,voi olla ettei työpaikkaa enään löydy.

Vierailija
2/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin ja tulevaisuudessa ei vissiin enää "saa" levätä hetken aikaa ansiosidonnaisella tai edes opintovapaalla... Eli itsekin olen aivan jumissa tässä työssä ja alalla loppuikäni.

Tietty ehkä voisi vaihtaa työpaikkaa, mutta kun uuden työn sisäistäminenkin on uuvuttavaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet eivät mihinkään poistu. Ne vaan heikkenevät. Säästöt pitää piilottaa, tai tukia ei saa. Niinhän se on ollut tähänkin asti, paitsi asumistuen kanssa.

Vierailija
4/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla oli jokin aika sitten yyteet ja vaikka en ollut niiden piirissä, huomasin että ajatus irtisanoutuksi tulemisesta oli jopa jotenkin houkutteleva. Saisi pudottaa rukkaset ja jäädä kotiin nukkumaan.

Vierailija
5/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sil/työ on vienyt voimavarat on vaihtoehton uudelleen kouluttautuminen ja mielekkäämmän työn etsiminen. AP. oireesi kuulostavat burn outilta ja se, että nykyinen työ ei enää luonnistu ja on menettänyt mielekkyytensä, ei tarkoita ettetkö olisi pystyvä ja kykenevä jossakin toisessa työssä. Kartoita mikä sinua motivoi ja suuntaa siihen suuntaan.

Vierailija
6/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka alapeukuttaa tällaista? Mikä tässä nyt sitten oli niin provokatiivista jos kertoo olevansa kuolemanväsynyt tästä raatamisesta? ap

Vierailija
7/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entä jos on perhe elätettävänä ja lainaakin vaikka muille jakaa? On kyllä puolisokin tienaamassa, mutta kyllä se oravanpyörästä hyppääminen vaikuttaisi niin että jouduttaisiinmyymään talo, muuttamaan johonkin hevonper*siin ja lapset luopuisi kaikesta.

Vierailija
8/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita toisenlainen ala, suosittelen fyysistä toimintaa. 

Vierailija
9/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sil/työ on vienyt voimavarat on vaihtoehton uudelleen kouluttautuminen ja mielekkäämmän työn etsiminen. AP. oireesi kuulostavat burn outilta ja se, että nykyinen työ ei enää luonnistu ja on menettänyt mielekkyytensä, ei tarkoita ettetkö olisi pystyvä ja kykenevä jossakin toisessa työssä. Kartoita mikä sinua motivoi ja suuntaa siihen suuntaan.

Millä siihen suuntaa kun hallitus aikoo kaikin keinoin tukkia tiet uudelleenkouluttautumiseen?

Vierailija
10/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka alapeukuttaa tällaista? Mikä tässä nyt sitten oli niin provokatiivista jos kertoo olevansa kuolemanväsynyt tästä raatamisesta? ap

Moni meistä on, mutta ei valtaosa suomalaisista voi jäädä kotiin. 

Me elätämme vanhuksia, lapsia ja sairaita. 

Vierailija
11/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni julkisuudessa oleva nainen perustaa Onlyfansiin, kun rahat on lopuu ja halutaan silti elää luxus elämää. 

Vierailija
12/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että marttyyriolympialaiset on sinun antisi tähän keskusteluun?

13/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hakeuduin TK eläkkeelle

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
14/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeelle ei tasan tarkkaan pääse pelkän burnoutin tai kroonisen väsymyksen takia.

Vierailija
15/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä on se Suomen ongelma mistä maksamme, eli jos vaan ei enää jaksa töissä tai huvita niin lopetetaan työn teko, koska kyllä tuillakin pärjää. Ei minuakaan huvita työnteko, mutta teen kuitenkin, ja aina ottaa enemmän ja enemmän päähän, että minä maksan veroina sitten näiden "ei jaksa" tyyppien elämän.

Vierailija
16/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeelle ei tasan tarkkaan pääse pelkän burnoutin tai kroonisen väsymyksen takia.

Plus useimmiten TK-eläkkeelle jääminen on viimeinen ja epätoivottu vaihtoehto. Henkilökohtaisesti minulle ennemminkin epäonnistuminen elämässä, kuin ensimmäisen kommentin kirjoittaneen sloganin mukaista elämistä. sivusta

Vierailija
17/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä on se Suomen ongelma mistä maksamme, eli jos vaan ei enää jaksa töissä tai huvita niin lopetetaan työn teko, koska kyllä tuillakin pärjää. Ei minuakaan huvita työnteko, mutta teen kuitenkin, ja aina ottaa enemmän ja enemmän päähän, että minä maksan veroina sitten näiden "ei jaksa" tyyppien elämän.

Ei niillä tuilla pärjää ellei intohimona ole metsässä kävely ja marjastus. Kaikelle elämässä mielekkäälle ja innostavalle saa heittää hyvästit, jos joutuu elämään tuilla.

Vierailija
18/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa elättäjät vähenevät. Elättien määrä kasvaa ja ulkomailta myös tuodaan.  Suomessa myös syntyvyys oli pienin 150  vuoteen viimme vuonna.

Vierailija
19/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä tuilla pärjää ellei intohimona ole metsässä kävely ja marjastus. Kaikelle elämässä mielekkäälle ja innostavalle saa heittää hyvästit, jos joutuu elämään tuilla.

Hyvä että joku myöntää tämän. Aina puhutaan vaan Helsingin keskustassa asuvista makeaa elämää viettävistä tuensaajista. Juu, eläppä makeasti alle 600 euron työmarkkinatuella...

Ja ei se aina ole vain niin että ei "huvita" käydä töissä kun vähän väsyttää. Jotkut ei oikeasti pysty vaikka haluaisivat, millähän nuo tampiot saisi sen ymmärtämään. On etuoikeus kyetä tekemään töitä.

Vierailija
20/29 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista p4ska. Mitään muuta en alennu sanomaan.